4 augusti 2010

Pärlor..

Här om dagen tog prylsamlarväninnan mig till mysiga Cafe Hallonblad i Pargas. Se så vacker innergård de har! Kändes ju inte som man var i Finland..Kanske Toscana eller nåt?
Prylsamlarväninnan överräckte mig dessutom en försenad födelsedagsgåva men den visar jag i ett annat inlägg. (måste skaffa lite skruvar först) ;) Det var en mysig dag! :) (bild tagen med mobilen- ursäkta kvaliteten)
Så ska jag presentera en annan pärla jag besökte i Pargas. Faktiskt i ett jobbärende, vi har ett trevligt litet sammarbete, ägarinnan och jag. :)

Rena himmelriket tycker jag. Så svårt att välja vad man vill ha...
Rostiga kronor, vackra grönväxter, härliga lyktor... det snurrar i mitt huvud!!
Och Grodor!! Underbara grodor!! Jag fick en av mina kollegor för ett tag sen men nu har jag en till! Den bara "hoppade" i min hand just innan jag skulle åka! ;)
Ni förstår va? Nu ligger han lojt och vilar på min skänk. :) I love...
Här tuffar livet på med garagebygge och sånt. Kommer väl bilder snart!
Kamomilla

Ystävättäreni vei minut kahville Paraisilla. Café Hallonblad on hurmaava kahvila jonka takapiha lähinnä muistuttaa jotain ulkomaalaista paikkaa.. Toscana vaikka? Eikös olekin ihana?
Eräs toinen helmi Paraisilla on kukkakauppa Flowers & Fantasy. Vierailun arvoinen, ehdottomasti! Ihania kruunuja, viherkasveja ja lyhtyjä--- ja Sammakoita!! Sellainen ihana söpöliini pomppasi käteeni. Nyt se köllöttelee rennosti lipastolla...
Kamomilla

24 kommentarer:

  1. Tack för hälsningen hos mig!

    Härliga bilder du visar och så mycket fina saker i den där butiken! De där rostiga kronorna var hur fina som helst.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Viket härligt ställe,,och affären så mysigt,,ja det är svårt att inte vilja ha en massa när man kommer in i en sån affär :)
    Grodan är så fin..Kram s

    SvaraRadera
  3. Masse fine ting...og ikke lett og bestemme seg tenker jeg:)
    kos deg
    eddaKlemmer

    SvaraRadera
  4. Härligt,massa inspiration att hämta!

    SvaraRadera
  5. vilken underbar affär du besökte..synd att jag har långt dit :(
    lycka till med garagebyggandet o blir du trött kan du ju alltid göra som din groda ;)
    kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Du milde så många vackra saker du fotograferat....man blir småsjuk!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  7. Hej hej!
    Hittade din blogg och den var kanon fin, jag blev insp. av dina betong arbeten;)
    Plus allt annat.
    Jätte inspirerande.
    Lena

    SvaraRadera
  8. Hej. Hur e läget?

    Så söta dem där grodorna är, och vilken butik. förstår att det är svårt och komma tomhänt därifrån =)

    Ha det gott. Här njuter vi av semestern fortfarande i hela två veckor till....

    Kram Pirre

    SvaraRadera
  9. Där skulle jag vilja sitta å dricka kaffe. Oj vilket härligt urval i den butiken, kan tro att den är paradiset för dej:) Grodan är bara så söt:)

    SvaraRadera
  10. Åh dit skulle jag gärna boka in ett besök! Synd att tiden inte räcker till mer ... och att resa tar så mycket av den...

    KRAM // TINA

    SvaraRadera
  11. Oj den affären skulle jag också vilja besöka!!! Söker just nu bokstäver att sätta på en fondvägg, gärna den lite rostiga sorten. Kanske finns de i nån affär här nära, det hoppas jag i alla fall.
    Caféet verkar mysigt, lite annat än de som finns på ABC-stationerna, hahhaaa. Borde nog ta mig till Pargas på en semestertripp.
    Ha en skön helg
    Marianne ♥

    SvaraRadera
  12. Ooh, vilken underbar affär! Ännu ett ställe man borde besöka nån gång!
    Gillar ditt årstidsträd.
    Det var roligt att läsa om ditt reportageuppdrag både hos dig och Ingela!

    SvaraRadera
  13. Cafe Hallonblad..; var är den.?

    SvaraRadera
  14. Härliga ställen du besökt! Alltid inspirerande med lite utflykter.....Grodan ser verkligen ut att trivas hos dig!!!! Pussa inte för mycket på honom....han kan ju bli en prins..... ;-) jag tycker ju att det verkar som du redan har din händiga prins.... NJUT nu av augustidagarna...Kram fr C

    SvaraRadera
  15. oi mikä kahavipaikka!ei näytä ollenkaan suomelta:)ihana ja niin letkeä sammakko!

    SvaraRadera
  16. Oj, så många fina ställen du visar! Åh, så vackert café!!!
    Ja, man kan få huvudsnurr för mindre!
    Älskar också grodor - denhär var ljuvlig!
    Kram
    LIsa

    SvaraRadera
  17. Tänk vad mycket härligt det finns och tänk om din groda är en prins;-D Två riktigt mysiga härliga affärer som jag oxå kunde tänka mig besöka. Man vet ju aldrig vart vägarna bär, så kanske en dag jag i Pargas är.

    Ha det riktigt gott min vän! kram

    SvaraRadera
  18. Är kafét innergården av gamla tre små rum? Kikade in dit en gång då maiju hade sin affär där och undrade varför har ingen gjort en uteservering dit...

    Blomsterhandeln då. Ligger den vid kyrkan?

    Vill till Pargas, men på lördagen blir det rompetorg i Loimaa (fick tom gubben att vara chafför)!


    Kramar/Pia

    SvaraRadera
  19. Ja det är inte lätt när vissa saker bara måste följa med hem...Den grodan var, ja, cool helt enkelt.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  20. Jag håller med om att påminner om Toscana. Roligt när man upptäcker nya trevliga ställen!
    Önskar dig en skön söndag!Kram Kicki

    SvaraRadera
  21. Oj vilken fin gård det cafét hade! verkligen som om man vore i södern....
    Butiken du besökte verkar vara en riktigt guldgruva. Såna butiker måste man gå runt i flere gånger innan man vet vad man vill ha... värst är det ju ifall man inte bor i närheten och man liksom måste bestämma sej på momangen.... usch, något fint kan ju bli oköpt ;).
    Ha det så bra,
    -Lotta-

    SvaraRadera
  22. Så trivelig blogg du har. jeg la meg til som følger hos deg. Vi sees.
    Klem

    SvaraRadera