25 mars 2010

Variationer

Vi väntar på våren nu. Big Time. Det ror och hopar. Regnar, snöar, solen skiner, minus och plus hit och dit... Grått så långt ögat når.
Just nu mår jag inte sådär superbra så gråheten är riktigt påtaglig. Orken är lite i botten men vaknar tillfälligt med vårsolen som faktiskt skiner nu och då. Men då morgnarna ser ut såhär så blir man ju bara dyster... (bild från min arbetsväg)Jag längtar faktiskt efter att få göra något just nu. Något kreativt. Men ryggen krånglar så vi får se om det blir av.
Helgen är på antågande. Gubben är i blåsten om jag inte kan göra nåt själv. Just då brukar jag nämligen konstigt nog pina honom med en massa ideer som han får förverkliga. Själv är jag bara arbetsledare. Så kan det gå när kreativiteten bara måste ut!..

Kamomilla

Arjen harmaus iskee päin naamaa tällaisina aamuina... (kuvassa osa työmatkastani) Olo on hieman uupunut vaikka inspiraatio satunnaisesti herääkin auringon paistaessa. Viikonloppu lähestyy ja haluaisin tehdä jotain luovaa työtä mutta selkä reistailee taas. Mies on lirissä jos en pysty tekemään mitään. Silloin syntyvät mitä hulluimmat sisutusideat joita en pysty itse toteuttamaan. Itse toimin työnjohtajana tietysti. heh.

20 kommentarer:

  1. Hoppas du börjar må bättre och att värken lindrar. Längtar också efter solen och ens pyttelite varmare väder...
    /Lena

    SvaraRadera
  2. This is the weather that people would not drive out the dog - it is known Czech proverb. Iva

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig så väl i det du skriver..Tjälen har gjort ganska mycket skada här på våra vägar, guppigt värre..gropar överallt.. snöhögarna förtvinar fort nu :-)
    Hoppas ryggen din blir bättre, jag ska doppa mina arma händer i ett varmt vattenbad.

    SvaraRadera
  4. Det är lika illa här med. Gläds att gå till jobbet men när den arbetsdagen är slut så vill jag inte göra nått, jo vill men har varken lust eller ork. Hoppas att jag bara får vila i helgen och att solen skiner. Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att du kryar på dig snart så att vi får ta del av allt ditt underbara pyssel! :)

    SvaraRadera
  6. Denna veckan är jag helt slut på kvällarna, sitter och sover i en fåtölj..vaknar till då och då..tog väl ut mig förra veckan..och våren känns så långt borta, det är grått och dimma och nollan..verkar som det aldrig ska vända på allvar..och på söndag när jag öppnar ska det bli snöoväder..jissis vad positiv jag var idag då....ha en skön helg, kram

    SvaraRadera
  7. Ujuj så trist bild...
    Trist också med din rygg.
    Nu får det väl ändå bli nån vändning - både med väderlek och kroppsliga krämpor, eller hur?

    Hoppas du får må bättre riktigt snart!
    kram, Ann-Christine

    SvaraRadera
  8. Snart, snart skall du se att hon är här, och då stiger både orken och kraften. Sköt om dej! Kram Mia

    SvaraRadera
  9. ledsamt att höra att hälsan kråtar igen. hoppas på bättre väder och bättre hälsa å det snaraste! kramis

    SvaraRadera
  10. Hej vännen, vad jag har saknat dig =) Jag tog mig tid nu till och besöka blogglandia för jag saknar er så mycket men tiden räcker inte till helt enkelt...

    Kerrankin sain lukea vähän suomen kieltä =) Toivottavasti paranet pian, ja kyllä se aurinko kohta paistaa lämpimästi =)

    Kram Pirre

    SvaraRadera
  11. Huikeat maisemat työmatkallasi.Eikös se ole kiva olla työnjohtajana...niin,niin,miehet ei kyllä siitä tykkää.
    Muista kuitenkin levätä,että saat selkäsi kuntoon.

    Ihanaa viikonloppua:)

    SvaraRadera
  12. Nej, inte såg det uppmuntrande ut det vädret. Här är det desto bättre idag också. Solen skiner och det mår vi bra mycket bättre av. Men i helgen ska det visst bli regn så då kommer man ner på moll igen.

    Hoppas att du och maken fixar det kreativa tillsammans och att ni får en bra helg.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  13. Ja vädret är verkligen omväxlande nu! Hit och dit hela tiden och man åker upp och ner i sinnesstämning tycker jag!

    Usch, så ruggigt det ser ut med din arbetsväg!
    Hoppas att du kryar på dej och mår bättre i kapp med att våren nalkas!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  14. Också klagar jag när ett jobb inte flyter på...
    Ska vara så tacksam att kroppen vill, orkar och inte plågar.

    Önskar all lindring för din rygg. Och massor med värmande sol till dig!

    Största kramen!

    SvaraRadera
  15. Kivaa kun olet laittanut postausta suomeksikin ;) Mukavaa viikonloppua ja inspiraatiota! Toivottavasti aurinko paistaa.

    SvaraRadera
  16. Efter regn kommer solsken. Skickar lite energi.
    /Tant grön

    SvaraRadera
  17. Hoppar hälsan bättrar å vädret åxå. Hu va grått å kallt de ser ut på din arbetsväg. Väntar att se vad du har hittat på för pyssel :)

    SvaraRadera
  18. Onpa työmatka maisema. Missäs te asutte, kun pitää lauttaa käyttää?

    Niinhän se on, että silloin kun pitäisi varoa selkää, saa ne hulluimmat ideat, mitkä pitää vielä heti saada toteutukseen.

    Otetaan iisisti kuitenkin!
    Paula

    SvaraRadera
  19. Hoppas hälsan blir bättre vännen! Kram

    SvaraRadera