17 augusti 2012

Belysning i lusthuset

Ja, lusthusbilder dillade jag väl om? Lusthuset har fått en dagbädd och en lampa. Här kan man ju ligga och mysa i skymningen. Just nu är det bara så varmt om dagarna att alla ljus jag ställer där smälter och ser ut som barbapapafigurer efter det...

Liite stör jag mig på symmetrin, men när jag var sjuk fick jag en fix ide´om att det nog kan vara skönt med en bädd här. Ville ju bara lägga mig ner och vila.. Så nu kör vi med det! Lampan kommer från sommarholmen där den inte riktigt passade in, fast den var snygg där. Gamylerna såg inte att läsa, då den inte lyser neråt utan åt sidorna.


                                     Lite tingeltangel också, så man säkert har nåt att slå huvudet i...


Lupasin laittaa huvimajasta kuvia.  Tänne on laitettu päiväpeti ja hieno valaisin, jotta täällä voisi nauttia syksyn pimeistä illoista. Idean sain sairastellessani, kun syötiin täällä ja minä vain halusin maata ja huilata...
Olen tuonut kynttilöitä jo tänne, mutta ne sulavat barbapapan-näköisiksi klönteiksi sillä päivisin täällä on kuuma kuin saunassa.

13 kommentarer:

  1. Jag tycker att det ser supermysigt ut med en säng i lusthuset och lampan tycker jag är snygg!

    Din egengjorda mobil är superfin!

    Ha en fin helg,

    Kram Johanna

    SvaraRadera
  2. Heissan ihanainen <3
    ihan on kuule jo ikävä sinua!!
    mitäs keksittäis?!
    jos mä vaikka tuun aina välillä teidän huvimajaan huilaamaan ;))
    halein
    jaana

    SvaraRadera
  3. Ditt lusthus är nog såå mysigt. Förstår att du ville ligga där :-) Vilken oas!

    SvaraRadera
  4. Ihana tila, jossa seesteisen kaunis tunnelma. Valaisimet istuvat sinne mainiosti.

    SvaraRadera
  5. Wow! Vilka vackra färger
    och härliga former.
    En underbar plats
    för att koppla av.

    SvaraRadera
  6. Längtar så efter att ha ett eget lusthus att slappa i... Då åker vår kökssoffa ut dit! Men först ska en stuga rivas... och själva lusthuset byggas, hmmm....

    Samma för mig det där med symmetrin! Jag går då och då och puffar på soffa och bord för dom ska stå RAKT i förhållande till fönstrena, hihi!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Åh, ditt lusthus är verkligen helt underbart! Lampan ser ju ut att passa perfekt - så vacker den är!
    Ha en härlig helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Voi näitä sun upeita kuvia.
    Kiitos <3

    SvaraRadera
  9. Där skulle jag gärna tillbringa dagen!

    Tack för din fina hälsning hos mig. Att få feedback av ett fotoproffs som dig gjorde att jag växt åtminstone 15cm :o) Nå, jag känner nog till mina begränsningar ;o)

    Så skönt att höra att glasögon-grejen rätt upp sig! Härligt!

    Skön varm helg till dig!
    Mona

    SvaraRadera
  10. halloj!
    vad fint du har det i ditt lusthus me like*blink

    kramar ELLINOR

    SvaraRadera
  11. Underbart!!
    Här vill man gärna stanna!
    Kram Emma

    SvaraRadera
  12. Ditt lusthus är verkligen en dröm! Hoppas jag kan göra verklighet av min dröm nån gång. Markteglet har jag redan köpt men det är mycket matierial som ska samlas ännu och så ska ju jobbet utföras också :/.
    Ja panorering är som du säger...apsvårt...hi hi. Inget för mig kan jag säga. Jag föredrar när jag kan ta tid på mig och hålla på att pilla och justera små detaljer i motivet :).
    Kram, Carina

    SvaraRadera