6 september 2008

Nu är jag mitt gamla jag igen!

I våras fick vi en skänk av prylsamlarväninnan. På grund av jobbstress, sjukdom och diverse annat har jag inte hunnit bita i projektet förrän nu. Men det är skönt att kunna konstatera att jag äntligen är helt återställd och den gamla Kamomilla med slipmaskin och målarpensel i högsta hugg är i farten igen! Skänken är fuktskadad och har en massa skavanker men vi beslöt att låta det mesta synnas istället för att göra ett petimeternogrannt restaureringsjobb. Vi vill ju ha det så. Lite gnavat i kanterna, skrovligt och märkt av tidens tand.Åh vad det är skönt att vara inspirerad igen och härligt att se hur det växer fram något alldeles nytt!

Den ska stå i köket sen och ersätta vårt vitrinskåp som är från 1990talet,från billighetshuset och börjar ramla i bitar. Tacka vet jag gamla rejäla möbler, de håller ändå ihop!

Ovanpå skänken ska det bli vitrinskåp av gamla fönster. Jag hoppas det blir fint.

41 kommentarer:

  1. Hej!
    Åh det kommer att bli ett underbart skåp!! Precis så skulle jag också vilja göra...bygga ett eget skåp av en gammal skänk och gamla fönster!
    så bra att du är frisk nu :) Jag funderade på hur det hade gått för dig :)Ser så många som drabbas illa även psykiskt av de små rackarns fästingarna (jobbar i vården)! Ha en bra helg!
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Så härligt att du mår bra igen och inspirationen flödar :D Ska bli så spännande att se det färdiga resultatet, men jag tror inte du kan misslyckas..du är ju en himlans duktig quinna!

    Trevlig helg!

    Anne

    SvaraRadera
  3. Hej! KUl att höra att du är återställd. När arbetsivern griper tag om det brukar det vara ett gott tecken!!

    Önskar trevlig helg.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Åh vad det låter mysigt..

    skänken med gamla fönster över som bildar ett vitrinskåp..

    så otroligt vackert det kommer att bli!!

    skönt att höra att du är ditt vanliga jag igen..
    ha det så bra..
    kram anna

    SvaraRadera
  5. Så skönt att höra att du är helt frisk! Skänken kommer att bli helt underbart fin när du grejat med den! Ha en skön helg! Kram /Anna

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Välkommen åter till projektet...
    Finns ju massor att göraellerhus..

    Men denna skänk blir ju toppen...och skavanker vad gör det.

    Ha´en bra helg!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  7. Vilket fint skåp! Kommer bli kanonsnyggt vitt! Ser fram emot att se bilder när det är klart.

    Ha en fortsatt trevlig helg!
    Kram Ulli

    SvaraRadera
  8. Oj så fint det kommer att bli!! Och skönt att höra att du är tillbaks på hugget igen... :O)

    SvaraRadera
  9. kommer att bli jättesnyggt i ditt kök! Ska bli spännande att se det helt klart med fönstren med.

    ha den go helg, kram pia

    SvaraRadera
  10. Roligt att höra att du börjar vara dig själv igen!

    Skåpet kommer att bli underbart fint! :-)

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  11. Det kommer att bli väldigt fint, jag kan inte fänka mig att det blir något annat när du är i farten =o)

    Kram Veronica

    SvaraRadera
  12. Härligt att du på gång igen! Jag tror det blir fint med överdel av gamla fönster! Väntar spänt på resultatet som gissar inte är så särdeles långt borta... ;)

    Tack för din kommentar om mina konsoller!!

    SvaraRadera
  13. Vad roligt att du återhämtat dig! Det blir nog fint detdär!

    Trevlig fortsättning på helgen!

    Lena

    SvaraRadera
  14. Hej,

    Så skönt att läsa att du mår bra igen! Jättefin skänk, ska bli spännande att se hur den ser ut när du är klar och den är på sin plats :)

    Ha en skön helg.

    Kram Nilla

    SvaraRadera
  15. härligt att du är fit for fight igen:)
    Det kommer bli så ljuvligt, Jättefin skänk. keep up the good work:)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  16. Skönt att höra att du är på gång igen!! Härlig skänk, den kommer att bli superfin i köket och med vitrinskåp av gamla fönster...underbart!! Väntar med spänning på resultatet.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Hejsan!
    vilken fin skänk och vilken snäll vän. Bra att du fått dina krafter tillbaka och orkat fixa den. Härliga höstlöv i förra inlägget, jag hade nog också fallit för slingan, lite kitschig.

    Ha det bra!

    Sabi

    SvaraRadera
  18. Å det kommer säkert att bli alldeles underbart! Nog är det en speciell känsla med gamla möbler och tidens patina får synas!
    Roligt att du är frisk och full av energi igen!

    SvaraRadera
  19. Härligt att höra att du är på banan igen! Skåpet blir jätteläckert och som gjort för köket!

    Ja, tacka vet jag gamla hederliga möbler som håller i decennier!!

    Lycka till och TACK för titten hos mej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  20. Den skänken kommer bli superfin i ditt vackra lantliga kök, kul du är helt frisk igen!!! Mari.

    SvaraRadera
  21. Men åå så roligt att du är frisk igen!!
    Och detdär skåpet vet jag att kommer att bli underbart!!

    SvaraRadera
  22. Åh vad roligt att du mår bra och vilken fin skänk, själv har jag en snarlik men jag kommer liksom inte igång med måleriet, kan man få lite av din energi:)
    Ha det gott!
    Lotta:)

    SvaraRadera
  23. IHANAA kuulla että tunnet jo olosi täysin terveeksi!

    Senkki on mahtava, kaarevat laatikot näyttävät minun silmiini uudenlaisilta (olen nähnyt vastaavissa vain kulmikasta muotokieltä) ja hyvin eleganteilta. Kunnostuksen jälkeen tuosta tulee älyttömän kaunis kaluste.

    Mukavaa, aurinkoista viikkoa!

    SvaraRadera
  24. Vad roligt att du är tillbaka i dina gamla "vanor igen". Jag är glad både för din och min skull. Nu får jag ju återigen njuta av dina projekt.

    SvaraRadera
  25. Härligt att höra att du är frisk och kry igen. Skåpet kommer nog att bli jättefint. Ha en skön vecka/ Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  26. Vilket fint skåp! Tummen upp för goda vänner!! /Sara

    SvaraRadera
  27. Tack, vad glad jag blir när du skriver så snällt inne hos mig. Ja, men det finns ju jättefina färdiga "höstuppsättningar" att köpa & så ställer du fram lite joxs, hihi.
    Du gör ju så mycket annat fix, skänken kommer bli så bra. Hoppas du känner dig bättre från jobbstress mm. Vet vad det innebär, kan ta tid...

    Ha en bra vecka. Kram /madelene

    SvaraRadera
  28. Oj, en sån där skänk skulle jag också vilja ha! Kommer att bli superfin!

    Kram,Lotta

    SvaraRadera
  29. Heissan Kamomilla!
    Mukavaa että alat olemaan kunnossa.
    Ihana kirjoituspöytä......

    Olen jo kaivannutkin sinun tuotuksiasi, jotka ovat aina niin persoonallisia ja ihania.

    Lämmöllä Jaana

    SvaraRadera
  30. Du har fått en nominering på min blogg Danielsgården.

    SvaraRadera
  31. den skänken kommer att bli jättefin när den blir färdig!!! lyckost dig =)

    ha dt gott/ kram junhe

    SvaraRadera
  32. *applåder för gamla kamomilla som är tillbaka*
    kram!

    SvaraRadera
  33. Hej..vad skönt det låter med att du är igång igen..fästingen är ett minne blott nu va... superfint med gamla fönster uppepå..synd man har såå litet kök blev lite sugen på så där....nu ska jag kika lite mer på vad du gjort..har inte hunnit blogga riktigt så mycket på ett tag:)..ha de såå gött..( idag ska jag fira mitt lille hjärtegryn..tänk han fyller redan 1 år tiden går fort du:)kram ..PIA

    SvaraRadera
  34. Hej vännen!
    Vad skönt att du mår bra igen, såna där hemska små kryp kan ställa till med mycket elände!
    Det är inte dumt med ny inspiration heller!
    Själv är jag fortfarande seg efter sommaren.....trött och tråkig....
    Men det blir nog bra igen!
    Kramar till dig!
    Kicki

    SvaraRadera
  35. Det ska bli spännande att se när det blir klart. Det blir säkert jättefint! :-)
    /lilla eken

    SvaraRadera
  36. Känner lite att jag upprepar vad alla sagt här men det är ju sant; så roligt att du är i skick igen och jag väntar oxo med spänning på slutresultatet av skänket :)

    SvaraRadera
  37. Känner lite att jag upprepar vad alla sagt här men det är ju sant; så roligt att du är i skick igen och jag väntar oxo med spänning på slutresultatet av skänket :)

    SvaraRadera
  38. Hei på deg fra Norge,Bergen ;0)
    Nyter å være inne på bloggen din!
    Vil derfor gjerne gi deg en award.
    Velkommen inn i min Muskatt og Kardemommeverden for å hente den :0)
    Kjerstiklem

    SvaraRadera
  39. For en nydelig blogg du har...og et vakkert hjem. Ble helt forelsket i tapeten dere har på sovermmet, det er akkurat en slik jeg ønsker til fondveggen i vårt nye soverom. Går det an å spørrehva den heter?

    SvaraRadera