1 augusti 2014

I Liljas hörn

Innan den här bloggen blir en reseberättelse över de vackra ställen vi besökt i sommar ska jag nog ta och gå över till inredning mellan varven.
Ute i butikshyllorna i Finland hittar ni nu i nyaste Kotieliesi ett reportage som jag gjorde tillsammans med vännen Ingela för hela två år sedan. Reportaget var beställt av tidningen Toivekoti (finska Drömhem & Trädgård) men till vår stora förvåning lades tidningen ner ett halvår före reportaget skulle publiceras. Till min glädje fick vi ändå in det i Kotiliesi för det här är ett hem med roliga ideer, skojiga detaljer (se bara lampan med den lilla pippin)  och balanserade stilkrockar.  Här lite material som inte rymdes med på tidningen blad.

Välkommen till bloggaren "Liljas Corner"  !



UUSIMMASSA KOTILIEDESSÄ
Ennen kuin tämä blogi muuttuu matkaraportiksi vallan, taidamme syöksyä taas sisustuksen pariin hetkeksi.
Kaupan hyllyistä löydätte nyt uusimman Kotiliesi-lehden jossa minulla mukana ystäväni Ingelan avustuksella tehty juttu bloggari Liljas Cornerin  kodista.
Kuvat myytiin aikoinaan Toivekodille mutta lehti poistui yhtäkkiä markkinoilta eikä juttua koskaan ehditty julkaista.  Onneksi Kotivinkki astui mukaan kuvioihin, sillä tämä on ihanan persoonallinen koti jossa tyylit törmäilevät mukavasti ja jossa on paljon hauskoja yksityiskohtia ( esim vierashuoneen hauska trikoolla päällystetty valaisin jossa keikkuu pieni tipu) . Tässä kuvamatskua joka ei mahtunut mukaan lehden sivuille.











5 kommentarer:

  1. Oi wau miten ihana koti Ninalla onkaan, täytyy minunkin käydä hankkimassa tuo lehti <3

    SvaraRadera
  2. Wow vilket hem!!! Härliga inspirerade bilder*

    SvaraRadera
  3. Va roligt att se fler bilder! Det var just såna som jag saknade i tidningen. Det är så lustigt, men jag blir själv inspirerad av de här bilderna. Hemmet har ju förändrats så mycket sen det där, men jag tror jag ska ändra tillbaka lite nu :)

    Och bilden på S&L är ju super!

    SvaraRadera
  4. Nu måst ju jag å fa å köp tidningen! Roligt att ni fick in reportaget ändå, även om det blev i en annan tidning.

    /Kitty

    SvaraRadera