17 januari 2008

Jag behöver din hjälp

Lite klädshopping hann jag med igår. Egentligen ett julklappspresentkort som nu blev använt på Indiska. Jag gillar deras kläder just nu. Lantligt romantiska skjortor och tröjor i min smak. Jag köpte en skjorta, en blus, en väst och en kofta.Söta detaljer på skjortan...

Men vet ni, egentligen var det inte alls vad jag ville skriva om idag! Det är så att jag önskar hjälp med en sak. Nu tjejer, ni bloggare från Sverige, får ni hjälpa mig om ni vill!

Jag har många gånger i olika bloggar nämnt att det är svårt att göra fynd här i Finland. Vi har haft krig och tråkigheter. Många gamla saker har förstörts, rövats bort eller bytts mot mat eller brunnit upp. Det finns skatter kvar men de är eftertraktade och dyra. Min man och jag har besökt Stockholm några gånger och varit imponerade av loppisarna där. Rena fina, välorganiserade och med en fiffig prisnivå. (undantag finns säkert) men vi förstår ju nog att det runtom i hela Sverige finns loppisar och auktioner som är värda att besöka och där priserna är andra än i Stockholmstrakten.

Så om vi reser över, vill vi vara välförberedda och veta vart vi vill åka. Så var finns fyndställena med billiga möbler och annat i inredningsväg? De som är billiga och roliga, de som är personliga och överraskande eller bara helt enkelt "säkra kort" Vill du berätta var man ska röra sig?

Du ska inte behöva avslöja det för hela bloggvärlden, jag sätter ut min mailadress här så kan du vara hemlig. Allt vill man kanske inte dela med bloggvärlden heller...

Så skriv till tidlosating@gmail.com och gör mig glad!

Kamomilla

21 kommentarer:

  1. Vilka fina kläder du köpt! Tycker också att de har fina kläder på Indiska just nu, gillar speciellt skjortan till vänster på bilden!

    SvaraRadera
  2. Fina kläder! Jag var också till Indiska igår och fyndade! Tack för din kommentar om vessan. Alla tips mottages tacksamt! Man ska ju lära av andras misstag heter det.

    Ert nya köksbord blir säkert underbart! Jag har ett liknande bord fast det är mycket mindre.

    SvaraRadera
  3. Men åhh vad fina kläder du köpt..jag gillar Indiska jag också..jag ska ju dit i morron,för då är jag ju i Stockholm,kanske jag hittar nåt fint där jag med...
    Jag ska tänka på det där med loppis och antikt,kommer jag på nåt bra ställe så hör jag av mig..
    Kram Anette

    SvaraRadera
  4. Jättefina kläder du köpt! Kanske jag med borde ta mig en tur till Indiska nån dag... :-) Synd bara att närmaste indiska ligger 100 km bort, så det blir en dagsresa, men vad gör det egentligen! :-)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Jag förstår verkligen ditt dilemma! Själv bor jag ju i Stockholm men har torpet ute på landet och det är nog där man gör mest fynd - på små ställen.
    Så klokt av dej att ställa frågan. Jag vet ju att det finns hela lador med en massa spännande saker ute på landet. Själv kan jag inte ge dej något exakt tips, men du får förhoppningsvis via mejl från andra!
    Lycka till med letandet!

    Så fina kläder du köpt!!!

    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Din ängel:Willow Tree: Angel of Hope! Scottish House. Råkade ramla över den.

    SvaraRadera
  7. Fina kläder du köpt......
    Och slagbordet var ju så fint! Det kommer att bli så bra.....

    HA´en skön kväll och en underbar morgondag!
    Miamaria

    SvaraRadera
  8. Ihania! Sama tyyli puhuttelee minuakin; tosin julma luonteeni edellyttää että asusteena on jotain akselilla punk ;-)

    Pikaista toipumista! Minä toivon ettei flunssa iske tänne nyt vähään aikaan, koska sitten lupaavasti alkaneeseen kuntokuuriini tulisi pakollinen paussi.

    Rentouttavaa viikonloppua! Kramisar!

    SvaraRadera
  9. jättesöta kläder, kamomilla. passar en mysig tjej som du!

    SvaraRadera
  10. Hej.Du kan söka på www.loppmarknader.se för att se vilka loppisar som finns/kommer att vara i hela Sverige.
    Hälsningar N

    SvaraRadera
  11. Hoppas du får mail från andra svenska bloggare fast de är ju oftast ganska snåla med att avslöja sina favoriter ; D eftersom många av dem driver företag på nätet eller butiker.
    hälsningar N

    SvaraRadera
  12. Så fina kläder du köpt, Indiska får ett besök av mig varje gång jag är i närheten ;-)
    Det finns ett ställe utanför Göteborg som har massor med gamla och lite nyare prylar, möbler och dylikt..de har bara öppet på helgerna, priserna är allt från en krona upp till flera tusen.
    http://www.johanengbergsantik.com/
    De finns massor med bilder på deras hemsida så du får en möjlighet att se vad för slags prylar det finns där på ett ungefär :-)
    I Göteborg finns det säkert flertalet loppisar och antikaffärer men mer kan jag inte hjälpa dig med det...det var så länge sen jag var på en loppissväng där. Senaste va en stor antikbutik nära Ikealand, men de hade hutlöst dyra priser på allt.
    Det är nog mer ut på landsbygden man kan göra riktiga fynd.
    Äntligen fredag! Hoppas din helg blir härlig!

    Kram Anne

    SvaraRadera
  13. jag mailar mina bästa tips (lite hemligt, bara för dig! :-)
    Kram!
    S.

    SvaraRadera
  14. Jättefina kläder. Har väl inget direkt tips om något speciellt ställe att fynda på men efter egen erfarenhet så kan man ramla på underbara fynd på de små privata loppisar som finns överallt när man åker en tur. Det är jättemånga som slår upp sina garageportar och säljer både stort och smått. Mitt tips alltså: håll utkik hela vägen, vart ni än åker och sväng in överallt :) Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  15. Jag har aldrig riktigt tänkt på varför allt är såå mycket billigare i Sverige och där finns mycket mera "gammalt guld"....men det är ju som du nämner Krigen som satt sina spår här hos oss.....Ska man ha något gammalt och fint här så får man minsann betala........

    Underbara kläder, längtar tills min mage är puts veck!!!

    Ha en skön helg!!

    SvaraRadera
  16. Underbara kläder!

    Och ert nya köksbord, bara suger i magen på mig, vill så hitta ett liknande =) Kransarna tycker jag att du bra kan ha, så fina där på väggen!

    Trevlig helg!
    Kram Nilla

    SvaraRadera
  17. Tack för din gulliga kommentar...den värmde. Om ni ska neråt hit till Småland, så skicka ett mail. Jag har massor med tips om underbara loppisar, där du kan göra riktiga fynd....och du har rätt...allt vill man ju inte skriva här på bloggen ;o)

    Kramisar
    Dorthe

    SvaraRadera
  18. Vilka fina kläder du köpt.
    Slagbordet i är ju jättecharmigt.

    Ha en skön helg!
    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  19. Underbara kläder! jag är "jättekär" i den stilen!
    Hoppas du får nåra bra loppistips! Kramar jessan

    SvaraRadera
  20. jag köpte 85 procentig choklad igår, men fy sjutton, den smakar ju rumpa!
    jag tvingade ändå i mig två bitar som jag sköljde ner med konjak. ingen njutning denna lördagkväll, inte ;)

    SvaraRadera
  21. Vilken härlig blogg du har och ett jättevackert hus! Det är första gången jag hittat hit, men jag återkommer!

    SvaraRadera