27 september 2008

Soffbordet

Nu när köksskåpet är klart ska jag visa bilder på vardagsrumsbordet (soffbordet- men vi har ju ingen soffa) Jag köpte bordet för 15 euro, ett mycket blygsamt pris här i Finland. Jag är jättenöjd med resultatet! Så här såg det ut före: Jag har målat det vitt och vaxat skivan med Osmocolors möbelvax. Jag gillar resultatet!



Vi har ingen matta för snart får vi en liten kissmaskin. Den lilla valpen som du kan se i högra balken på min sida.
Jag slutar med mitt senaste loppisfynd. Ett miniväxthus som jag fyllt med mossa och ett ljus. I verkligheten kan man ju på grund av brandfaran egentligen inte bränna såna ljusarrangemang, men alla vet vi ju hur det är med bloggbilder- de visar det man vill se...
Tack för all positiv feedback för skåpet i förra inlägget. Det värmde mitt hjärta!

36 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag gillar verkligen soffbordet!!!

    Hur fungerar det med vax? Är lite nyfiken på att kladda på det på vårt köksbord, men vet inte riktigt hur det är att jobba med. Är det kladdigt? Blir det kladdigt? Ger det en tålig yta? Vatten- och vinfläckar...?

    Nyfiken och impad skata!

    SvaraRadera
  2. Plääh, miten ihania kuvia! Pöydästä tuli aivan huippu! Minäkin taistelen liian ison sohvapöydän kanssa tällä hetkellä ja salaa toivon koko ajan, että juuri tuollainen pöytä tulisi jossain halvalla vastaan...

    Koirat ovat aivan ihania - jos miehellä ei olisi allergiaa, niin varmaan hankkisin minäkin pienen karvakerän!

    SvaraRadera
  3. Vilken ljuvlig symfoni av brunt och vitt det är i ert vardagsrum. Väldigt vackert!

    SvaraRadera
  4. Soffbordet blev jättefint!
    Vilken bra idé att kapa benen!
    Ha en fortsatt härlig helg!
    Kram, Carina

    SvaraRadera
  5. Åh va fint ditt bord är!! Bra tips med vaxet, köper man det i vanliga färgaffärer
    önskar dig en skön söndag
    kramar M

    SvaraRadera
  6. hej!
    Åh så fiiint bordet blev!!
    Har du betsat skivan mörkt innan du vaxade den?
    Vad roligt med en liten valp :)Sååå söt!
    Ha en bra dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Ååå, underbart!!
    Du har det bara så fint!

    SvaraRadera
  8. Toden totta, ihana tuli! Tumma pöytälevy ryydittää upeasti valkoista, samoin vetimet. Tuollaisen minäkin tahtoisin!

    Hintaa en kyllä käsitä. Yleensä viidellätoista ei saa kuin lämmintä kättä :-/ Vilken tur!

    SvaraRadera
  9. Hej
    Så fint bordet blev! Och VARMT GRATTIS till den nya familjemedlemmen!!!!!!!!!! Så underbart med en hund i huset....äger jag som älskar djur! Min hund Maja är nu 4 år och en ständig källa till varm, sann glädje!!!! Kramar fr C

    SvaraRadera
  10. Soffbordet blev kanonfint! /Sara

    SvaraRadera
  11. Men så himla fint bordet blev, ditt hem är så läckert, vackert men ändå unikt! En kissmaskin, nejdå, han komer vara sååå duktig, men va säger Zaida om detta lilla spektakel tro... Mari.

    SvaraRadera
  12. OJ, VILKEN FÖRÄNDRING!!! SOFFBORDET BLEV SOM NYTT!

    HA DT BRA/ KRAM JUNHE

    SvaraRadera
  13. Hej!

    Men så vackert skåpet blev och soffbordet likaså förstår att du känner dig nöjd.....
    Vackert är ordet!!!!!!!

    HA´en bra vecka!
    MiaMaria

    SvaraRadera
  14. Soffbordet blev nog så fint!
    Gäller faktiskt att ha "det öga" för saker som andra lätt skulle kasta vid första titten.

    SvaraRadera
  15. Wow vilken förvandling du gjort med bordet det blev så himla fint passade så bra hos dig.
    Ditt lilla växthus var så gulligt.
    Jag brukar använda mig av gravljus som jag dekorerar med snören och pynt då kan jag utan risk ha mossa och annat pynt runtomkring, brukar göra så med lyktor jag har ute.Ett litet tips bara.
    Kram/Ingela.

    SvaraRadera
  16. helt fantastiskt! allt passar ihop med allt, som vanligt :)
    tänk att kissmaskinsankomsten är så nära nu!

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Hit har jag inte hittat innan. Vilken trevlig blogg du har! Och så duktiga ni är på att fixa till och renovera. Vilken fröjd att följa.

    Ha en riktigt skön vecka!

    Mvh Jenny

    SvaraRadera
  18. Så fint soffbordet blev! Gillar när ytan är mörkare, ser så snyggt ut!
    Växthusen du hittat var ju verkligen fint!

    SvaraRadera
  19. Hej..vad fint det blev bordet..supersnyggt..vaxet var inte så dum ide´..nåt att tänka på:)... så kissmaskinen har du förberett för ser jag..härligt...väntan är stor nu va...han kommer denna veckan var det inte så?..kikar in då..Hej och njut av dagen ..snart får du njuta av Svante:)...PIA

    SvaraRadera
  20. Bordet ser så fräscht ut! Till det priset var det ett verkligt fynd!!

    Söt valp ni ska ta! När barnen blivit klite större så blir det nog en här också men en annan ras..

    SvaraRadera
  21. Hallå! Vad fint bord. Du visar alltid såååå mycket fina bilder ocgh det lilla växthuset är jú så fint.
    Ha det gott!
    Lotta:)

    SvaraRadera
  22. Vilken mysig blogg jag kom till nu och vad fint du gjort med bordet. Härligt hus du har.
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  23. Ursnyggt bord!
    Underbart golv också!
    Kram,Lotta

    SvaraRadera
  24. soffbordet blev ju hur fint som helst. Är det svårt att vaxa möbler, vad behövs?
    Kram Emma

    SvaraRadera
  25. Så jättesnyggt bordet blev! Verkligen jättevackert med den mörka skivan och beslagen till.

    Jag har gjort liknande med mitt bord, men har bara en låda, och jag målade hela vitt. Kanske jag ändrar mej nu när jag ser ditt fina!

    Ha en skön vecka!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  26. Vilket bra fynd! Här i Finland hamnar man ofta att betala en hel del för gamla möbler, i Sverige verkar de alltid hitta möbler för 100 kr...

    SvaraRadera
  27. Vilket vackert soffbord! Inte behövs det väl några mattor heller på det vackra golvet...och jag tror säkert att sötnosen kommer tivas hos er :)
    Kollade även i vitrinskåpet-ursnyggt! /Kramar

    SvaraRadera
  28. Vad jättefint det blev med soffbordet. Du har verkligen öga för det där och förmågan att plocka fram skatten i "gammalt skräp".

    SvaraRadera
  29. Bordet blev verkligen lyckat! Jag är på jakt efter ett nytt (eller gammalt!) soffbord, men de är oftast för breda. Lycka till med kissmaskinen sen! Kan nog vara klokt att lämna bort mattorna, så håller allas nerver bättre =). Men mestadels kommer det förstås att vara alldeles underbart!

    SvaraRadera
  30. tack för infon. Jätte snällt att du tog dig tid att förklara. Ska nog vaxa både mitt köksbord och en kista jag har en massa pyssel i:)
    Kram Emma

    SvaraRadera
  31. Hej min kära vän!
    Åh, så länge sen, men så är det!
    jag ville bara att du vet hur underbart det är att komma hit till din värme och vackra saker!
    jag blir så himla glad..:)
    vill liksom bara sätta mig ner och njuta på plats!
    Bordet blev sååå fint! Och skåpet i köket helt UNDERBART!!
    Och så din lille valp...helt ljvuligt, åhhh, så roligt!

    Tack för att du delar med dig...allting blir så mycket roligare då!

    Ha det bäst, altid!
    Min största kram är din...

    SvaraRadera
  32. Halloj vännen !
    Åhhh jag ser den lilla godingen där i kanten...nu får han snart komma hem !!
    Jag visar en liten bild på Nisse idag , kika in sen om du har tid..
    Himmel alltså vad ni pysslar och gör fint hela tiden..bordet,skåpet och spisen..ojjj så fint !
    Ha det gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  33. Hej du! Jag tycker soffbordet blev så himla fint!

    Lite sämre är jag väl i lederna såhär på vinterhalvåret, men det är egentligen mest när det är -20 eller mer som jag verkligen känner att jag liksom "kryper ihop" för att lederna strejkar. Jag är väldigt nöjd med min medicin jag tar nu (Enbrel), den är biologisk och tillför det som min kropp inte kan producera längre, känns skönt att inte äta något annat hemskt, typ cellgifter som jag försökte med först... Enda nackdelen är att det är i sprutform, jag måste själv sätta en spruta i benet varje vecka! (Och det är inte en liten spruta som diabetiker har, det tror alla, men den här nålen är 3 cm och ska rätt in i benet). Men man vänjer sig och allt har ju sitt pris här i livet, det är lika bra att inse!

    Annars tycker jag att jag mår bra nu. Jag har gjort ett krafttag och försöker äta ordentligt (mkt grönsaker), gå ner i vikt och röra på mig mer (därför som knäet pajade, men det är lite bättre nu igen), och kroppen mår ju bättre av det. Jag är bara en sådan himla gottegris, suck.

    Hoppas du slipper ha så mycket ont utan kan känna dig pigg och glad och julpyssla!!! måste nog nästan ta fram mina julböcker idag och få upp julstämningen lite... här är riktigt regnigt och ruskigt idag så då passar det att gotta sig i julstök istället!

    Kram nu!
    Kristin

    SvaraRadera
  34. Wau, vilket lyft! Kan du kanske tipsa om någon bra loppis i Åboland? Undrar också hur du gör dom där äppelringarna.
    Hälsningar, Päivi

    SvaraRadera
  35. Great article with nice illustrative pictures!

    SvaraRadera