5 juni 2013

Blomster

Jag har köpt några sommarblommor och får se om de överlever... (de som följt mig länge vet att jag inte är trädgårdsmänniska på nåt annat sätt än att jag gillar att fotografera sånt)
Det är bråda tider och bloggen har inte så många besökare just nu och det förstår jag. Så är det varje sommar och så ska det vara. Vi ska vara ute och njuta, inte sitta vid datorn. Nå, lätt sagt, själv har jag jobbat 12 timmars dagar de senaste veckorna (vid skärmen för det mesta) och börjar verkligen längta ut. Det har ändå varit bra att jobba hemma, då de små kattungarna behöver sällskap och lite övervakning också- det går rätt så vilt till mellan varven.
  
Olen ostanut kesäkukkia- wau! (nelukijat jotka  ovat jo seuranneet blogia kauan tietävät etten ole puutarhaihminen, pidän vain kukkien kuvaamisesta ja hoidon kanssa on vähän niin ja näin..) 
Nyt on kiireistä eikä blogissa ole monta kävijää päivässä, mutta näin se kuuluu kesällä ollakin. Toivon että itsekin voisin olla välillä myös ulkona mutta näiden viime viikkojen aikana olen tehnyt 12 tuntisia työpäiviä. No, olenpahan ainakin  suurimmaksi osaksi saanut tehdä töitä kotoa käsin ja voinut olla kissanpentujen kanssa. :)

5 kommentarer:

  1. Vilket vackert blomfoto! Min man och jag var också och köpte lite sommarblommor igår kväll. Här är det
    min man som har gröna fingrar, annars
    skulle vi inte ha någon trädgård alls. Jag bara njuter av det hela och hjälper till lite om det är något jag klarar av. Jag älskar ju blommor och vill gärna vara med och välja lite vad som skall finnas, men att sköta om allt det faller helt helt på min man.

    Njut av värmen!

    Kram: Odin

    SvaraRadera
  2. Vi som inte har gröna fingrar, vi gör så gott vi kan, vi... vattnar, pratar och håller tummarna...
    vilket vackert foto, med ett sånt raster-mönster. Blir som en vacker målning.
    idag är sån där ganska varm 17,8 grader, lite lagom blåsigt och dag före helgdag... ja just ja, den firar väl inte ni?
    på väg till gården, bara bilen blir klar hos bil-doktorn,,,
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Minullakin on noita kukkia yhdessä ruukussa, vaikuttavat tosi helppohoitoisilta ja ovat vielä kauniitakin!

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert foto!! En fröjd för ögat :-)
    Birgitta

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt foto. Som en vacker tavla. Du kan du, fast det vet vi ju alla redan, men ändå förvånas jag varje gång hur otroligt vackra bilder en som kan verkligen kan ta.

    SvaraRadera