2 september 2008

Lite färger också hos mig

För ett år sedan köpte jag en höstlövsljusslinga på superrea(-70%) och tänkte att den skulle passa någonstans. Men faktum var att när jag kom hem kändes den bara skrikig och grann och passade ingenstans...

Av någon anledning så sparade jag den (man är väl hamster) ;) och nu plockade jag bestämt fram den. Jag separerade ljusslingan från lövgirlangen och pillade loss lövklasarna. Sen har jag gått här och spritt ut dem lite här och där, bara för att få små färgklickar i hemmet. Till exempel i den fina zinkskålen jag köpte av en bloggarvän:
Och i ett fat i favorithörnet i vardagsrummet.
Till julen ifjol smyckade jag min lite speciella lampa med enris såhär:Men nu är den förstås prydd av höstlöv! Åtminstone för en tid framåt. Jag tycker det känns rätt så mysigt.

Hösten är oberäknelig. Igår morse var det is på bilens vindruta, men i morse visade utetemperaturmätaren 12,9. Det är tvära kast och ylletröjor som gäller. för att inte tala om regnkläder!

Ha det gott i höstmörkret!

Kamomilla

33 kommentarer:

  1. Så vacker ljuskronan blev med höstlöv! Än så länge har vi haft det rätt så varmt..på dagarna är det närmare 20 strecket.

    Må väl!

    Kram Anne

    SvaraRadera
  2. Ja du, nu börjar det mörkna mer och mer! Ganska mysigt ändå, speciellt när man pyntar så fint som du med höstlöv och allt!

    Jättevacker ljuskrona!

    Ha det gott!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Men åh så fint det blev! Gillar verkligen lampan!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Kätevää! Loistavia ideoita ja varsinkin kuusenhavulamppu oli ihan täysosuma!

    On muuten jännä, miten skooli on teillä täysin luontevasti nyt kotonaan kun taas minun luonani se valesi kuin orpopiru paikasta toiseen :-)

    Ha en skön vecka!

    SvaraRadera
  5. Hej Kamomilla! Ja, det gäller verkligen att tända ljus och lampor nu, särskilt om man som vi bor på landet, är det svart ute så är det s-v-a-r-t, här finns inga gatlyktor!!!!

    Den där zinkskålen på fat... sååå snygg!!! Jag har sett sådana hos andra bloggare men aldrig i någon affär. En sådan letar jag verkligen efter!

    Visst får du fråga vad kistan kostade, 600 kr gav jag. Alltså ungefär 65 EUR. Så det var ju inget jättebilligt fynd, men jag kunde inte släppa den ur tankarna och jag har som sagt inte sett något liknande, så därför betalade jag snällt (man kunde inte pruta på det loppiset, sa min syster, så jag försökte inte ens). Eller rättare sagt, syster betalade snällt eftersom hon köpte den åt mig och hon fick pengar av mig sedan. Min pappa antikhandlaren tyckte den borde ha kostat 400 kr men jag kände att vad farao... 200 kr hit eller dit dör jag inte av. Jag tror mer på att köpa det man verkligen vill ha och låta bli att köpa sådant man egentligen inte måste ha.

    Hoppas du mår bättre nu efter din hemska sjukdom. Vi ska upp en sväng till Sthlm:s skärgård i helgen och de beryktade fästingarna, men vi får väl hoppas att de inte är så på hugget nu.

    Ha det så bra!
    STor kram / Kristin

    SvaraRadera
  6. Så fint med en lampa som du kan förändra efter årstid! Jag gillar höstlöv och dess orangea färger så jag ger tummen upp för din slinga :)

    Kram,

    Anna

    SvaraRadera
  7. Va smart att pilla sönder den så där. Jättesnyggt resultat!! Ljuskronan blev SÅ fin!

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  8. Hejsan, det var ett tag sedan, oj vad mycket som har hänt sedan jag sist var inne. Vilken underbar lampa som du kan smycka efter årstidernas växlingar, kram VIOLA

    SvaraRadera
  9. Ljuskronan är underbar!!!!
    Jättesnygg!

    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Kul idé att skapa stämning med löv! Nu får man ju lust igen att pynta inomhus och så är det så vackra färger på hösten. Vad vackert med olika löksorter i din nya zinkskål!Kram

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Så klart att du ska va med...

    Vilka härliga höstbilder du visar det strålar värme ifrån dem....

    Lycka till inne hos mig och
    ha en bra dag!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  12. Så ursnyggt och smakfullt! Vilken bra ide med löven och kronan är ju bara för snygg, både som vinter och höstdekorerad! Vilket fint gammalt foto där bakom!! Mari.

    SvaraRadera
  13. Jättesnyggt! (Du kanske kan använda ljusslingan separat...?)
    Otroligt läckert med vitlök och rödlök i skålen, en sådan härlig färgklick det blir. Ljust och mörkt, matt och blankt... Och har man kris i skafferiet blir det en soppa!
    KRAM:
    Annette

    SvaraRadera
  14. Vilken bra ide´att dissekera slingan! Höstigt blev det!!

    SvaraRadera
  15. Det låter som att hösten har kommit lite längre hos er. Här har vi fortfarande 20-22 grader på dagarna ;o)
    // Hälsningar Mia

    SvaraRadera
  16. Verkligen jätte vackert. Tur att du sparade den. Xtra fin var den i ljuskronan.
    Kram Emma

    SvaraRadera
  17. Knepigt...:O) Och höstlöv är ju så fina, både lite här och lite där!!

    SvaraRadera
  18. Så fin lampan din blev! Vet, av egen erfarenhet, hur mycket bättre det känns då man hittar ny användning för sina oanvända impulsköp =)
    Det känns ju inte fullt lika onödigt då, haha..

    Ha det bra Kram Jojo

    SvaraRadera
  19. Jättefin kronan blev med höstlöv! Passar ju utmärkt just nu =)

    Kram Nilla

    SvaraRadera
  20. Aivan ihastuttava blogi sinulla!:)
    Olen käynyt täällä monet kerrat,mutta vasta nyt sain avattua sanaisen arkkuni. ;)
    Olet blogilistassani,toivottavasti ei haittaa.

    SvaraRadera
  21. Så härliga höstpyntat hos er. Så skönt att du är på G nu igen!
    Jag har en liten överrasking åt dig i min blogg...

    SvaraRadera
  22. vad mysigt det ser ut med höstlöv utspridda på det där viset. definitivt trevligare än alla björkfrön som följer med in från gården så här års :)

    SvaraRadera
  23. Heissan Kamomilla!!
    Mitenkäs työt ovat lähteneet käyntiin??
    Sinulla on aina täällä kivoja ideoita, siinä piilee kotisi salaisuus keksit aina omintakeista ja kaunista.

    Oikein mukavaa viikonloppua sinulle!
    Lämpimin terveisin Jaana

    SvaraRadera
  24. Ja det är bra med saker som man kan göra mycket utav!

    Ljusslingan blev super söt!

    Må gott och trevlig helg!

    //Cissi

    SvaraRadera
  25. Hej! Tack för kommentaren på min blogg! Vad fint och höstigt du gjort! Jag har ännu hittills fastnat i sommaren.. Fin blogg har du också!

    Kram,Lotta

    SvaraRadera
  26. Vi hade också morgonfrost här om dagen. Men nu är det soligt och varmt igen och barnen leker ute i bara shorts och t-shirt!
    Hösthälsningar, Päivi

    SvaraRadera
  27. FINT DU FIXAT! Hösen är nog inte så dum i alla fall. Ylletröjor, tända ljus och frisk höstluft är ju inte helt fel!

    H. Hon i Soppan

    SvaraRadera
  28. Oj va roligt att hitta en ny blogg, fint du har det var bor du?

    SvaraRadera
  29. Ja du, så kan det nog vara :)

    Kram och godnatt!

    SvaraRadera
  30. Hej!

    Önskar dig en trevlig helg!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  31. Visst är det mysigt med mörka kvällar och kalla morgnar....Tända ljus och elda i spisen.
    Vi hade "ljus-kväll" hos oss nu i kväll. En tradition som vi lånat från Finland...tror jag, som vi nu för vidare runt Siljan. Vackert var det. Kom in och hälsa på så får du se!
    Trevlig helg! /Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  32. Åhhh så vackra bilder,du har det så vackert och ombonat !
    Så lilla valpen växer och mår bra, jag förstår att ni längtar, det gör jag med ;)
    Fota och visa sen..
    Kram Anette

    SvaraRadera