30 juni 2012

Tack!

Tusen tack till er som orkade läsa igenom det förra inlägget. Ibland känns det viktigt att nå ut, att ta bort det rosenröda skimret... Den där tron att det är ENKELT.

Just nu vilar jag. Resan var härlig, men väldigt utmattande. Lite tantfaktor det där, att inte kunna sova när man inte är i egen säng. När man var ung sov man varsomhelst och orkade vaka hur mycket som helst...
 Har inte öppnat jobbdatorn alls, och lägger in en bild som jag fixade redan före resan. Jag chillar med familjen. tar en dusch, ett glas rose´ och chillar med gubben i köket. Det blir pizza idag. Heimlaga.

I burken, som inget har med inlägget att göra, förvarar vi Himalajasalt. Hälsosamt, gott, och vackert att se på.


                                                          Gött. Saknar bara sommarvädret.


Tuhannet kiitokset kaikille niille jotka jaksoivat lukea viime postauksen läpi. Joskus tuntuu tärkeältä ravistaa, vähentää sitä rusunpunaista kuvitelmaa että kaikki olisi vain niin HELPPOA.


Tällä hetkellä lepään. Reissu oli uuvuttava, vaikkakin hirmu mukava. Taitaa ikä painaa, kun ei enää pysty nukkumaan muuta kuin omassa sängyssä. Nuorena sitä jaksoi valvoakin. Nyt ei enää..


Työkonetta en ole avannut, laitan tähän kuvan jonka otin jo ennen reissua. Chillailen miehen kanssa keittiössä, lasi rose´ta kädessä, päivällistä odotellessa. Tänään pizzaa, kotitekoista sellaista tietysti. Elämä on mukavaa, kesä vain puuttuu...


Purkissa Himalajasuolaa. Ei oikeastaan mitään tämän tekstin kanssa tekemistä, mutta maistuu hyvältä., näyttää kivalta, ja on terveellistä.

6 kommentarer:

  1. Hej,
    Jag blev jätteglad när jag läste ditt förra inlägg. Man läser så himla mycket om alla dessa bloggare som ramlar in på fotografins bana och anser sig vara fotografer. Jag håller med dig om att vara fotograf är nog ett av de svåraste yrken som finns.
    Själv har jag fotograferat i närmare 40 år och håller nu på utbilda mig i fotografins ädla konst, den teoretiska då på universitetsnivå.
    Mitt mål är att bli en duktig fotograf både tekniskt och konstnärligt, men för det tror jag ändå inte att jag kan leva på det, tyvärr.
    Jag tycker at du lägger ut fantastiska bilder och läser varje inlägg du gör.
    Nu blev det här nästan en lika lång kommentar som ditt inlägg ;D
    Ha de gott i sommarvärmen. Catarina

    SvaraRadera
  2. Nautinnollista lepopäivää!
    Löysin blogisi sattumalta ja ihastuin valokuviisi ja teksteihisi - minulla myös on ollut idyllisöity kuva ammattivalokuvauksesta ... viime bloggauksesi autenttinen kuvaus "tien päältä"/reissuelämästä karisti ruusunpunaiset kuvitelmat - freelancerin vapauteen kuuluu kuvaamasi suuri itsekuri ja jatkuva työkohteiden löytäminen.
    Herkullista iltahetkeä - mmm... kotitekoista pizzaa ei mikään voita!

    SvaraRadera
  3. Jag läste ditt förra inlägg med stor behållning, Kamomilla. Verkligen intressant att få höra dina tankar kring det du jobbar med. För mig är det självklart att det jobbet inte är till för alla och att det säkerligen ligger massvis med jobb bakom alla fina reportage man hittar i tidningarna, men DU är verkligen rätt person på rätt position!

    Fnissar lite när jag läser om "tantvarningen". Jag är precis likadan, så då kan du och jag vara tanter ihop!

    Önskar dig och de dina en fortsatt fin helg!
    Kram från Skåne!

    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  4. Hann aldrig kommentera ditt förra inlägg men vill säga att det var bra skrivet. Med hårt arbete har du kommit långt.
    Det måste nog vara dubbel tantvarning på mig då för jag har då aldrig sovit bra borta ;)

    Njut av ledigheten och ha en skön lördagkväll!

    SvaraRadera
  5. Jag kan int ens föreställa hur jobbigt ditt jobb är trots att det är så givande. Ett drömjobb. Fotograferandet förstår jag miglite på, och beundrar dig för hur mycket du kan. Det är ju så mycket man skall kunna, precis som du säger. Du har verkligen talang. Du klarar allt du gör med bravur. Jag bara älskar att se allt vad du åstadkommer med kameran. Du är bara så inspirerande.
    Ha det så skönt med Gubben din och så får vi bara önska att det snart blir sommar <3

    SvaraRadera
  6. Superbra text i ditt förra inlägg!! Tyvärr är det nog så att största delen av oss måste kämpa för att komma nånstans, vissa lyckliga lottade kommer kanske aningen lättare undan - men inte utan arbete där heller!! Du är en superb fotograf med härliga bilder och lyfter hatten att du lärt dig så nyligen allt!! En fin skön söndag till dig*

    SvaraRadera