20 maj 2011

Drömpuppa

Jag har en drömpuppa. I den finns en liten lapp med mina Affirmationer (klick) Vad jag strävar till, vad jag kämpar för. Jag är säker på att man är ett steg närmare sina mål när man uttalat dem högt och vet vart man ska sikta. Många ser på affirmering som rena struntet, men jag tror, att om man vet vad man vill, har man redan tagit ett steg mot målet. Ernst har sagt det så bra- "Drömmar är faktiskt det som driver oss framåt"


Unelmakotiloksi tätä pitäsi ehkä kutsua? Sen sisällä minulla on pieni lappu jossa on lueteltu ne asiat jotka haluan toteutuvan, joista unelmoin ja johon tähtään. Jotta aina muistaisin mihin suuntaan pitää suunnata ajatukset... Unelmat vievät meitä eteenpäin. Kun lausun ne ääneen olen jo askelta lähemmäs niitä.
kamomilla

18 kommentarer:

  1. Kaunis kapistus ja sisällä kaunis ajatus :)

    SvaraRadera
  2. Näin on, unelmat ovat lähempänä, kun niitä ajattelee ja lausuu ääneen. Myös unelman piirtäminen paperille tuo sen lähemmäs todellisuutta.
    Mukavaa viikonloppua!

    SvaraRadera
  3. Jo det stämmer nog det du skriver!
    "Jokainen on oman onnensa seppä"
    "Om du siktar på grantoppen, så når du åtminstone till halva granen"
    mm mm
    önskar dig ett skönt veckoslut!

    SvaraRadera
  4. Att skriva ner saker hjälper till i de flesta fall. Vad vacker din puppa är, där finns säkert bara vackra drömmar:)

    SvaraRadera
  5. Ja, det är alldeles sant.
    Tack för kommentarerna, tidningen köpte jag i en vanlig mataffär i stan.
    Vi ses snart !:)

    SvaraRadera
  6. Ja, jag är också helt övertygad om att det är så det funkar!
    Vilken fin grej, förresten!

    SvaraRadera
  7. Vilken härlig tanke! Gillar din puppa! Var hittar man en sådan?
    Kram Jojo

    SvaraRadera
  8. Tror också på det där. Läste faktiskt boken The Secret, som just handlar om att man når sina mål genom att säga dom högt, genom att t:ex göra ett kollage med saker som man vill uppnå, genom att aldrig säga aldrig utan alltid säga att det vill jag få ut av mitt liv, och att jag kan.. :-) Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  9. ..och jag ser int din puppa..kan int fatta vad det är för fel på min dator då bilder int alltid syns..det gäller int bara din blogg utan många andras..harmi juttu :-)

    SvaraRadera
  10. Vilken grej?! Och en så fin idé! Tvivlar man ibland på sina mål och drömmar, är det bara att öppna puppan...

    Var får man tag på dylika?

    Jag önskar dig sol och värme till helgen!

    Kramisar!
    -Pia-

    SvaraRadera
  11. Å så vårstädat och fräscht du har gjort det på bloggen, snygga bilder och ny fin bild på dig med ser jag! Ja, Ernst är en klok man, såsom du... ha en bra helg! Mari.

    SvaraRadera
  12. och jag tror fullt och fast på att du är på god väg att nå dina drömmar!

    SvaraRadera
  13. Håller med!
    Ha en skön helg.Kram Kicki

    SvaraRadera
  14. Visst hjälper det att skriva ner drömmarna! Överhuvudtaget att skriva ner saker.
    Fin var den också!

    SvaraRadera
  15. drömpuppa bättre än en surpuppa...fniss...Vilken trevlig sak....Den var ny för mig!
    Du har så rätt i vad du skriver!! Kram från Ann någonstans i Sveriges skogar...

    SvaraRadera
  16. SÅ läckert det blivit på din blogg...visst är det nästan den dära blå som du har i köket, headern underbar, hoppas helgen är skön, KRAM

    SvaraRadera
  17. Så otroligt fin,,jag blev så förälskad i ditt halsband så jag har beställt ett till mig själv..Just nu behöver jag allt som kan få min själ i harmoni...Kram

    SvaraRadera
  18. Att veta vad man vill är kanske det allra svåraste steget i att uppnå sina drömmar, åtminstone för mig... Just nu drömmer jag om att komma undefund med det ;)

    Jag har förresten ett par såna kakformar som du hade sallad i - tack för tipset!

    SvaraRadera