19 juni 2012

Reportaget från Gammelgård

För ett år sedan besökte jag Gammelgård för att göra ett reportage. Det var en av sommarens varmaste dagar, och andra reportagedagen i rad (hade varit hos Linda dagen innan) så det var rätt så svettigt kan jag lova!! Reportaget kom nyss ut i tidningen Maalla, och nu lägger jag in några bilder som inte var med i tidningen.
Vilken lantlig idyll- ett så vackert hus och en härlig gård. Jag är rätt så avundsjuk på Vivecas hängamatta...
Tack ännu, för att jag fick komma på besök!!







Kamomilla

Vuosi sitten kävin Pohjanmaalla tekemässä juttua Gammelgårdista. Oli todella helteinen päivä, ja jo toinen kuvauspäivä putkeen (olin edeltävänä päivänä ollut Lindan luona) joten hikistä oli!
Tämä juttu löytyy nyt Maalla-lehdestä ja tänne lisään vielä muutaman kuvan jota ei lehdessä julkaistu.





Kateellisena katson tuota riippukeinua ja mahtavaa ympäristöä! Oikea kesäidylli!


11 kommentarer:

  1. Stort tack till dig oxå :))
    Flera bra bilder som inte kom med i tidningen ser jag.
    Får jag låna dem och publicera dem i min blogg?
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men åh vilka härliga sommarbilder
    Gammelgård är nog äkta lantliv om något,
    vilket dessa bilder också förmedlar.
    Snyggt jobbat!

    SvaraRadera
  3. Verkligen en riktig idyll :-) Tänk så många vackra hem det finns!

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder! Nu måste jag nog gå och köpa Maalla tidningen! Du har haft många fina reportage på sistone. Jag blir alltid så glad då jag ser att det är du som ligger bakom de härliga reportagen :).

    Trevlig midsommar!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  5. Så fint dom har det. Och fina bilder du tagit.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. tjusiga bilder! måste kolla tidningen i affären i dag!

    SvaraRadera
  7. Vackra bilder från ett vackert hem!
    Det sprudlar av sommarkänsla och idyll.
    En fin dag till dig, MALIN

    SvaraRadera
  8. Så fint det ser ut, underbart.
    Här har vi haft en underbar dag med härligt strandväder.
    Ha en fin kväll.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  9. Där fanns minsann mycket att beundra!!

    SvaraRadera
  10. voi luoja kuin viihtyisän näköistä, sekä sisältä että ulkoa.

    SvaraRadera