31 augusti 2012

Lite mer lampskärmspyssel

Med lite bollfrans kan man göra allt möjligt kul. Piffa lampor, kuddar och kläder- ja vad som helst. Det här är nu inget nytt att fixa en lampa såhär, men det är i alla fall nåt nytt för mig. Och min alldeles egen variant som jag gillar skarpt! Kostnad: skärm 2,50e , bollfrans 3,95 och så ca 3 e för lampans sladd (IKEA) Sprayfärg hade jag hemma från förut. Svårighetsgrad 2
(Spänn fast bollfransen med bykknipor under torktiden så bandet inte halkar av.)







Pallonauhalla voi tehdä vaikka mitä! Reunustaa varjostimia,koristella tyynyjä ymm... tämä lamppujuttu nyt ei ole mikään uusi, eikä minun keksimäni- tässä nyt vain minun versio ideasta. ja tykkään! Tosi helppoa!
Mitä maksoi?  Lampunvarjostin 2,50e, pallonauha 1m 3,95 e  johto noin 3e (IKEA) . Väriä minulla oli kotona ennestään. Vaikeusaste 2.
(Kiinnitä nauha pyykupojilla varovasti jotta se ei valu paikoiltaan ennen kuin liima on kuivunut)

3 kommentarer:

  1. Blir fantastiskt fint det där!
    Kram kicki

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Jag känner att jag också vill och borde göra något pysselinlägg, men ännu har jag inte fått inspirationen. Fast nu höjdes nivån litegrann :)

    Förresten, utifall att du inte vet, och att du är norröver ännu på söndan, så har Stundars höstmarknad då. Kolla stundars.fi!

    SvaraRadera
  3. HEI, löysin tieni blogiisi ja kyllä on kaunis, itselläni on tuore sisustus-blogi. Taidaat olla ehdolla ''kaunein blogi'' kilpailussa, etkä syyttä, ONNEA! liityin juuri lukijajoukkoosi!

    SvaraRadera