15 juli 2014

Mässbilder för Terassi

Minns ni att jag besökte Kalajoki för en månad sedan? (oj vad tiden går fort!!) Mitt jobb var att fotografera uteplatser och terasser för Terassi-lehti. Det blåste utav attan den dagen, och var kallt så jag trodde fingrarna skulle trilla av (Jag hade vinterparkan på men övervägde ändå  att kasta in handduken så att säga) Men skam den som ger sig ändå, och fram emot dagen blev det i alla fall liite varmare.
Bilderna ser soliga och hur härliga ut som helst, och det är det viktigaste. Arbetet slutfört och det blev ett tjockt nummer med massor av bilder! Mycket mer än vad jag trodde. Jag känner mig väldigt väldigt nöjd och nu får jag hänga upp en tidning till på min vägg för jag fick ett omslag också. 11 har jag nu på min vägg. Att se sitt omslag i tidningshyllan i affären känns stort!! Bor du i Finland ska du absolut kika i tidningshyllan nu!

Egen favorit från mässan var Umbrosas terass-segel som passade perfekt in i denna miljö.



LOMA-ASUNTOMESSUT TERASSILEHDESSÄ

Muistatteko että noin kuukausi sitten kävin Kalajoella kuvaamassa messuja? (apua miten nopeasti kuukausi kuluu!!)   Työnkuvaan kuului siis terassien ja kesähuoneiden kuvaaminen Terassi-lehdelle.
Tuuli oli sinä päivänä jäätävä ja luulin menettäväni muutaman sormenkin, niin kylmää oli (minulla oli talviparka päällä) mutta päivän mittaan lämpeni hiukan.
Kuvissa näyttää ihanalta, ja kaunistahan tuolla olikin!  Lopputulos on tärkein ja olen kuviin tosi tyytyväinen. Lehteen tuli huikea määrä kuvia ( nyt hopi ostamaan ;)   ja sain kansikuvankin jonka laitan seinälle muiden joukkoon. (yht 11) Oman kansikuvan bongaaminen lehtihyllystä on aina yhtä huikeaa!
Oma suosikki messuilla oli Umbrosan ihana merihenkinen terassipurje. Sopi thän ympäristöön kuin nenä päähän.















8 kommentarer:

  1. Muistanpa hyvinkin, oli kiva nähdä! :) Silloin oli tosiaan niin kylmä päivä, ettei Hiekkasärkät oikein hyvää kuvaa itsestään lehdistölle antaneet :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Onneksi oli vain lehdistöpäivä :) Toivottavasti muut messuvierailijat ovat nyt myöhemmin saaneet nauttia lämmöstä!
      Oli tosiaan kiva tavata!

      Radera
  2. Jag förstår varför chefred var nöjd över bilderna. :)

    SvaraRadera
  3. Ååå hjälp så fina bilder! Den tidningen åker jag och köper genast i morgonbitti!

    SvaraRadera
  4. Så fina bilder! Imponeras verkligen gång på gång! ;) Bra jobbat!

    SvaraRadera
  5. Tack! Det var tufft, men måste bli gjort ;)

    SvaraRadera