9 mars 2010

Brutet löfte

Inspirerad av takdropp och vårkänsla slog jag till på loppisen när jag såg denna söta lilla vas. Helt perfekt i färg till glasverandan! När jag fotade hade jag bara plastgröna hemma, men nu har jag rosa tulpaner! Och på en annan loppis blev jag kär i denna rock... jag som inte skulle köpa mer kläder på en tid- och jag som aldrig förr skulle ha köpt en vit rock! Men så kan det gå. Vet inte om jag ska säga att den är secondhandfyndad heller egentligen, för den hade alla lappar kvar och var helt oanvänd. Någon har väl ångrat sitt köp. Och för 19 euro blev den min.
Lite 60-talskänsla tycker jag. I tyget, knapparna och snittet. Hur länge den hålls vit, det är en annan fråga.Och när kollegan sade att den är figurvänlig och tar bort några kilon så var ju lyckan fullständig! *fniss*Mot vitt är det kul att testa olika scarfar. Våren får komma nu, tack.

Har du börjat se över din vårgarderob?
Kamomilla

25 kommentarer:

  1. Hejsan ..kamomilla. Sån snygg vårstass det komer bli på dej då:)..vitt är vackert..och om den sen trollar bort lite av volangerna som smugit på under vintern ja då kan bara tacka och ta emot..själv så har jag inte alls tittat på nån vårstass..kryper in i vinterpälsen så galant än:)..går mina promenader med hund och hoppas på det bästa att mina volanger fösvinner av allt promenerande...hihi..hjälper visserligen till med att tänka vad jag äter oxå...nog om det..vilka pyssel du får till..här är det totalt stiltje i hjärnan..hoppas så att det händer något i pysselkontoret snart:)..
    ha en skön goo kväll.kram..Pia

    SvaraRadera
  2. Åhh vilket lyckat fynd den kappan är!!! Såå fin tycker jag o lätt att variera med olika färg på scarfen! Vad fin du kommer att bli!!!
    Kram Cilla

    SvaraRadera
  3. Ja, den var verkligen vårlik och fin! Kul att variera med olika sjalar och halsdukar!

    Vi får hoppas att våren fortsätter framåt nu, men, men...man vet ju aldrig med mars...!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Så himla fin du kommer att bli....:0) tycker nog att våren kommit hit, flera plusgrader och sol flera dagar i rad, kramen

    SvaraRadera
  5. Aj, aj...där trampade du på en öm tå....ingen titt i vårgarderoben, väntar på att inspis för röra-på-mig-och-få-bort-några-kilon-först skulle infinna sig...
    Men din vita kappa är super! verkligen! :O)

    SvaraRadera
  6. Nej hjälp, påminn mig inte om nån vårgarderob! Fast jag har kikat på en jacka som jag kanske kunde köpa för ett presentkort jag har kvar.
    Har själv en vit jacka som jag gillar mycket, som du skriver är det kul att ha olika scarfar till.
    Din kappa var verkligen ett superfynd! Ser lyxig ut.

    SvaraRadera
  7. Verkligen snygg kappa och bestickmobilen i förra inlägget var supercharmig :)

    SvaraRadera
  8. vårgarderoben? näää, inte har jag börjat tänka på den... fast nu blev jag ju fasligt inspirerad när jag såg dina snygga fynd, tunikorna också! Och tänk när du är ute och spatserar i finkappan med Svante i koppel. Vilket stiligt par!
    kram på dig!

    SvaraRadera
  9. Det var en fin chic modell på kappan, besticksmobilen du gjort är också härlig!
    Har inte tittat alls på kläder, tycker det är trist att gå i klädaffärer överhuvudtaget då jag oftast hittar nåt eller rättare sagt tålamodet tryter ;-) Önskan vore ju att ha en personlig rådgivare som talar om vad man passar i osv...

    Ha en fin vecka! Hoppas våren kommer igång ordentligt nu!

    SvaraRadera
  10. oops..ibland tappar man bort lite ord på vägen, jag brukar INTE hitta nåt i klädväg.. ;-)
    Det va första gången jag sett vildsvin ute i det fria, grannen har berättat att det skjutits 40 svin förra året här i trakterna så det finns gott om dem..och de ska man ju akta sig för!

    SvaraRadera
  11. Du är verkligen duktig på att nosa fram fynd. Kappan var urläcker, tror nog jag hade nått liknande när jag var liten, fast den var inte lika snygg. Gillade väskan och plånboken med, helt rätt patina. Kram

    SvaraRadera
  12. Åh det var en väldigt fin kappa! Kul!

    SvaraRadera
  13. oj, vilken ljuvlig vårkappa! den tar en direkt några årtionden tillbaka i tiden. lovely, lovely!
    kramis

    SvaraRadera
  14. Wow vilket fynd!! Den skulle jag också bara ha måsta köpt!!

    SvaraRadera
  15. Tycker den var superfin din rock! Blir perfekt i vårsolens glans :O)

    SvaraRadera
  16. Voi jukrat sentään!
    Är det verkligen så att du behöver bara traska in på ett loppis och säga "jag tar den där"? Jag börjar nog tvivla, att du alls går på loppis, utan har en fin lyx affär du går och shoppar hos?!

    Men, nog förstår jag. Med ett par träögon som jag har, är det svårt att fynda...

    Vad roligt att du skall till Åbo och "fira jul" snart ;)

    En stor kram till dig Camilla!!!

    SvaraRadera
  17. Vilken ljuvlig kappa!
    Förstår att du inte kunde motstå den! :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  18. Va tur du hade, du skulle jag skaffa ny rock:) Härligt att du fick bilagan med din bild i. Tror jag borde slänga ut allt å skaffa nyt i min vårgarderob;)

    SvaraRadera
  19. Vilken vacker vit kappa! Passar ju kanon med olika scarfs i olika färger till! Gillar ditt gamla skåp där bakom! Kram :)

    SvaraRadera
  20. Hienoja löytöjä olet taas tehnyt!

    SvaraRadera
  21. Hej,hej!
    Jag föll minsann också för ett gäng små vaser på min senaste loppisrunda. Så fina tillsammans. Nu längtar jag bara efter att kunna ut och plocka blommor...

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  22. Du gör verkligen fina fynd! Gillar den där kappan och dina tidigare visade outfits. Du har god smak och det blir fin variation på dina inlägg! Jag har verkligen börjat se över min vårgarderob, men tyvärr har jag inte haft lika bra framgång som du har haft... men vänta bara! ;o)

    SvaraRadera
  23. Har inte mycket till garderob att se över, haha. Men den rocken var verkligen snygg. Tror inte att jag skulle kunna ha en sån för rätt vad det är kommer hunden åt och då är man inte vit längre!
    Hoppas du har en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  24. Hej söta du! Tack för hälsningen hos mig! Vad många fina bilder o inlägg jag har missat här, när jag förra veckan var insnöad på villan, men nu har jag läst ikapp och dina bilder är fantastiska som alltid! Fin kappa du fyndat.
    Kram S.

    SvaraRadera