10 april 2014

Fem frågor- fem svar (utmanad)

Jag blev utamnad i bloggen "Mamma rimpuilee" att svara på fem frågor och sen skicka utmaningen vidare. Här vassego!

1. Favoritfärg i inredningen?
Ojoj vad svårt! Vitt är en bra bas, svart en bra effekt, rosa är mjuk... men tja jag tror faktiskt jag svarar grå! - alla nyanser av grått. Rofyllt. mjukt, men också rufft när det vill sig.

2. Designmöbel eller föremål som aldrig kommer till oss?
Lika svår fråga- hjälp! Men tja kanske SÅNA HÄR MOJÄNGER som jag kan tycka är kul men som inte passar hos oss och som jag inte gillar för att de är plats. Plast är inte min grej liksom.

3. Mest charmerande tv-person?
Följer inte tv-serier och ser inte så mycket på film, men om man får välja utanför det så blir det en utan tvekan Ernst. Jag menar killen kan inreda, bygga, sy, laga mat, baka, odla,  designa, teckna, You name it liksom. Och så är han ju charmig och klär sig snyggt.  Han är nästan för bra för att vara sann. Kanske han inte finns på riktigt?

4. Favoritbakverk?
Nå, nu äter jag ju inte bakverk, men ska man välja så...hmmm Om det inte bara är sötsaker det gäller  så säger jag nog mannens nybakade bröd med mycket smör på!




5.Fem favoritbloggar?
Ojoj, det där byts ju hela tiden.. men JUST NU är det nog Mokkasin (ojoj ljuvliga bilder- alltid!) Caisa K (samma där- bilder och öga för det vackra) Emma med Att vara någons fru (fantastisk drive den kvinnan har och ett underbart hem) , Peppar & Vanilj  och LiveLoveDiy   Just nu alltså. Imorgon kan det vara heeelt andra. Och i länklistan finns många andra jag följer som är värda att nämnas men som inte ryms med här.

Jag utmanar:  NinetteKoti kaupungin LaidallaSaa kurkistaaKolmen Koti rannikolla, och Ingela



5 KYSYMYSTÄ_ VIISI VASTAUSTA

Sain Mamma rimpuilee blogista haasteen vastata viiteen kysymykseen. Tässä vassego!

1. Lempiväri sisustuksessa?
Apua, onpa vaikea! Valkoinen on hyvä pohja, musta hyvä kontrasti mutta hmm... taidan vastata että harmaa se on. Rauhallinen väri, pehmeä mutta tarvittaessa rouhea.

2. Design-esine/ huonekalu joka ei koskaan tule meille?
Hui, olipa tämäkin vaikea kysysmys! No, ehkä TÄLLAISET HÄRVELIT jotka on mielestäni ihan hauskoja mutta mitkä kyllä eivät meille sovi eikä muovi ole mukava materiaali ollenkaan. Ei ole mun juttu.

3. Hurmaavimmat henkilöhahmot tv:ssä?
Minä en juurikaan sarjoja seuraa enkä leffoja katsele mutta jos saan valita jostain muusta genrestä niin valitani on ruotsalainen ERNST Kirschsteiger. Siis kun tämä mies osaa sisustaa, ommella, laittaa ruokaa, leipoa, rakentaa, designata, ja piirtää ja vaikka mitä! Melkein liian hyvä ollakseen totta. Hän on sitäpaitsi erittäin charmikas ja pukeutuu kivasti. Onkohan hän edes oikeasti olemassa?

4. Suosikki leivonnassa?
Voih- minä kun en tällaisia syö.. Mutta jos jotain leivottua on valittava niin se on oman kullan leipomat leivät. Uunituoreina. Paljon voita ja ehkä juustoakin päälle.

5.Viisi suosikkiblogia?
Oi voi nämähän vaihtuvat ihan viikottain...Mutta juuri TÄLLÄ HETKELLÄ sanoisin MOKKASIN  (iihanat kuvat) Caisa k (kestosuosikki kuvien ja varman tyylin takia), Emma, Att vara någons fru yrittäjänainen, bloggari jolla uskomaton draivi ja ihanan kaunis koti, Peppar & Vanilj och LiveLoveDiy. Juuri nyt siis. Huomenna voin olla eri mieltä.  ja linkkilistassa blogin oikeassa laidassa monta suosikkia jotka haluaisin mainita mutta eivät mahdu tähän listaan.

Haastan puolestani NinettenFridan (Koti Kaupungin laidalla)Saa KurkistaaKolmen Koti rannikolla ja Ingelan

4 kommentarer:

  1. Vad roligt! den hakar jag på omedelbums!

    SvaraRadera
  2. Tack, jag ska svara i helgen!

    SvaraRadera
  3. Kiitos haasteesta! :)
    Tartuin siihen: http://saakurkistaa.blogspot.fi/2014/04/kirppisloyto-ja-5-vastausta.html

    SvaraRadera