30 maj 2008

Sommarfräscht

Glatt överraskad fick jag en ledig dag från jobbet som jag inte hade räknat med och vad sysslar man med då då? Jo inreder så klart. Tar en kopp kaffe och tar itu med något nytt projekt.
Jag har just avslutat ett så jag kan börja med nästa idag. Korgarna jag målat har nu torkat. Men de såg ju ut såhär först.
Den stora korgen har jag haft i köket för förvaring av utefiltar och kuddar. Jag tyckte den stack ut i sin naturliga färg men nu flyter den bättre in i omgivningen.
Den mindre som är vår vedkorg i vardagsrummet smälter också bättre in nu. Tycker jag i alla fall!
Den lilla lilla korgen jag fått av prylsamlarväninnan (överraskande va? ) , ja den har jag mina visitkort i. Den fick förstås också bli vit.

Men allt är inte vitt hos oss. För jag gillar nog vita hem, men både min man och jag vill ha lite färg omkring oss i alla fall. Vår övrevåning går inte i samma stil som nedrevåningen så där kan man leka lite med färger. Bonusdottern har pasteller i sitt hörn men gästsoffan och pysselhörnan går mer i marina toner.

Prylsamlarvännen min var snäll och gav mig två kökshandukar i gåva. Tanken var att göra dem till kuddöverdrag till bastukammaren men när jag väl blev klar så såg jag ju var de passade perfekt... i soffan däruppe förstås!Fast man vet aldrig. Saker tenderar att vandra omkring här i huset och byta plats efter behov och humör. Så kanske de hamnar i bastukammaren nån vacker dag i alla fall.

Vad jag gillar stjärnor... Om jag nån gång skulle vara tvungen att byta stil så skulle det vara åt det här hållet. Men det kommer nog inte att hända i första taget i alla fall för jag älskar det ljusblåa och ljusgråa vi har i nedrevåningen.

Men visst känns det sommarfräscht däruppe nu.

Och kolla- Zaida är lika belåten som jag!

Nu ska ni göra precis som hon tycker jag! Ta det lugnt i helgen och njut av livet!

Kram, Kamomilla

22 kommentarer:

  1. Hej!
    Så fina korgarna blev! Jag har också några korgar som jag ska göra lika med :)
    Kuddarna var riktigt snygga. jag funderar på att kanske inreda sonens rum i lite marin stil... Vi får se... :)
    Njut dagen!
    Stora kramar!

    SvaraRadera
  2. Stjärnor är snyggt! Verkligt fräscht!

    Jadå, jag har planer på att göra precis som kissemissen!

    SvaraRadera
  3. Vad roligt med överraskningsledigt. Det kan behövas ibland... Korgarna blev jättefräscha! Jag gillar din ljusa, blågråa stil, men ibland är det piffigt med lite färgklickar också! Ha en skön helg i det utlovade varma vädret!

    SvaraRadera
  4. Skönt att vara ledig när man inte räknat med det, och kunna greja lite. Korgarna blev jättefina.. Du inreder så rofyllt och med fina detaljer! Handdukarna blev perfekta som kuddar där i soffan. Ha en trevlig helg! Kram /Anna

    SvaraRadera
  5. Trevligt med en exrta ledig dag, sånt ska man passa på att dra nytta av!
    Javisst passar korgarna in mycket bättre nu! Jag gillar stjärnor också, men det passar inte riktigt hos oss. Kanske då lilleman ska få eget rum någon gång...

    SvaraRadera
  6. Så fina korgarna blev!
    Jag gillar också stjärnor (och prickar...)massor, de är så fräscha.
    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  7. Dessa katter har verkligen förmågan att njuta!

    Så fint det blev med vita korgar!
    Kuddarna var också supersnygga där i soffan!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  8. Åh så fina korgarna blev..tänk vad vackert vitt blir..

    jag gillar oxå..blått med vita stjärnor..har precis hängt upp blått tyg med vita stjärnor på min misnata sonsn loftsäng..så nu har han en sängkoja som hhan säger
    Jätte frächt i din soffa..
    ha en go helg..
    kram anna

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Men så vackra bilder, och du hr sprayat kan jag se......vackert!

    Vackert i bonusdotterns rum...sommrigt.....

    HA´nu det så gott i helgen!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  10. Voi mikä kissu!!! Minäkin tahtoisin tuollaisen kauniin harmaan, silkinpehmeän, omasta arvostaan tietoisen!

    SvaraRadera
  11. Härliga bilder igen! Ert hem är sååå vackert! Korgarna passar utmärkt nu!

    SvaraRadera
  12. trevlig helg...ska göra som din "misse" ...försöka sova bort min förkylning =( ha dt gott/ kram junhe

    SvaraRadera
  13. Gulliga Zaida njuter av den fräscha sommarinredningen, vilken söt och fin bild! Huh så fint du har det hemma, underbart och va fint det blev med de vita korgarna! Mari.

    SvaraRadera
  14. Tack för din kommentar inne hos mig...nästa gång (vilket är ofta....) är du så välkommen !!!
    ;-)) Kvällarna nu är ljuvliga....satt ute länge och det kom fler grannar!!! Fint med de målade korgarna!!! Ha nu en skön vecka! Kramar fr C

    SvaraRadera
  15. Korgarna gjorde sig bättre i vitt, verkligen! Passar fint in.
    Helsnyggt med stjärnor, fina bilder och katten ser ut att mysa!
    Tack för kommentaren, då får vi ta en skål för varann på våra fester. Jag sänder en grattiskram redan nu ifall jag är "semesterledig" från bloggen i juli. Grattis till dig!/ Kramar Eva-Mari

    SvaraRadera
  16. Såå mycket finare dom blev i vitt!! Och vad skönt med en dag ledig som man inte hade räknat med! Extra lyxig dag!!

    SvaraRadera
  17. Hejsan!
    Korgarna blev ju jätte fina! ¨
    Ha en go kväll! Kram Petra
    www.metrobloggen.se/romantiskahem

    SvaraRadera
  18. Såååå pysslig du är ,min ork just nu ägnas bara åt trädgården...men...men. Korgarna blev fina, och såååå fina kuddar dom gillade jag verkligen.
    Ha det gott!
    Lotta:)

    SvaraRadera
  19. Hej!

    Nog kan det få komma lite regn, nattetid...

    HA´en bra tisdag!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  20. Vad fint när du målade om korgarna. Passade ju jättebra på sina nya platser.
    Gissar att du tyckte det var rätt avkopplande att fixa med hemmet på din lediga dag!?

    Hoppas du får en bra start på nya veckan. Ha det gott, så hörs vi snart.
    Kramen från mig /madelene

    SvaraRadera
  21. Ohhh, vad fint allting va... jättemysigt!

    (korgar får man aldrig för många av)
    Kram j

    SvaraRadera
  22. Du är nog otroligt duktig! ips så harv du målat en korg, sytt lite kuddar och fått en ny inredning. Imponerande! Hos oss stannar det ofta vid drömmar...

    SvaraRadera