3 mars 2010

Reashoppat

Jag har egentligen aldrig varit så klädintresserad. Har väl kanske inte hittat min egen stil utan sökt och blandat. En stor del av min garderob har varit secondhand och kanske därför väldigt splittrad och inte särskilt lättkombinerad. Förra helgen gjorde jag ett beslut.

Ut med gammalt och svårkombinerat. In med nytt som jag känner för. Nu har jag hittad den stil jag gillar. Tunikor för det mesta... och hittar man dem på rea så är det ju ännu bättre! Denna ärmlösa tunika kostade 4.95e på Kappahl. Jag hade turen att hitta rätt storlek av de få exemplaren som fanns kvar. Jag bryr mig inte om mode, men jag vill trivas i mina kläder.
Den svarta är av härligt skrynkeltyg och behöver aldrig strykas. 19.95, dagens dyraste köp...

Jag gillar broderier...
Våren är på kommande, det tror jag benhårt på även om mätaren visar -5 och det snöar i skrivande stund.Den lila tunikan/skjortan kostade också 4.95e... Jag kunde inte motstå. Den lilla västen är ett tidigare Kappahlfynd för 2.95e...Några långärmade basic t-skirts för hamnade i korgen de också. Och från Ellos damp det ner två tunikor igår. Jag minns inte när jag senast handlat så mycket kläder åt mig själv, men efter alla år i udda secondhandkläder kan jag med handen på hjärtat säga att det känns bra! Och visst är det skönt att öppna garderobsdörren utan att sucka av förvivlan över att inget passar ihop...

Nu väntar jag på en ny vårrock. Det var länge sen...

Kamomilla

27 kommentarer:

  1. kauniita ja edullisia hankintoja.
    Ja välillä on mukavaa ostaa jotain itselleen.... vaikka usein käy niin, että jotakin tulee tuotua kotiin tai sitten lapset tarvitsevat jotakin....
    Mukavaa torstaita!!!
    Jaana

    SvaraRadera
  2. Vilka snygga kläder du skaffat dig. Den lila tunikan tyckte jag väldigt mycket om. Och med den lilla västen till.
    Hoppas du har en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  3. Fina kläder!
    Jag har varit o vårshoppat idag jag också:). En vår jacka och ett par vårskor. Hade tänkt unna mig en fin dyrare jacka, men det blev en billig från HM, men jag är väldigt nöjd med den!:) Det är ju så roligt att få nåt nytt i garderoben.

    SvaraRadera
  4. Første gang inne på din blogg, så inspirerende og fin, kommer gjerne tilbake hit. Ha en kjempefin kveld.

    SvaraRadera
  5. Åh vad mycket fint du fyndat!!
    Här är en till som har mycket secondhand... Otroligt vilka billiga priser för dessa fina tunikor...

    Nu ska jag njuta en stund till av dina vackra inlägg. Har en del att läsa igen. Det blir som att njuta med en helt ny inredningsblaska....
    Kramelikram!
    Susanne

    SvaraRadera
  6. Vem älskar väl inte tunikor? Så härligt bekvämt att ha på :)

    Jag borde också uppdatera min garderob till våren. Gärna till såna priser som du har hittat dina kläder ;)

    Take care!

    SvaraRadera
  7. Visst är det roligt när man liksom hittar sin stil, hittar kläder man trivs i och tycker är snygga! jag har en riktigt down-period för tillfället...inget passar, inget är snyggt och inget intresse finns att försöka göra något åt saken....jag köper istället...tulpaner t.ex. :/ Din svarta tunika är min favorit!! ha det gott! :O)

    SvaraRadera
  8. Det där ser riktigt snyggt ut, och lite folkoristiskt i stilen, jag tror du passar i det, trots att jag väl inte vet riktigt hur du ser du, utan mera har en känsla....!

    Ja, man vill ju snart börja tänka lite vår även i kläderna....men, kallt är det ju fortfarande som värsta vargavintern här också - bara snö, snö, snö hela tiden, trots att de lovar sol, men det blir liksom ingen.
    Kanske en ny istid på gång?! Ha-ha!
    Det verkar ju inte bättre!
    Lycka till med dina fina kläder!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Ha,ha:)ser bekant ut...den grå ärmlösa tunikan finns i mitt skåp också, ett trevligt impulsköp (dock inte på rea). Verkar finnas hos Pia också...kanske vi kan bli nån sorts "harmony sisters". Hittade en röd ylletröja på rea som jag tyckte såg bekant ut på nåt sätt men det tog ett tag förrän jag kom på att jag sett den på dig! :) Här sysslas och pysslas det med påskägg som bäst...
    Ha det gott! Kramar

    SvaraRadera
  10. Vilka fina och billiga fynd du gjort! Får riktigt lust att ta mig en tur till olika klädbutiker för att se om jag oxå kan fynda ngt! Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Hej! Vilka fina kläder du shoppat! Extra bra är det ju när priset är överkomligt!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  12. Jättefina kläder! När man hittat en tidlös stil så är det ju perfekt att köpa på sig när man hittar på rea och så...man vet att man kommer att gilla kläderna lääänge!:)

    SvaraRadera
  13. Vad skönt och handla lite kläder, speciellt om man inte brukar handla så mycket nytt =)

    Finfina kläder har du handlat iaf =)

    ha en undebar helg. Kram Pirre

    SvaraRadera
  14. Tycker verkligen att du hittat fina kläder..Skulle oxå vilja slänga ut en hel del och bara frossa i lite nytt med färger och broderier..Så fina..Kram S

    SvaraRadera
  15. så många och söta tunikor till en söt kamomilla!
    visst, tunikor är toppen, hoppas detta mode hänger kvar läääänge :)
    kramis

    SvaraRadera
  16. Det kan man kalla REA!!!!
    Gissa harmar det????

    Hääärlig den där vispgrötsfärgs tunikan! jag har också samma lilla "bolero", från KappAhl.

    Kramis och välkommen till Åbo! Själv åker jag snart till Yli-Maaria.

    SvaraRadera
  17. Snygga inköp! Den där stilen gillar jag också, tunikor och gärna med broderier som ser ut som äkta hantverk! Ha en bra dag i solen!
    ~Ann-Lis

    SvaraRadera
  18. Så skönt att hitta sin stil... man blir mer avslappnad och blir i och med det vacker... för trivs man så utstrålar man säkerhet och glädje... Och när det dessutom är estetiskt tilltalande som dina plagg.. så är väl lyckan gjord... Eller... kram Hauskaa viikonloppua tror jag man säger... Jeanette

    SvaraRadera
  19. Att hitta så där söta kläder till såna priser kan man nog kalla tur. Tunikor e så sköna. Visst måste man få skämma bort sej själv ibland:)

    SvaraRadera
  20. Superfina fynd! Jag gillar att shoppa på rea, ja gärna second hand oxå.

    Ha en underbar helg!
    Kramkram/sara

    SvaraRadera
  21. =) I bland måste man unna sej själv något fint=)

    Ha en underbar helg!

    SvaraRadera
  22. Vilka fina tunikor du schoppat på rean! Visst börjar det kännas som vår nu när solen äntligen hittat tillbaka:-) Fast själv har jag drabbats av en envis förkyldning som förstör min semester. Usch!

    Sköt om dej och ha det gott!

    Kram

    SvaraRadera
  23. Jo, snyggt och billigt! :)
    Har oxo kommit fram till att jag inte heller alltid vill gå i de där urtvättade blusarna o slitna jeansen (som nästan trillar av mig för dom e så tunna) så har börjat sakta men säkert satsa mer på kläder till mej och inte bara barnen....
    Allt som jag tecks sälja vidare har jag fört till loppiset :)
    (speciellt barnkläder, på tal om kläder)

    SvaraRadera
  24. Tunikor är nog det bästa modet som någonsin varit :)
    Så roligt att få förnya sin garderob till våren. Förra helgen när vi skulle bort stod jag och suckade när jag öppnade garderobsdörrarna.
    Fina plagg till fina priser du hittat.
    Ha en mysig fredagkväll! Kram Kicki

    SvaraRadera
  25. Den lilla lila klänningen med den vita spets västen är ur gullig.
    Bra köp!! Och just till våren kommer du att stråla!!!
    Kram, Nina

    SvaraRadera
  26. Kläder i helt min smak som du shoppat, ha en skön helg, kram

    SvaraRadera
  27. Fina fynd! Det är svårt att hitta sin egen stil, men tunikor är verkligen mysiga.

    SvaraRadera