16 mars 2010

Anti-påskpyssel...

Jag har en bråd vecka med sena jobbdagar så något pyssel blir det kanske inte denna vecka. Fast det vet jag inte på förhand, ibland bara bubblar det till och sen är det ingen skillnad på vilken tid på dygnet det är.. never say never.
Nå, i andra bloggar bubblar det av påskpyssel, det är decoupageägg och kransar och allt möjligt fint. Själv är jag ingen påskmänniska alls, Jag orkar sällan engagera mig, så vänta er inget big time påskpyssel här inte. Det kanske bara sträcker sig till detta slarvigt snurrade björkris och mitt trä-ägg. Idag har det snöat och visst känns det som att våren tog ett steg bakåt igen. Men så brukar det väl vara. Långt in i april-maj kan vädret vara riktigt oberäkneligt...

Ha en fin vecka trots det!

Kamomilla

22 kommentarer:

  1. Men man måste ju inte ha mängder av påskpyssel inte.....själv så har jag satt in äppelgrenar med små virkade(förståss :)blommor i, i väntan på att de riktiga slår ut! Kanske inte kallas påskpyssel men VÅR-pyssel(kika in hos oss så får du se...) Nå´n liten höna dyker väl kanske fram sådär straxt innan påsken mé!
    Ha en skön kväll,
    kram kram Malin ♥♥♥

    SvaraRadera
  2. Åh vilken bra ide med galgen!!!! vi som bor så trångt skulle verkligen behöva några sådana, här ska pysslas! Ta det lugnt i veckan! kram på dig pyssliga du!/Tess

    SvaraRadera
  3. Det där ser helt ok ut i mina ögon. Varför stressa med en massa när det går med mindre! Det blir påsk i alla fall! Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Påskpysslande har inte inträffat här hemma heller. Och så får det förbli! Lite ris som du har, räcker gott :)

    Kram,

    Anna

    SvaraRadera
  5. jag är inte heller ngn påskpysslar tjej... jag tycker om det enkla o din björkriskrans är helt underbar :)
    kram Åsa

    SvaraRadera
  6. Så enkelt och fint, räcker gott och väl som påskpynt! Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Jättevackert det också! Man gör ju så mycket man hinner och har lust med!
    Exakt ett sånt träägg har jag också - så skönt att ta i!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  8. JAg är inte heller mycket för påsk, bara jag har ett stort påsk ägg fyllt till bredden med godis som jag kan ha länge ; ) Kram

    SvaraRadera
  9. Mera för påsk än jul, men det liksom inte bara blir av. I fjol pysslade jag några påskägg EFTER påsk, för jag hade inte tid...(läs: ides inte).
    Och - less is more!

    Vi ses!
    Kraam!

    SvaraRadera
  10. Här har man förvarat att vi ska få bakslag på vädret efter helgen...vi har kalla nätter och några plusgrader om dagarna så någon vår är det inte att tala om, kramen

    SvaraRadera
  11. Hejsan svejsan!
    Jag är inte heller nån påskäggspysslare!
    Förra årets "äggkrona" kommer att hängas upp, det får räcka.
    God mat och samvaro är goda stunder.
    Ha en fortsatt bra vecka!

    SvaraRadera
  12. Samma här. På sin höjd tar jag fram en gul duk och lite påskris :)

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Å, så befriande skönt och vackert.
    Räcker aldeles utmärkt.

    God kväll önskar Eva S.

    SvaraRadera
  14. Skönt att höra att det finns andra som inte heller påskpysslar! Tycker jag får tillräckligt av det på jobb + att påsken alltid kommer så fort att jag typ inte hinner sätta igång och pyssla något.
    Jag tycker att ditt enkla påskpyssel var fint!

    Ha en fin vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  15. Nää har det kommit ännu mera snö, vilken vinter ni har haft i år!

    Ha en fin dag!
    Kram Gunilla i Singapore

    SvaraRadera
  16. Skönt att det finns fler än jag som inte är så brydd i påskpynt :)
    Jag sträcker mig till en kanna ris och några ägg i det, kanske en blomma av nåt slag till...
    Sen har vi förstås alla små häxor och kycklingar som barnen tar med sig hem från skola och dagis :)
    Maten är desto viktigare, hehe!

    Ja usch så det snöade igår! Men senare på dagen satt jag ute och solade då det blev fint igen.
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  17. Lite e vackert! Ingen påskmänniska e jag så de blir nog magert med påskpynt hos mej.

    SvaraRadera
  18. Hejsan

    Du har en award att hämta på min blogg.

    Kram Moster

    SvaraRadera
  19. Eftersom jag älskar att pyssla så brukar jag oxå göra lite nytt till Påsk, men i år har det blivit en dörrkrans i kartong med blommor och ankor på, alltså lite mer vårbetonat. Sen gör jag ju Påskpyssel i jobbet med barnen och därför gjorde jag i går två deccuopage lerkrukor som modeller till morgondagens Påskpyssel. Men för övrigt kommer mitt hem i år inte alls att bli Påskpyntat som det brukar, vi drar nämligen iväg söderut under påsk helgen och då tänker jag spara mina krafter till barnbarnet i stället. Påsken är ju så kort, så man hinner bara plocka fram så skall det ställas undan.

    Ha det gott! kram

    SvaraRadera
  20. Har alltid undrat varför det ska va så mkt pyssel till påsk, jag tar in lite ris och frossar i vårlökar, det är påsk för mig.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  21. Påsken brukar nog gå mig åxå ganska obemärkt förbi. När barnen var små, då gömde man påskägg och så, men det har blivit sämre med sånt nu :)

    SvaraRadera
  22. skönt att det inte är bara jag som tycker att påsk är härligt eftersom den vittnar om den kommande våren, men inte orkar pyssla så förskäckligt....det är så få dagar så man vill hinna njuta av det lediga:) men visst hittar något smått fram alltid för barnens skull:)

    SvaraRadera