24 september 2008

Stillar nyfikenheten

Medan målfärgen på blivande soffbordet torkar, ska jag äntligen visa upp skåpet. Trots att vi ännu har tekniska problem med en dörr, är skåpet redan i bruk. Dörren går inte fast, den har satt sig illa medan den var lossmonterad under målningsprocessen. Det ska åtgärdas men högsta prioritet just nu lägger gubben min på vårt spismurande. (därom lite mer i slutet av inlägget)
Skönt att få plocka in allt porslin i ett skåp igen! Och du ser inte den öppna dörren väl? ;)

Övreskåpet är lite smalare än vad man kanske tycker skulle passa, men vi fick ju utgå från de fönster vi hade, hur breda de var. Såhär blev det lite jugendstuk över det hela, tycker jag på nåt vis.
Lite blått för att matcha kökspanelen... Spisbygget går framåt med fart. Snart är den så hög som den ska vara och sen ska den slammas och sen får den bli vit och fin. I mitten finns en nisch där man kan placera något man tycker om. Jag har en zinkkrona som jag tänker på...I nästa inlägg hoppas jag kunna visa vårt nya soffbord. Det är ett grönt skrivbord jag fyndade på torget i somras. Men mer om det alltså i nästa inlägg.

Ha det nu så gott allihop, så hörs vi!


Kamomilla

22 kommentarer:

  1. Snyggt! Alltid så roligt att få plocka i ordning när man fixat och målat något för att se slutresultatet som i detta fall blev väldigt personligt och hemtrevligt!

    SvaraRadera
  2. Skåpet blev ju kanon fint. Tycker det var perfekt när det var lite smalare upp till.
    ska bli spännade att se både soffbordet och den färdiga spisen:)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  3. Det blev ju hur fint som helst! Lite annan kulör ger möbeln lite mer karaktär. Spännande projekt ni har för er, blir säkerligen superfint som alt annat du/ni gjort :-)

    SvaraRadera
  4. åh, skåpet blev alldeles underbart, o det är så snyggt med prylarna på sidan om det! jag måste erkänna att det är hundra gånger finare än vitrinskåpet, fast jag inte tyckte det var något fel på det heller!
    o vad skönt det ska bli en spis som värmer ordentligt!

    SvaraRadera
  5. Underbart skåp!

    Roligt att du vill vara med i min tävling! Kan jag få be dig lämna en kommentar i tävlingsinlägget, så att jag inte glömmer bort dig, då jag går igenom det inlägget då det är dags att dra en vinnare!

    Kram,Lotta

    SvaraRadera
  6. Så fint skåpet blev, och personligt!
    Er spis blir också super när den är klar!

    SvaraRadera
  7. Godmorgon!

    Men du! Är det skåpet du har gjort av fönster eller är jag helt ute och cyklar!!?? Mycket fint...

    Ha en fin dag.

    kram,

    A.

    SvaraRadera
  8. Så fint skåpet blev! Speciellt övre delen är underbar! Härligt att få fylla med porslin och glas!

    Spisen kommer säkert att bli jättefin! Ser fram emot fler bilder på den sen! ;-)

    SvaraRadera
  9. Lopputulos on UPEA!!! Eipä sillä, että se yllätyksenä tulisi silloin kun teikäläinen on asialla ;-)

    SvaraRadera
  10. Vau.... olen sanaton aivana upea.
    Jotakin tuon tyylistä haluaa täällä myös tämä rouva keittiöönsä!!
    Meillä kun on tuo keittiö mietinnässä ja minä kun haluaisin jotakin erilaista sinne.

    Olet sinä ja miehesi aika tekijöitä ja niinkuin aikaisemminkin olen sanonut on sinun kotisi täynnä kauniita persoonallisia ratkaisuja.
    Minun silmäni lepää ja mieleni lentää kun vierailen sinun sivuillasi.
    Upeaa!!
    Jaana

    SvaraRadera
  11. Hej,
    vilket vackert skåp du visar!
    Spännande att få se hur spisen kommer att se ut när den blir färdig.

    SvaraRadera
  12. Vackert, stort och rymligt! Och trevligt med lite bänkutrymme på sidan om.

    SvaraRadera
  13. Vad fint! Å det ser ut att svälja en hel del, vilket är ännu bättre!

    SvaraRadera
  14. Oj, oj, oj så fint det blev! Jag blir helt salig!

    Och spisen!!! Precis så hade jag tänkt mej en spis på torpet!
    Den kallas ju torparugn - den vitslammade, och ser ju riktigt gammal ut! Åh, så snyggt det kommer att bli och så urmysigt att sitta framför elden sen...!

    Ha en härlig helg!

    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  15. Vilken söt liten filur du har på framsidan. Vad är det för ras? En flicka eller en pojke?
    Har du haft tid att njuta av det härliga vädret?
    Hälsningar, Päivi

    SvaraRadera
  16. Åhhhh! vad fint det blev, letar som en galning efter ett skåp med vitrin till köket just nu, nästan ett sådant du hade innan.Ska bli kul att de spisen.
    Lotta:)

    SvaraRadera
  17. Heeelt underbart!!passar som pricken över i där :o)

    SvaraRadera
  18. Skåpet blev ljuvligt. Och så vackert nu då ni har plockat in alla saker. Oftast är det ju nån liten detalj som bråkar då man gör saker själv, men de ju oftast bara man själv som märker dem också =).
    Vi har fönster som väntar i uthuset också, hade inte tänkt mig dem till köket direkt, men nu fick jag en idé...

    SvaraRadera
  19. Det blev jättefint! Att det är smalare gör ju att man får mera avställningsyta och att det passar jättefint med förvaring på sidorna oxå.

    SvaraRadera
  20. Skåpet blev jättefint!! Och vad fin spisen kommer bli! Kram/Anna

    SvaraRadera