30 mars 2010

Alltid finns det nåt smått att göra...

Min loppisfyndade blomgirlang har åkt fram ur byrålådan och pryder ljuskronan på glasverandan. Den behövs verkligen just nu för fy ändå så det är grått därute. Men de lovar uppklarnande till eftermiddagen så kanske jag har en mysig promenad med hunden att se fram emot. Jag har dessutom blivit uppmanad att inte sitta stilla så länge. Att promenera är bra, även om det kanske blir lite mer känningar efteråt. Jag petar lite saker hit och dit och saknar något sånt där typiskt "kamomilligt" make-over projekt som jag alltid brukar ha på gång. Hästtavlan fick en kompis med sig upp på väggen i tamburen. Det blev tavlan med Ernstcitatet som jag gjorde för någon månad sedan. Helt nöjd är jag inte för jag tycker inte de är helt samstämmiga. Men det är nu sånt där finlir man håller på med när man inget annat fiffigt har för sig...Båda är i alla fall helt personliga Kamomillaprodukter, finns i bara ett exemplar och det gillar jag :)
Snart blir det i alla fall lite rainyday-bling bling för snart får jag fixa pärlor i långa rader. Halsband ska det bli- som sysselsättningsterapi! Kamomilla

Yritän epätoivoisesti ajatella kevätta vaikka ulkona onkin niin harmaata. Niinpä viime kesän kirppislöytö, tuo söpö kukkaköynnös on taas lipaston laatikosta päässyt ulos päivänvaloon koristamaan lasikuistin kynttiläkruunua. Ja hevostaulun kaveriksi pääsi seinälle tuo lopputalvesta tekemäni taulu jossa on minulle jokapäiväinen tärkeä viesti muistuttamassa siitä että unelmat vievät meitä eteenpäin elämässä.
Kamomilla

18 kommentarer:

  1. Ja du, man får ta det som det är helt enkelt! Det där med pärlor låter ju jättespännande!!! Det ser jag fram emot!
    Tavlorna är jättefina!

    Krya på dej nu, sköt om dej och ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Mysiga tavlor du gjort. Ska bli spännande att se vad du hittar på med pärlorna :)
    Krya på dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Åh va fint både med tavlan med dalahästen och tavlan med text&hjärta!
    Ha en bra dag! Kram :)

    SvaraRadera
  4. Den sitter fint där den girlangen, grådaskigt här med. Du hinner ju nog flytta om tavlorna ännu :) Ska bli spännande att vänta på smyckesbilder. Njut av promenaderna med Svante, han gör det säkert.

    SvaraRadera
  5. Tänkte just på dig och din stackars rygg.
    Du hittar nog säkert snart på nåt fint Kamomilligt pyssel, ska du se!

    Sköt om dig!

    SvaraRadera
  6. Och det finns bara ett exemplar Kamomilla! ;o)
    Åhhh, jag hoppas så att du ska få må lite bra. Det är förskräckligt med värk, den kan verkligen locka fram skuggorna i oss.
    Men här sprudlar det av ljus trots din envisa följeslagare!
    Kram på dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  7. det är nog meningen att du inte ska ha något större projekt på gång nu så att ryggen ska få vila ordentligt!
    vilken fin påskdukning du har på en bild där i vänstra marginalen!
    ha en fin tisdag! kramis

    SvaraRadera
  8. Unelmilla on tärkeä tehtävä. Kummasti alkaa tolta kaapin periltä löytymään kaikkea "kesäkivaa".

    SvaraRadera
  9. Nog rör det sig mycket i det där Kamomilla huvudet...:0) ha en härlig påskvecka och hoppas du mår snart bättre, KRAM

    SvaraRadera
  10. Ja det gillar jag med! Att ha saker som ingen annan har alltså.. =) Krya på dig!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  11. Alltid underbart att titta in och få inspis. Underbar blogg!!!! :) Krya på dig!

    SvaraRadera
  12. Jo, tacka vet jag kvälls"turer"! Jag är så slut att jag darrar i benen (fläsket dallrar)...

    Jättefin Kamomillatavla !!! med något fiffigt citat som någon Ernst sagt, men då det inte går att förstora, så tell me, vad han sa!

    fy fabian detta väder, GRRR

    Sköt om dig med lagom motion och alltid en ½ timmes ryggläge med benen i 90 graders vinkel (ingen skillnad åt vilket håll, heh-hee)

    Kramis!!!

    SvaraRadera
  13. Jag tokgillar allt som är Kamomilligt :-)
    Kram på dig vännen!
    Susanne

    SvaraRadera
  14. Pysselterapi är nog den bästa medicinen! Du ska se att du snart är bra. Kraam/Marei

    SvaraRadera
  15. När du minst anar det kommer det nog emot...Kamomilla-projektet alltså! :O)

    SvaraRadera
  16. Herlige bilder du er virkelig kreativ.
    God påske til deg.
    Klem...Ellen

    SvaraRadera
  17. Vilka vackra tavlor du fixat till!
    Pärlhalsband är något jag inte heller prövat på så där på allvar, men min dotter tycker om att pyssla med sånt. Blir spännande att få se dina alster sen.
    Krya på dej nu och sköt om dej!

    Kramisar

    SvaraRadera
  18. Låter bra med promenader! För mig går det faktiskt åt rätt håll när det gäller ryggen. Bensmärtan klingar av för varje dag och snart är den nog helt borta. Jag hoppas att du också blir bättre och bättre!! Krya på dig!

    SvaraRadera