13 juni 2008

Skärgårdskänsla

Åh så slut jag är i fötterna efter en lång lång dag på jobbet! Fick dessutom nya arbetsskor och nu är fötterna lite upprörda över den plötsliga förändringen. Jag försöker koppla av fast det är svårt efter en lång snurrig dag...Det tar en god stund att varva ner.

Vi bor i en skärgårdskommun och naturligtvis drar den till sig både sommargäster och turister. I sommar är det marknad och då ska jag sälja lite saker jag krafsat ihop. Här kommer några smakprov på tavlor och skyltar:
Målat och med decoupageteknik. Enkelt men så ska det ju vara. De är ju tänkta till sommarstugor. Lite marint tema.
Som dörrskylt eller här som tavla.
Och sen lite annat också.

Men visst hoppas jag på att sälja en massa smycken också! Och kanske lite saker som jag ska sy också. Bara jag hinner...


En vecka kvar till min semester. Visserligen bara en vecka nu i juni, resten i augusti, men bra så. Ifjol hade jag ingen semester, bara jobb jobb och all annan tid spenderad på husbygget. Vi stupade i säng vid ett-tiden på nätterna. Men i år är allt annorlunda! och under semsetern ska jag njuta av det här:


(Översätt nypotatis till färskpotatis om du bor i Sverige) Citronpeppar och kapris gör den inte sämre heller!!

Ha en underbar helg! Själv jobbar jag lite under helgen men sen ska jag bara vila och vifta på tårna, inte så mycket mer!

Hörs igen!

Kamomilla

17 kommentarer:

  1. Minulla on sinulle pieni haaste blogissani
    terkuin Jaana

    SvaraRadera
  2. Hej!
    så fina tavlor!
    Jag jobbar också i helgen men det gör inte så mycket nu när vädret inte är lika bra...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Önskar dig lycka till på marknaden!

    SvaraRadera
  4. Vad mycket fint du målar och pysslar!! Och marint borde ju passa perfekt åt sommarturisterna. Vår förra sommar ägnades också åt byggandet, så det är skönt att lite få vifta på tårna denna sommar, även om en hel del återstår... Men iår är vi åtminstone på plats. Förra sommaren gick en massa tid i körande fram och tillbaks. Vift, vift på dej...:O)

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Vackra tavlor i sommarens tecken...kommer att gå så bra på sommarmarknaden likaså dina vackra smycken.

    HA´det så gott dena helg!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  6. Vad skönt det låter! Ännu bättre om tårna nuddar i vattnet!!

    Jag tror visst att dina produkter säljer, de är ju så fina och passar så bra där du bor! Du får säga som han i Saltkråkan (var det Vestman?): Nu kommer sommargästerna...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Jättefina tavlor och inte behöver då jag översätta nypotatis till färsk:) Här i vår norra hörna av sverige säger vi då nypotatis också och det är gott.

    ha en fin helg
    kram karina

    SvaraRadera
  8. Hej hej!
    Jag blir så imponerad av att du är så kreativ. Jag hoppas verkligen att många köper dina fina alster. Stjärntavlan tyckte jag var jättefin, men du vet, jag är ju lite insnöad på stjärnor nu när jag håller på och tänker till om sonens rum! :-)

    Vilken härlig potatissallad. Jag har något liknande, som vi kallar "grekisk potatissallad". Den är underbart god. Vi brukar ha kryddgrönt som persilja eller dill i vår sallad och det blir kanongott också.

    Ha nu en skön helg!

    Kram
    Kristin

    SvaraRadera
  9. Oj vad du stått i, förstår att fötterna behöver lite vila i helgen nu då. Vackra saker du gjort, kommer säkert sälja som smör! =) Låter gott med semester.. Ha det gott i helgen! Kram /Anna

    SvaraRadera
  10. Men vad du är duktig alltså..som målar så himla fina tavlor, dom kommer du att sälja fort som tusan..
    Jag får semester om en vecka..det ska bli så skönt..
    Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Jag satt just och fundera på midsommar mat och försökte komma på vad du bruka sätta i din nypotissallad,;)!
    Nu behöver jag inte fundera längre på de iaf.

    SvaraRadera
  12. Härliga alster, och saladen låter god, kanske man kunde pröva till midsommar?

    SvaraRadera
  13. Jättefina skyltar och tavlor! Jag gillar verkligen skäristilen, som du säkert kan gissa ;-)

    SvaraRadera
  14. finfina tavlor du gjort, jag gillar speciellt välkommen skylten =) ha dt gott/ kram junhe

    SvaraRadera
  15. så fina skyltar, så. kan man (jag) få köpa två av dem?
    salladen är supergod, vi kallar den milcas potatissallad :) lite har jag ändrat på ingredienserna, men i stora drag är det samma sallad o allas favorit!

    SvaraRadera
  16. får se hur många vi blir som säljer smycken på den där marknaden :) jag har inte ännu ens hört om bord så hoppas jag också ryms med.

    SvaraRadera
  17. Vilka härliga små tavlor. Gillar särskilt Seaside-tavlan. Visst är det skoj att låta sin kreativitet flöda. Och så många kreatörer man upptäcker nu när bloggvärlden fått spinn!!!

    SvaraRadera