4 februari 2014

När man inte vill

Igår var det dags för ettårsfotografering i studion. (Tyckte den lilles mamma och jag alltså.) Den lille tyckte inte alls det, så det blev inte så många bilder. Men så är det med barn, de kan vara mycket svårflörtade och jag är glad att jag har tolv år av daghemserfarenhet bakom mig, så jag vet att det aldrig går som i Strömsö. Man tar det som det är. Bättre lycka nästa gång.





Eilen studiossa piti olla yksivuotiskuvaus. Päivänsankari vaan ei sattunut olemaan samaa mieltä, joten kovin monta kuvaa ei muistikortille tarttunut. Tällaista tämä on- lasten kanssa menee harvoin niin kuin Strömsössä, ja onneksi minulla on pitkä päiväkotiura takana joten tiedän että näin voi käydä.  Elämä on.  Better luck next time. 

7 kommentarer:

  1. Inte lätt att vara liten... skönt ändå att dom har egna viljor
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Man har berättat att när jag var liten och kameran kom fram satt jag och log från ena örat till det andra. En riktig linslus. Det är jag dock inte idag ;-)
    Häromdagen försökte jag fotografera en Border Collie, men det är en absolut hyperaktiv hundras och nästan omöjlig att hinna fånga på bild.
    Jag tror säkert att fotograferingen av ettåringen lyckas nästa gång. Kanske din hund kan få vara med som sällskap? Djur brukar ju få barn att komma på andra tankar och slappna av och kanske t o m glömma kameran för en stund.
    Ha en fin dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  3. hej Elle!
    Nej min hund är inte van med småbarn och det är ju inte sagt att barnet alls skulle gilla- såna risker tar jag inte med mina kunder!

    SvaraRadera
  4. Ha ha, men fin bild ändå😉 och så hade du ju en fin fotomodell under herrbetjänten i det snygga sovrummet👍👍

    SvaraRadera
  5. Visst kan de vara svårflörtade de små liven! Kommer ihåg min dotters ettårsfotografering, jag åkte därifrån efter en timme totalt genomsvettig och med blodsockerfall. :) beundrar er fotografer!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. No voi :) Mutta kaunis kuva kuitenkin ja ihana seinä!

    SvaraRadera
  7. Kuvassasi on odottava tunnelma. Seuraavalla kerralla on onni myötä ja pikkuinen loistaa kuin Hangon keksi. Toivotaan niin! Terveisin tuikku

    SvaraRadera