7 mars 2010

Bestickmobil

Jag samlade ihop lite udda bestick i nysilver. De behöver ju inte ligga i lådan och skräpa utan hellre komma fram..
Så jag gjorde en dubbel ring av järntråd, och tvinnade järntråd runt ringen för att göra den starkare. Lite pärlor på silvertråd för att piffa upp det hela. Skira vita pärlor mot mörk ruff järntråd. En fin mix av mjukt och hårt.Jag har gjort en gaffelmobil förut men nu fick det bli annat också.
Fast vad ska jag nu strö socker med?-sa gubben. Men han har ju aldrig använt den, så jag tog det som det skämt det var... Jag hängde den vid spisen i vardagsrummet för ljuset där var så fint. Bara under fotograferingen fick den vara där. Nu bor den i köksfönstret, men där är så svårt att fotografera i motljus.
Lite "kristaller" piggade upp helheten också.
Jag är riktigt nöjd med resultatet. Jag har inte gjort järntrådsarbeten på länge, på grund av min sjuka handled. Men såhär pass lätt och i små doser kan det gå. Bara jag inte tar i för hårt. fast visst blir det till att ta lite panadol ikväll, det känner jag.
Ett riktigt bra söndagspyssel, avslappnande och trevligt. Jag rekommenderar!
Kamomilla

30 kommentarer:

  1. Det var ju ett bra sätt att använda vackra men udda bestick på. Kan tro att det fångar och reflekterar ljuset bra i köksfönstret.
    Ha en fortsatt fin söndag och hoppas att handleden inte ger dig för mycket bekymmer i kväll.

    SvaraRadera
  2. Så jättefint det blev med så enkla medel också!
    Men det ska nog vara en Kamomilla till det förstås!

    Ha en fortsatt skön söndag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Trevligt pyssel och vackert sådant! Luffarslöjd när den är som bäst med kristaller som pricken över i:t!
    Skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Ser att du pysslar på! Fint som vanligt. Tack för mycke god inspiration. Du är omnämnd i dagens bilaga Aftonbladet Söndag. Med en fin bild på ett betongfat. Ha en fortsatt trevlig dag. //Maria

    SvaraRadera
  5. Ihana lopputulos. Kristalli, helmet ja rautalangan karheus tekee siitä juhlavan :)

    SvaraRadera
  6. Vilken fin ide`! Jag har några ärvda matskedar i nysilver som kanske skulle passa till en sådan mobil, men jag har nog för litet ork i mina armar för att få det fixat. Får spara det tills dottern kommer hem från södra delen av landet, kanske kan hon fixa en sån till mig:-)

    Jag har pysslat med lite mer enklare saker idag som papper och lim. Det blev en dörrkrans med ankor och blommor för att få lite vår känslor innomhus.

    Ha det gott! kramisar

    SvaraRadera
  7. Tänk vad man kan göra av sånt som ligger och skräpar i lådorna! Tack för tipset! Verkligt fina fynd du har gjort på loppis! Gillar madonnan jättemycket och väskan var snygg!

    Kram

    SvaraRadera
  8. Man blir alltid lika imponerad av din blogg och dina ideér!

    SvaraRadera
  9. Vad fin den blev den där mobilen! Härligt att saker som inte används helt plötsligt får en annan användning. Att se saker på ett litet annat sätt. Härligt!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. urfin, kan tänka mej att det känns ed allt böjande det blir.....jättefin

    SvaraRadera
  11. Såå fin!! Riktigt bra idé!
    Kram /Anna

    SvaraRadera
  12. Vilket kul pyssel!
    Hmmm... den där typen av skämt brukar min man dra till med också :P
    Eller som han "grät" då han såg mina loppisfynd: Ännu mera saker som ska trängas i garaget om två veckor!!
    Nähä!

    Hoppas handen är okej!

    SvaraRadera
  13. SÅ himla läckert det blev..och du jag ser en underbar ljuslampett...0) kram

    SvaraRadera
  14. Toppenfint, Kamomilla! Fast några så fina bestick har jag inte liggandes... Får bli nästa loppis-"span"!
    Angående ditt förra inlägg har jag bara en sak att säga: "Brown is the new white"!

    Ha en skön start på den nya veckan!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  15. Du är steget före i ALLT! "Varför har inte jag kommit på det där" tänker jag varje gång jag ser på dina förverkligade idéer!? Super, hypersnygg!!! Och snart hänger här också något liknande. Jag bara måste pröva...

    Kraaam från
    "The Turku bridge is falling down, falling down, falling down"...

    SvaraRadera
  16. Så fin! Du har kreativa fingrar du!!! Önskar dig en bra start på nya veckan! Kram frC

    SvaraRadera
  17. Vilken snygg mobil det blev.
    Väskan i förra inlägget är ju ett riktigt fynd och absolut rätt färg. Visst blir man glad för sådan där fynd.

    Sabi

    SvaraRadera
  18. Åh vad charmig den är!!!
    Hoppas ni haft en lika solig och härlig helg som vi har haft!!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  19. Mycket bättre än att dom vackra besticken gömmer sig i nån låda.Snyggt!
    T.Gredelin

    SvaraRadera
  20. Så fint! Väl värt en panadol ;O)

    SvaraRadera
  21. Härligt... hoppas du har något fint räd att hänga ut den i .. Det är så vackert med bestikmobil i trädgrenar... grattis önskar jag dig på kvinnodagen kram Jeanette

    SvaraRadera
  22. Vilken tjusig prydnad av sånt som bara ligger å dräller, förutom gubbens sked förstås ;)

    SvaraRadera
  23. Underbart....charmigt, så Kamomilligt! ;o)

    SvaraRadera
  24. Så härligt med kreativa ideer, det rycker i pysselnerven.
    Kram Paula

    SvaraRadera
  25. Vad fin den blev (en riktig kamomillagrej) men oj så dina handleder måste ha kännts illa sedan...? Hoppas det gick bra med värkmedicinen :)

    SvaraRadera
  26. Vad skönt med lagom pyssel, här har det varit dåligt med det. Letar grejer i varenda vrå här hemma för att se vad som passar till Dotras hem. Kram

    SvaraRadera
  27. Men åhh va charmig! Vilken kreativ människa du verkar vara :) Här finner jag inspiration minsann....

    K R A M ^^ T i n a

    SvaraRadera
  28. Hihi.. jamen det vart ju jättefint :)

    Så bra med inspiration!!

    ha en bra dag!
    Kram/Sara




    .

    SvaraRadera
  29. Hej,

    Jag hittade just precis din blogg och gillade verkligen det jag härtills hann kolla! Gillade speciellt mycket din bestickmobil! I mina lådor finns massor med fina och udda silver bestick som jag många gåner har tänkt att det är så synd att de bara ligger i lådan men nu fick jag en ide! Tack för den!

    Ha det bra!
    Kram
    Pi

    SvaraRadera