13 juli 2014

Livet är en fest

Det finns alltid en orsak till fest. Om inte annat så för att man råkar ha en ledig dag. Såna är det inte många av i min sommar, så jag stjäl några timmar här och där och låtsas att jag har semester.
Igår kom det goda vänner på besök och det blev mat och snarvel för hela slanten. Härligt!
Sommar när den är som bäst.
Jag fick en underbar vackert bunden bukett av väninnan, hon är duktig på att komponera sånt. Jag kan inte sådant själv så jag uppskattar verkligen att få nåt så fint.

Aina löytyy jokin syy juhlia. Jos ei muuten niin vaikkapa vapaapäivän kunniaksi. Minulla ei vapaita päiviä ole kovinkaan paljon tänäkään kesänä, joten yritän sieltä täältä varastaa muutaman tunnin ja olla mukamas lomalla. 
Eilen meille tuli hyviä ystäviä kylään ja nautittiin kesäillasta. Syötiin ja rupateltiin ja mukavaa oli.
Sain ihanan kukkakimpun jonka ystäväni oli sitonut. Itse en osaa sitoa kauniita kimppuja joten olen todella iloinen tällaisesta lahjasta. 













5 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga bilder från din fest! Jag kan tro att den blev mycket lyckad! Så vackert det är med vilda sommarblommor!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Ser ut att ha varit en härlig fest. Såg att du var lite bakis idag. Det får man vara ibland, om det är värt det... Det är ju bara sommar en gång per år..hihi
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Det var en trevlig kväll! Varmt och skönt var det - ända till myggorna hittade oss. Men vad gör lite mygg när man har trevliga vänner? Tack än en gång!

    SvaraRadera
  4. Åh vilka fina bilder! Ser ut som ni haft en fin "fest" & härlig bukett*

    SvaraRadera