12 december 2012

Julens dofter

 Till julen hör det så många dofter och de naturliga är de bästa. Jag brukar ställa fram en skål med kanelstänger och stjärnanis och det doftar såå gott!!  Nästan så man blir sugen på att knapra i sig men det ska man ju nog inte...
Inga julgodisar har vi gjort och vet inte om det blir av heller. Men nog blir det till att smaska i sig några konfekter och ett lass nötter på julafton i alla fall! Den dagen får man gott unna sig men tills dess för vi denna hårda kamp mot kilona!

Jouluun kuuluu monet tuoksut ja ne luonnolliset ovat tietysti parhaita. Laitan aina esille jouluksi kulhollisen kanelitankoja ja tähtianista ja voi että se tuoksuu hyvälle! Tekee mieli maistaa mutta eihän niitä silleen syödä..
Joulumakeisiakaan emme ole tehneet, enkä tiedä viitsimmekö ollenkaan. Toki syödään konvehtia ja pähkinöitä jouluaattona. Silloin saa sentään herkutella- mutta siihen saakka käymme tätä kovaa kamppailua kiloja vastaan urheasti!

5 kommentarer:

  1. Kieltämättä joulun tunnelmassa on suuri osa tuoksuilla. Kuinkahan sitä vanhemmiten menettää tuon tärkeän aistinsa ja sitä myöden laimenee joulun tunnelma?

    SvaraRadera
  2. Beautiful silver bowles! Have a great day, hugs from Barbara

    SvaraRadera
  3. Vilka fina skålar!
    Ja du, vi kämpar på, vi. Igår drack jag glögg o åt en pytte pepparkaka, det var fröknarna i gympagruppen som bjöd på avslutningsfika. Efter en timmas hårdkörning ( jo jag tycker det känns hårt i alla fall ;-)
    så kände jag att, ok då...
    Den 22 ska vi ha kalas, hos svärfar, o då ska jag äta smörgåstårta o godis har jag planerat...
    har en "naughty-list" där jag skriver upp alla översteg i "foderstaten",,,,
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. Kanel och stjärnanis doftar så gott! mina favoritjuldofter, absolut. Ni är minsann duktiga ni!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin signatur du har på dina bilder!

    SvaraRadera