8 november 2007

Gamla fönster



Fönster är nåt som många gärna inreder med för att få den gammeldags lantliga känslan. Och ändå så var det ju nog inte så förr att man klämde upp fönster längs med väggarna... Nuförtiden får de stå för en mysig lantlig fläkt i våra hem. Jag rotade lite i vårt bygglager och hittade en del. Det vita fönstret har suttit ovanför farstudörren ursprungligen, men då vi lite ändrade på huset så blev det överlopps. Istället får det pryda vår sovrumsvägg med en krans som en god vän gjort.
Det blåa fönstret fick en annan stil. Det pryder vår tambur.

24 kommentarer:

  1. Allt gammalt skrot (ursäkta) blir så fint i dina händer!

    SvaraRadera
  2. Å det är såå vackert med gamla fönster!

    SvaraRadera
  3. Du har verkligen öga för allt som är vackert!

    SvaraRadera
  4. Verkligen bara vackert..!
    Kram Goa

    SvaraRadera
  5. tack! Det är ju så roligt att ge liv åt gamla ting.

    SvaraRadera
  6. Så fint!!! Det är konstigt, du verkar tycka om precis samma saker som jag, den blå färgen på panelen, luffarslöjd och fönster..jag har exakt ett sådant som du visar först och så har jag ett som jag gjort en tavla av, det borde finnas under detaljer i min blogg..
    Så kul med nån som har samma smak!!

    SvaraRadera
  7. Jo, jag glömde, jag skulle gärna vilja veta varifrån den grå tapeten kommer ifrån, den är så himla fin!

    SvaraRadera
  8. jätte fint med dina fönster, jag skall få gamla fönster av min mamma så nu har jag fått lite ideer som jag skulle kunna använda i min butik.
    Kram sabina

    SvaraRadera
  9. Finfint! Vi har flera gamla fönster, sådana med små "salmiaksrutor", har funderat på att göra skåpdörrar av dem.

    SvaraRadera
  10. Gammelgård--> Ja-a du,om jag visste vems tapeten är... Vi köpte den i en tapet- och målfärgskedja som heter RTV här i Finland. Tyvärr har vi ingen omslagsplast kvar och rullarna var på rea så de var säkert på väg ut ur sortimentet. Så det är inte till mycket hjälp... Jag älskar den där tapeten, valde den i all hast, hoppades på att den skulle bli fin och behövde inte ångra mig. Det blev bättre än jag väntat.

    Visst är det skoj att hitta människor som gillar samma saker. Min man ler åt min lycka att ha funnit ett forum för lika "mysgalna" flickor som jag... ;)

    Kram, Kamomilla


    Gårdslyktan--> Vad bra! Man kan aldrig ha för lite ideér! Din butik kommer att bli så fin! Jag skulle så också vilja ha en egen affär...

    SvaraRadera
  11. emaj-> Salmiaksrutor... Oj, ni ska absolut göra skåp av dem! Min man funderar på att göra ett barskåp av gamla fönster.

    SvaraRadera
  12. klart jag blir glad om du vill länk till mej =)

    härliga fönser
    mums
    ha det bäst

    SvaraRadera
  13. Sіmply wish tо say your article is as surpгising.
    Τhe clarity οn your post is simply great and i coulԁ assume
    you аre knoωleԁgeablе in this subјect.
    Fine along with your peгmіssіon
    lеt me to clutch your RSS feеd tο κeep uρ to dаtе
    with аpproaching poѕt. Thаnks a mіllion and please
    continue the rewаrding work.

    my web-site: http://www.sfgate.com/business/prweb/article/V2-Cigs-Review-Authentic-Smoking-Experience-or-4075176.php

    SvaraRadera
  14. Soon after various seconds the codes will look on the
    scanner. You are browsing for a sixteen-pin receptor
    port ordinarily molded out of black plastic.

    Here is my blog code scanner

    SvaraRadera
  15. Hello, i think that i saw you visited my weblog thus i
    came to go back the choose?.I am trying to to find things to improve my web site!
    I suppose its good enough to use a few of your ideas!!

    Also visit my webpage ... bisnis krakatau

    SvaraRadera
  16. Hello, I'm very excited to read your post

    SvaraRadera
  17. What is it? Can you help me to translate this language to English, please.

    SvaraRadera
  18. Thank you. This is the useful information.

    SvaraRadera
  19. Setiap orang punya masalah. Obat Kutil Kelamin Lebih baik mencari solusi masalahmu Obat Kencing Nanah dari pada membandingkan masalahmu dengan orang lain Obat Sipilis

    SvaraRadera
  20. It's really beautiful and creative work! :)

    SvaraRadera
  21. Nice Information I like this article...

    SvaraRadera
  22. nice gallery photos and event.I love your writing so a lot! proportion we keep up a correspondence more about your article on AOL?Thanks for posting it
    bisnisr kreatif
    Peluang Bisnis Modal Kecil
    ide bisnis

    SvaraRadera