6 maj 2012

Härligt, snart slipper jag skämas för vår gård!! Nu har tygdukar och mylla dragits ut på mitten av gårdsplan. Här ska det bli gräsmatta!!! Två äppelträd har inhandlats och våra vinbärsträd som stått på andra sidan huset flyttades hit, till luckrativare jord.

                        
                                Nån som tror att det planterats kisiträd åt honom????
Sönerna har hjälpt massor och gubbens tomatplantor är nu på plats.


Mitt gamla blomland som varken hade huvud eller fötter och aldrig har sköts om, har istället blivit nånsorts stenparti (sand klämdes in för att unvika att det blir ett ormbo) Här ska vi lägga in solcellslampor till hösten.




Dagens mat- hemlagade hamburgare blir garanterat en succe´..

Ihanaa, kohta ei tarvitse enää hävetä meidän rumiluspihaa. Nyt on keskelle pihaa laitettu multaa (tuleva nurmikko), kaksi omenapuuta on istutettu, ja viinimarjapuut siirrettiin tänne. (olivat talon toisella puolella aikaisemmin)
Pojat ovat auttaneet ahkerasti. Isännän tomaatit löytyvät nyt kasvihuoneessa. Vanha kukkamaa (joka oli ihan surkeassa tilassa) sai kyytiä ja tilalle tuli kivikasa. Tänne laitetaan syksyllä aurinkokennolyhtyjä. (kolot täytettiin hiekalla jotta tästä ei tulisis käärmeenpesää)
Tämän päivän ruoka, kotitekoiset hampurilaiset maistuvat ihan varmasti!!

15 kommentarer:

  1. sä oot kyllä onnenpekka kun sun mies rakentaa noin ihania kokonaisuuksia!
    Tulee varmasti kaunista kun kesä koittaa :)

    SvaraRadera
  2. Så stora era tomatplantor är! Tror att jag måste ta ett snack med mina plantor.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj, så fint det blir! o era tomatplantor är säkert dubbelt så stora som mina! säkert för att dom har så fint hus att bo i :)

    SvaraRadera
  4. Men å så fint det blir!!!!!!! Som en egen lite må-gott-by.
    Har ni mycket ormar? Jag är livrädd för dom, så om jag ser nån så skriker jag och svimmar, typ...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Så prydligt och fint det ser ut redan! Kyllä kannatti odottaa!

    SvaraRadera
  6. Det blir verkligen fint.. :-)

    SvaraRadera
  7. snyggt växthus ;)
    mina tomater är sådda i förrgår... vi får nog tomater till höstlovet säkert :D

    SvaraRadera
  8. Aivan upealta näyttää!
    Komeat on myös tomaatin taimet!

    SvaraRadera
  9. Härliga bilder...men när har tomatsådden börjats???? Mina gör just andra bladparet...men brukar köpa plantor också...och sen även tomater...

    SvaraRadera
  10. Inte behöver du skämmas, du har ju en sånn underbar gård. Kram

    SvaraRadera
  11. Så snyggt!
    Undrar just om vi ska våga plantera äppelträd ännu en gång. Vi har försökt otaliga gånger, men de klarar sig aldrig...
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  12. ååå vad fint!!! Passar såå bra ihop med fina huset!!! Duktiga har ni varit oxå, hunnit med massor! O jag håller med de andra, vilka stora tomatplantor!!!

    O vilken fin rökugn i senaste inlägg, verkar ju funka hur bra som helst!!!

    Ha en underbar vecka i solen! Kramar

    SvaraRadera
  13. Åh, jag blir allt lite avis på er trädgård nu! Kommer att bli jättesnyggt. Och ert växthus... *suck*
    Det känns som om jag inte får nåt gjort i vår trädgård... Men odlingslådor har jag på gång, och bara dom blir klara så tror jag nog det tar sig.

    SvaraRadera
  14. Håller med föregående...
    Förutom att jag inte har några odlingslådor på gång :/

    SvaraRadera