23 augusti 2012

I kontoret

Jag fotograferar sällan i kontoret som finns uppe i allrummet. Av den enkla anledningen att där sällan är städigt ( hehe- vet, jag är skyldig!) och för att ljuset där är så otroligt ojämt. Allrummet har snedtak och bara ett fönster i gaveln, så det är mörkt i knutarna och ljust i mitten, bara vid fönstret. Vill jag använda det lilla ljus som finns blir det till exempel såhär. Och hej, ännu hittar man blommor, jippii!







Kuvaan harvoin yläkerrassa, toimistossani. Siitä simppelistä syystä että siellä niin harvoin on siistiä (hehe joo tiedän- minun vika) mutta myös siitä syystä että valo siellä on todella epätasaista. Vinokaton alla on yksi ainoa ikkuna, huoneen päädyssä. Tämä johtaa siihen että nurkissa on pimeetä ja valoa löytyy vain ikkunan edestä. Jos haluan käyttää valoa hyväkseni, lopputulos on jotain tällaista. ja ehi, vielä löytyy kukkia, jee!

9 kommentarer:

  1. Jo, blåklockor, eller i allafall liknande sorter, har jag kunnat hitta ännu i november!

    SvaraRadera
  2. Ja än finns det blommor.. men jag börjar plocka in hösten .. igår kväll gjorde jag ett inlägg .. nu var det väl sjuttsingen om inte jag ska komma igång med bloggenandet:)... ser en liten glimt av ditt kontor... hm.. då skulle du se min pysselbod.. !! Där har det stått stilla hela sommaren ..för jag har inte hunnit nånting där har ju hjälpt mina ungar... mer lär det bli med hjälpandet..:)... barnbarnen anländer snart.. en i sep och en i nov.:)och att alla flyttaroch har flyttat...men det är bara roligt att kunna hjälpa till.. nu är ledig dag och jag ska göra både nyttigt och kul.. ha en skön dag.. kram..pia

    SvaraRadera
  3. Vilken fin och lite sen sommarblomma du hittade och ljuset är så fint på bilden!
    Ja, kontor och arbetsplatser hemma har sin speciella stil! Hos mej är det nog allmänt rätt rörigt där.:)

    Det man ser , ser fint ut hos dej ändå!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Jag tror nog dom arbetsplatser som folk visar, som är välstädade, är väldigt stylade och ordnade. För att sen förfalla igen... men såklart, det finns ordentliga människor också, jag tänker mer på mig själv. (som föser oönskade saker ur bild...)
    Idag ska jag nog åka in till stan och hämta ett efterlängtat spännande paket...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra att andra har det rörigt i arbetsrummet ;)))
    Men det är väl ett bevis på att man gör saker..
    Önskar dej en mysig dag i regn rusket !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  6. Tycker ljuset på denna bilden i alla fal är riktigt skirt och vackert. Visst är det härligt att kunna plocka in sommarblommor fortfarande! Har spanat in gula Renfana (tror att de heter så) som jag skall använda till ett fotouppdrag för jobbet nästa vecka, hoppas att de står sig en vecka till...
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Det finns många ställen i mitt hus som jag ALDRIG visa av just den anledningen, fina bilder hos dig i alla fall!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  8. Visst är det en njutning de små solitärerna i trädgården som framhärdar... och förgyller vår vardag... Men snart börjar det bli dax för ett fat med rönnbär.... och värmljus i massor... kram j

    SvaraRadera