12 juni 2013

Våra vänner  ( I & H )  besökte oss i helgen och det blev en salladslunch med bubbeldryck vid uteplatsen.


Sen åkte vi på sightseeing till byn och besökte givetvis den härliga Antik & Kuriosaaffären. Vissa fotograferade mer än andra...




                                      Jag blev kär i en lampa som var för dyr för mig.


..och i en kappsäck som jag bara borde få- men inte riktigt nämdes köpa heller. Borde ju köpa nya kläder istället. Det är så svårt att klä sig i en kappsäck..haha



Sen blev det kaffe (och te) på bästa cafeét i byn- Lanterna. Ville ju att vännerna skulle se stället.

..och vi märkte att det inte är snyggt att fotas under ett rött parasoll- färgen är inte så smickrande för nunan  ;)




Så mycket mer sightseeing blev det inte för gubben måste få komma hem och slänga laxen i rökugn, annars hade vi blivit utan middag.


Givetvis skulle det instagrammas. Vet inte men jag kom alldeles av mig och glömde hur man fotar matbilder och att överhuvudtaget fota. 


Trivdes så bra med sällskapet som jag inte sett på länge och saknat så...  tack och lov blir det ett besök till dem efter midsommar- i arbetets tecken. Det ser jag så fram emot!





Ystävät (I & H) kävivät meillä viikonloppuna ja syötiin miehen tekemää salaattilounasta ja juotiin kuplivaa. Sen jälkeen lähdettiin kiertämään kylää ja tietysti käytiin antiikkikaupassa ja kylän parhaassa kahvilassa- Lanterna nimeltään. 
Rakastuin valaisimeen joka oli minulle liian kallis ja matkalaukkuun jota en kuitenkaan ostanut. Pitäisi ostaa vaatteita eikä matkalaukkuja, kaappi huutaa tyhjyyttään. (Ja matkalaukkuun on vaikea pukeutua.)

No nopean kyläkierroksen  jälkeen tuli jo kiire kotiin, sillä miehen piti savustaa kalaa päivälliseksi. Instagrammattiin tietysti mutta unohdin täysin miten otetaan kauniita ruokakuvia tai kattauskuvia sillä taisin olla niin innostunut vieraiden seurasta- ja hyvä niin. On ollut tosi ikävä..  Pian nähdään taas, jo juhannuksen jälkeen lähden vastavierailulle,- työn merkeissä.


6 kommentarer:

  1. Oj vad roligt att se ett somrigt kyrkbacken. Lanternan är bara bäst. Den antikbutiken skall jag besöka så fort vi flyttar ut på semestern. Vilken härlig lunch ni åt, ser sååå smaskens ut.
    Märker att ni har haft så idylliskt och mysigt tillsammans.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  3. Väldokumenterat tycker jag! Jag hann inte alls med att fota jag heller. Undrar om det är åldern som gör att man inte är lika bra på att multitaska längre...
    Ser fram emot vår nästa träff!
    Kramkram

    SvaraRadera
  4. Förstår ni hade en alldeles förträfflig dag tillsammans :)

    SvaraRadera
  5. Verkar ha varit en helt underbar dag!
    Och det är som du säger, man kan inte köpa fler grejor förrän man fått ordentliga kläder på kroppen...
    Vid nyår satte jag en gräns för vikt, som jag då trodde skulle bli svår, för det var mycket kvar. Jag skulle väga 65 kg till midsommar. Nu är det drygt en vecka kvar, och jag har...ta da! 0,4 kg kvar!!! Så jag kan luta mig tillbaks och fortsätta som jag brukar... lite gott då o då, men inte falla tillbaks i gamla gängor...
    Än en gång: va vi e bra!
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Ihania kuvia, vilkuttele jos liikut meilläpäin tai tule moikkaamaan :)

    SvaraRadera