26 februari 2015

Förändring

Ända sedan vi bestämde oss för att flytta har jag funderat på bloggen. Ganska snart kom jag ju till att Lilla Kamomillas Villa hör till huset och inte kommer att följa mig när vi går vidare. Det blir en ny blogg, ett nytt kapitel i en bok. Inte sämre eller bättre, (eller tja det vore ju bra nog om den blev bättre?) bara annorlunda- men ändå lika, för jag fortsätter vara jag, och jag fortsätter att se min omgivning genom kamerans lins.

Det svåraste har varit namnet. Innehållet förblir det samma, inredning och fotografering, men namnet ska man ju dras med länge sen. Det ska gärna ge en liten vink också, om vad det är för en sorts blogg. Det blev ett febrilt brainstormande på min privata facebooksida igår. Vänner ställde upp och slängde fram förslag, det ena bättre än det andra, och nu tror jag att jag har det klart. Men det är ändå bäst att sova på saken, för man är alltid visare på morgonen än man är på kvällen.

AAMU ON ILTAA VIISAAMPI
Siitä saakka kun päätimme muuttaa, olen miettinyt blogia. Melko pian minulle selvisi että Lilla Kamomillas Villa kuuluu yhteen talon kanssa eikä tule seuraamaan minua kun jatkamme matkaamme. Tilalle tulee uusi blogi, kuin uusi jakso kirjassa. Ei huonompi eikä parempi (tai noh olisihan se kivaa jos olisi parempi) vaan erilainen , mutta kuitenkin samanlainen, sillä minä olen edelleen minä, ja jatkan samaa rataa tutkien maailmaa linssin läpi.

Vaikienta on nimi. Sisältöhän pysyy samanlaisena, eli bloggailen varmasti sisustuksesta ja valokuvaamisesta mutta nimi on vaikea sillä sitä pitäisi sitten jaksaa katsoa vähän pidempäänkin. Nimi saa mielellään myös antaa pienen vinkin minkälaisesta blogista on kyse.
Eilen sitten omilla facebooksivuillani alkoi hurja nimikeskustelu ja ehdotuksia sateli- toinen toistaan parempia ja nyt taitaa homma olla valmis. Parempi kuitenkin miettiä yön yli, sillä aamu on iltaa viisaampi!





3 kommentarer:

  1. Det är så svårt med bloggnamn! Jag har ett bra tag tänkt på att byta, men inte kommit på nåt bra nytt. Men nu blir det ju naturligt för dig att börja på ett nytt kapitel med nytt namn! Ska bli intressant att se vad det blir.

    SvaraRadera
  2. Älä huoli rakas ystävä, kyllä se nimi löytyy kunhan sydän asettuu uuteen kotiin <3!

    SvaraRadera
  3. Vad spännande, det ska bli kul att höra vad du bestämde dig för och var vi landar när vi ändrar blogglänken :).
    KRAM

    SvaraRadera