10 februari 2012

Adalmiinan Helmi mitt i stan!

Läste i någons blogg, att Adalmiinan Helmi skulle vara i Hansakvarteret i Åbo hela veckan. Jag fick hämta kameran och objektivet från service i Åbo idag så då är det ju klart att jag kikade in i köpcentret. Till god sed hör att fråga lov när man knäpper såna här bilder på allmän plats, och det fick jag, av den strålande butiksinnehavaren. Ett leende energiknippe med rätt serviceattityd.

Tänk att bygga upp en butik av gamla byggställningar mitt i ett stort köpcenter! Hur tufft som helst! Och om jag förstod rätt, så har folk varit så förtjusta att hon blivit ombedd att stanna en vecka till!





Luin jostain blogista, että Adalmiinan Helmi on Turun Hansakorttelissa tämän viikon, ja kun hain kameran ja objektiivin huollosta, niin päätin samalla käydä kyseisessä ostoskorttelissa. Saisinpahan tilaisuuden testata linssin toimivuutta.
Hyviin tapoihin kuuluu kysyä kuvauslupaa, ja sainhan sen, iloiselta ja palvelualttiilta puodinomistajalta.
Hurja juttu että keskelle ostoskeskusta rakennetaan puoti vanhoista rakennustelineistä! Wau! Ja jos oikein ymmärsin, siellä ollaan yleisön pyynnöstä vielä ensi viikolla!

13 kommentarer:

  1. Här kommer ett väldigt försenat hej! Njuter av de vackra bilderna på din blogg......
    Kram

    SvaraRadera
  2. ihana jos on viel ens viikolla, en millään meinaa päästä lähteen turkuun, ihan kuin se olis maailman äärissä vaiks kilometrejä ei ole paljoa..välillä näin..
    onneksi alkaa potilaiden toipuminen, johan tähän on mennyt viikko...
    mulle tuli paniikki, kun en löydä mistään, olenko maksanut ne sukat, mielestäni näin on, mutta voisitko kysäistä äidiltäsi??
    ja sit täytyis sopia siitä kihlajaiskuva ajankohdasta :)

    SvaraRadera
  3. Ja tack till ALLA produkter jag såg på bilderna!! Vill ha, vill ha!

    SvaraRadera
  4. Häftigt med butik på besök.
    Fina grejor.
    Så klart man frågar om lov. En gång på en marknad frågade jag om jag fick fotografera deras fina fårskinn. Fick surt svar "varför det?". Jag tog inga bilder. Köpte inte det fina skinnet jag hade blivit förtjust i heller ...
    Kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Så häftigt att bygga på det viset. Kram

    SvaraRadera
  6. Men vilekn spännande affär. Den ser helmysig ut. Synd bara att det är ett helt hav i mellan.
    Vi har kompisar som har en sommarstuga i Kustavi, inte långt från Åbo.

    Ha en underbar lördag.

    SvaraRadera
  7. Vilken fin idé, och så mycket fina saker! Helt underbar färgskala.

    Ang. förra inlägget så har jag min morfars gamla polaroidkamera i skåpet, men har inte kommit mig för att köpa film till den. Till våren kanske. Snygga kameror de dina!

    SvaraRadera
  8. Tosi hieno idea tuollainen puodin pystyttäminen!

    SvaraRadera
  9. Härligt med byggnadsställningar som grund - ja och förstås alla produkter! Ägaren är också som du säger trevlig med rätt attityd.

    SvaraRadera
  10. Riktigt häftigt och smart! Otroligt kreativt att anväda sig av byggställningar! Det verkade finnas massor av fint också... Härligt!
    Hoppas helgen lir riktigt fin!

    Kram Emelie och Elin

    SvaraRadera
  11. Hyvä Paimio ja meidän Adalmiinan Helmi!!
    Harmi kun ei tullut asiaa Turkuun...mutta kukapa tietää jos nähtäiskin Hansassa:))
    Adalmiina on aivan ihana puoti<3<3

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder..man skulle gärna ta med sig hem allting. Visst är det en bra ide´ att komma till stan..istället för att få stadsborna att komma till Pemar. Vad kul att det har gått bra för henne :-)

    SvaraRadera