11 februari 2012

Härliga lördag!

Mannen fixar middag. Det doftar himmelskt. Doften söker sig upp för trappan till kontoret där jag sitter, och jag bestämmer mig för att gå ner och hålla honom sällskap. Sen ska jag hoppa in i favoritklänningen, bara för att hedra lördagen. Livet är nog bra gott i alla fall!

Mies tekee ruokaa ja taivaalliset tuoksut kantautuvat ylös yläkertaan. Päätän jättää työt ja mennä alakertaan pitämään hänelle seuraa. Myöhemmin laitan lempimekon päälle, onhan sentään launtai ja sitä on syytä juhlia!
 Kyllä elämä on ihanaa.

8 kommentarer:

  1. Vad kul, precis det där plagget har jag på mej just nu! :) fast jag har färgat min turkos, den hade blivit lite blaskig i färgen. Nu är vi nästantvillingar ;) Ha en skön lördag o hälsa familjen!

    SvaraRadera
  2. Men oj, vilken fin klänning!
    Var hittar man en sån, månntro?
    Ha en fortsatt fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  3. Härlig klänning! En vanlig lördag är väl nog så viktig att fira!

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. hih, mullapas on ihan sama mekko (luulisin) ja myös mun lemppari :))

    SvaraRadera
  5. Fin klänning, härlig till en mysig lördagsmiddag.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. en till som gillar klänningen, och undrar var man hittar en sån? Tydligen inte på loppisen...

    SvaraRadera