17 juni 2012

Bråda dagar

 Oj så jag har bråttom just nu. Sista studentbilderna ska ut, en student ska ännu fotograferas,  två fotograferade hem ska redigeras, texterna till dem ska skapas, ett familjefotopaket ska redigeras och levereras, imorgon ska jag på fotoseminarium i Korpo och snart är det midsommar... hojoj så det susar på!!
Det gör ju förstås att bloggen lite lider, så nu får ni bara se vad jag gjort på jobbet. (de studenter jag publicerar bilder på här, har alla gett sitt godkännande till att jag publicerar dessa bilder)

För dem som vill boka studentfotografering nästa år säger jag:
Boka i tid, reservera tillräckligt många dagar för det, speciellt när det gäller miljöfoto- så det finns spelrum ifall det regnar.


Kiirettä kiirettä, joten blogi vähän kärsii... Viimeiset YO-kuvat lähtevät matkaan , viimeinen ylioppilas on vielä kuvaamatta. Kaksi kotijuttua odottavat kuvankäsittelyä ja tekstejä, yksi perhekuvauspaketti odottaa käsittelyä ja toimitusta, huomenna menen valokuvaus-seminaariin Korppooseen ja näin se elämä pyörii lujaa vauhtia, ja ihan kohta on juhannus!!
No laitan tähän muutaman yo-kuvan taas. ( kaikki ylioppilaat ovat suostuneet siihen että kuvia näytetään netissä)

Jos haluat minua kuvaamaan ensi vuoden ylioppilasta, ota ajoissa yhteyttä, varaa siihen monta päivää jottei juttu sateen takia mene piloille. Voidaan sitten pallotella päiviä sääolosuhteiden mukaan. Etenkin jos kyseessä on miljöökuvaus, on parempi ottaa nämä seikat huomioon.

9 kommentarer:

  1. Tänk ändå vad härligt med bråda dagar. Du är bäst. Så vackert studentfoto.

    SvaraRadera
  2. Snyyyggt! Och dina bråda dagar verkar ändå vara trevliga! :)

    Hej, jag ska skicka både snigel- och e-post åt dig, imorgon ska jag ta mig i kragen!

    SvaraRadera
  3. Oj oj så härliga student foton... Ljuvligt det där tjejen lutar sej på böckerna...
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  4. Inte ser jag att din blogg lider inte!!! Hela tiden de mest finaste foton visar du oss!!!!
    Trevlig ny vecka!
    Kramisar!
    -Pia-

    SvaraRadera
  5. Så fina bilder! Tänk om man själv skulle ha förstått att ta ordentliga bilder då man blev student :s

    SvaraRadera
  6. vacker, vackrare, vackrast! Dina bilder! kram

    SvaraRadera
  7. Vilka jättefina Bilder.
    Det är verkligen din grej, det här. Och naturfoto (om jag får tycka.....hihi)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera