16 maj 2011

Badrum

Tjohej på er! Jag har just varit med om en radiointervju här i Villa Kamomillas kök, så jag är lite snurrig efter att spänningen släppt. Tänk att det kan vara så svårt att prata flytande och (gärna också fiffigt) när någon sträcker fram en mikrofon! HuH! :) Det är som alla vettiga formuleringar plötsligt är puts väck och man stammar och söker ord och glömmer allt som var viktigt att säga!
Nåja, jag visade ju  Villa Kamomilla åt min besökare så nu kan jag ta er på en rundtur också ;) Denna gång till badrummet. Vi hade tänkt oss ett badkar där i hörnet där kommoden står, men badkaret sprack innan det ens hann flytta in i huset. Så så kan det gå! Men det gör inget, är det meningen att vi ska ha ett, så ramlar nog ett badkar över oss när vi minst anar det ;)
Det lustiga lilla bordet brevid duschen är vår gamla köksö, som nu fungerar som "skötbord" för Svante. Här klipper vi naglar och borstar och fixar.

Hei vaan kaikki lukijat! Tänään tehtiin radiohaastattelua Villa Kamomillan keittiössä, ja olen vieläkin vähän sekaisin kaikesta jännityksestä! Voi että, kun joku työntää mikrofonin suun eteen niin vips häipyy puhekyky ja järki päästä ;)

Tänään vien teidät kylpyhuonekierrokselle. Ajatuksena oli, että nurkassa komeilisi kylpyamme, mutta kuinka ollakaan, se halkesi ennen kuin ehti tulla edes kynnyksen yli. Ei kai sitten vaan ollut tarkoitus. Tällaista se elämä voi joskus olla, ja emme me sitä sure. Kyllä sellainen jostain ilmaantuu, jos niin on tarkoitettu..
Suihkun vieressä seisova pikkupöytä on vanha apupöytä keittiöstä, joka nyt toimii Svanten "hoitopöytänä". Siinä leikataan kynnet , harjataan turkki ja kaunistutaan.
Kamomilla

17 kommentarer:

  1. Vad fint det är! Och spännande med intervjun!
    Hoppas det inte är ett så tungt badkar som ramlar över er sen :-)

    SvaraRadera
  2. Mikrofonskräck är ganska allmänt:) Håller med föregående, helst ett litet lätt badkar i så fall;)

    SvaraRadera
  3. Voi jaiks miten ihana!!! :)))

    SvaraRadera
  4. Ska bli jättekul att höra intervjun, jag är säker på att det gick jättebra! Jättekul att se bilderna från ert hem också, ser ljust och fint ut!

    SvaraRadera
  5. Jag vägrar pratat i mikrofon, men du gjorde det säkert galant :O) Är det månne nåt vi kan lyssna på också?
    Så mysigt i ert badrum! Fiffig handdukshängare bredvid duschen...
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Ser fram emot intervjun :-) Badrummets färger går sååå i min smak, fint :-)

    SvaraRadera
  7. Spanar in en sväng hos dig idag. Läckert badrum. Ja jag skulle nog få tunghäfta med en mick framför mig :) Hoppas du får en fin vecka :) Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Hihi, vet precis hur det känns..hade en studerande här hos oss som gjorde intervju om blåalgsproblemet, hon spelade visserligen bara in intervjun (den kommer ut på internet någon gång) men jag kände också att jag blev helt paralyserad och ville nästan börja fnissa och annars uppföra mig på ett väldigt vuxet sätt..:)

    SvaraRadera
  9. Åh vilket härligt badrum,,ja ett badkar det är min dröm...Kram

    SvaraRadera
  10. Vilket vackert och fräscht badrum och så praktiskt att använda köksön till något annat!
    Så jättesnyggt det är med ert golv!!

    Kul ändå med radiointervju! Tror det är rätt vanligt att man blir lite prillig när man får en mik uppstucken i ansiktet och ska börja prata....! Tror nog att du ändå lyckades!
    Kul att få se ditt badrum!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  11. Wautsi,todella ihana! Ja blogisikin on saanut uuden ilmeen. Hienoa Camilla!

    SvaraRadera
  12. Fint! och golvet...vi hade ett likadant i vårt förrförra hus och jag är ännu förtjust!!

    SvaraRadera
  13. Ååååå vad fint! Vilken härlig atmosfär! Här trivs ni säkert hela bunten! :)

    SvaraRadera
  14. Hej goaste du,
    vad roligt med intervju! Men svårt, ohhh, jag vet precis vad du menar :-)
    Ert badrum ser så inbjudande och lugnt ut. Mysigt!
    Ha det så gott!
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  15. Så skönt och stort badrum ni har! Jag tycker om färgen, den gör rummet så fräscht.

    Var kan man höra intervjun?

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  16. Såå fint badrum ni har! Spännande med intervjun! :)

    SvaraRadera
  17. Så fint! Gillar golvet!

    Ja, håhå, jag vet precis hur nervöst det är med radiointervju! Var själv med i Vega för en tid sen. Efteråt funderar man vad sa jag och vad sa jag inte och hoppas inte det och det kommer med...
    Ska bli intressant att höra vad du berättade om :)

    Ha en skön dag!

    SvaraRadera