14 september 2008

Never ending story

Det känns som att skänkprojektet aldrig blir klart och jag är så otålig... Det är många sidor som ska målas, och de ska målas många gånger. Jag vrider och vänder och målar och försöker tålmodigt vänta på att det ska torka...Skänken står på sin plats men kastrullskåpet som skymtar till vänster om det har nu flyttat till farstun och fungerar nu som skoskåp.
Fönstren som ska bli skåpdörrar är målade på framsidan, men snart får jag vända dem och måla andra sidan också. Det ska ju vara fint på insidan också fast man i otåligheten nog gärna skulle fuska lite...
Jag köpte en kökspall på IKEA och nu har jag målat den i samma blå färg som pärlsponten i köket är.
Ett sista lager färg måste jag dra ännu imorgon. Måtte det torka fort!!!

Skåpet är högt, vi måste ju utgå från de fönster vi hade. Det kommer också sen att sluka en hel massa kärl! Jag kan knappt vänta, jag vill ha det färdigt nu! eller helst redan igår. ;)


Jag har ett skrivbord som väntar på behandling också. Det ska bli ett soffbord. Bara jag blir klar med köksskåpet så ska jag bita i det projektet. Fast däremellan borde jag hinna med lite vedtalko också. Dagarna är för korta, min tid räcker aldrig till för allt det jag vill göra.

Jag vill tacka alla som gett mig nomineringar, så kallade awards. Ni är så snälla och jag blir glad varje gång! Jag skickar dem inte vidare, för jag har i ett tidigt skede bestämt mig för att hålla min blogg neutral. Ett principbeslut som jag hoppas alla respekterar. Jag är tacksam och glad för varje award i alla fall. Kram till er alla som tänkt på mig!

25 kommentarer:

  1. jag kan inte skriva och läsa svenska bra, men jag tycker om din blog, det är vackert! :)
    -elisa

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Åh skåpet kommer att bli helt underbart!! det kan man ju se redan nu :)
    Jag vet hur det är med tålamodet ...:) Vår chiffonjé är FORTFARANDE inte helt klar...suck. men har man tålamod så blir ju resultatet oftast bättre :)
    Ha en bra kväll!
    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Så fint skåpet blir!

    Krönet var så vackert - har ni gjort det av taklister?

    Pallen vill jag ju ocskå ha - har också höga skåp! Den blev så fin när du målade den.

    Kram Maud

    SvaraRadera
  4. Tålamod, vad är det? ;)
    Men jättefint blir det, ååh!

    Gällande blommorna: har de kanske gjort såna i Strömsö också, kommer inte riktigt ihåg? Jag har sett det på nån hantverksmässa åtminstone, tyckte genast det såg kul ut men det har räckt många långa månader innan jag kommit så långt som till att försöka själv :)

    SvaraRadera
  5. Det blir jättevackert!!

    kram Pia

    SvaraRadera
  6. Åh du, det där kommer att bli lriktigt, riktigt snyggt!

    Heja :)

    Kram,

    Anna

    SvaraRadera
  7. Nu närmar det sig =). Här är det samma sak, mycket som ska göras, tiden räcker inte och man vill att det ska bli klart genast (så att man får fortsätta med följande projekt hihi).

    Fint kommer det att bli, det ser man ju redan!

    SvaraRadera
  8. Så stoort det kommer att bli! Och va härligt för dej att få fylla det med alla vackra kärl sen. Skoj med skåp med många funktioner, antingen kastruller i köket eller skor i farstun...:O) Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  9. Så otroligt fin ditt skåp kommer att bli.
    Kan förstå att du vill ha det klart.

    Kram och lycka till /Irene

    SvaraRadera
  10. Kuulostaapa tutulta.....
    itselläni kyös pahana tapana se, että olen niin malttamaton pitäisi saada nopeasti valmista.
    Minunkin päiväni ei riitä enään mihinkää, en myöskään ehdi tekemään kaikkea sitä mitä haluaisin.....
    ja juuri kun aloita jonkun homman on jo ilta ja aika lopettaa....
    lieneekö käynyt niin, että tunnit lyhentyneet vai missähän on syy.

    Hyvää syksyistä viikkoa sinulle!!
    Jaana

    SvaraRadera
  11. Hej Vännen!!
    Åh va spännande..så otroligt fint det kommer att bli..
    ni är världsmästare på att fixa möbler alltså..ni har ett så avckert och personligt hem med fiffiga lösning..oj,,oj,,oj"!!"

    ska bli spännande att få se slutresultatet..
    ha det så bra..
    kram anna

    SvaraRadera
  12. Vad ni håller på:9 så mycket projekt, det kommer bli så fint. Ska bli så kul att se allt. Är själv precis likadan, tålamod är en dygd som jag helt avsaknar ang måla möbler:)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  13. Men gud så vackert!!!
    Man ser ju redan nu att det kommer att bli underbart!
    Och jag vet precis hur det känns att vänta på att nåt ska bli färdigt...
    Pallen från ikea har jag också!
    Så praktiskt med ett skoskåp, det skulle vi behöva också!
    Jag har en liknande kommod, men den står i sonens rum.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  14. Voi kuinka tuttua!!!
    Minullakin on työtä teettänyt yksi kaappi koko kesän! Enkä ole vieläkään saanut päätettyä edes minkä värinen siitä lopulta tulee!!!
    Sinulla on sentään hommat jo loppusuoralla! Upeaa tulee :)

    SvaraRadera
  15. Oj, vad du jobbar! Så jätteduktig du är och så fint det kommer att bli! Jo, man blir himla otålig när det gäller målning - just torktiden som kan vara irriterande lång. Har man väl tagit sej för vill man ju få resultatet direkt!:)

    Det kommer att bli jättefint!

    Fortsatt lycka med projekten!

    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  16. Tiedän kyllä justiinsa miltä tuntuu odotella maalin kuivumista! Projektien valmistuminen kestää useita päiviä ja joskus jopa viikkoja, jos on monta osaa, vähän tilaa maalata sekä käytössä öljypohjainen maali. Mielellään maalaisinkin vesiohenteisella, mutta se peittää niin huonosti. Lopputulos on kuitenkin varmasti kaiken arvoinen, joten malttia peliin! =)

    SvaraRadera
  17. Skåpet kommer att bli så underbart!! Oj, så mycket fint du kommer att ha plats för i det! :-)

    SvaraRadera
  18. Wow! Vad bra det blir! Men det visst jag ju redan att det skulle bli! :) Ni är så duktiga! Såg att nån anna funderade på krönlisten liksom jag. Hur har ni gjort den?? Om man får vara nyfiken..

    SvaraRadera
  19. Vad vackert ni har det i ert hem!
    Supermysig blogg..

    /Evelina

    SvaraRadera
  20. Hej!

    Men vad kul att fixa skåp med dörrar av fönster...vill jag också ha.....så snyggt!!!!!
    Det kommer att bli så himla bra....så ha tålamod......

    Vad jag ska ha för ramar...det är frågan allt tar sådan tid för mig. Jag tror jag skulle vilja ha gamla ramar som jag själv målar vita....
    Så det är bara att leta och det tar tid.....

    Ha´det så gott!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  21. Det blir så fint! Känner igen mig i din text, man skulle gärna ha klart allt igår..men men allt kan man inte få meddetsamma..så njut av stunden när det äntligen är klart ;-)

    Må så gott!

    SvaraRadera
  22. Åhhh himmel vad fint det kommer att bli, vad du är flitig...det märks att din ork har kommit tillbaka...tänk, snart kommer den lilla vita lurviga att flytta hem till er,jag längtar jag också..hii..hii..
    Kram Anette

    SvaraRadera
  23. Åh, vilken fin blogg!
    Så vackert ni har det.
    Här kommer jag att titta in fler gånger :-)

    Kram

    SvaraRadera
  24. Näyttää siltä, että kysyin ihan hyvästä syystäkin että eikö tule marssiväsymystä ;-) Projekteja näemmä pukkaa tasaiseen tahtiin! Toisaalta kyllä tekemisen ilo ja osaltaan myös valmistumisen ilo ovat sellaiset asiat, jotka auttavat jaksamaan. Varsinkin kun tekee Omaa Kotia. Ihanat, aivan ihanat ovat projektisi jo nyt!

    Mukavaa viikkoa!

    SvaraRadera