7 februari 2012

Citronkaka


Jag försöker unvika kolhydrater till vardags, men i lördags när vi åt en festlig middag och bonusdottern passade på att baka lite- ja då gav jag efter för frestelsen. Och gott var det! Mycket syrligt, men det gillade jag!

Yritän arkipäivinä välttää hiilareita, mutta kun lauantaina syötiin juhlallisesti (ja kun miehen tytär vielä leipoi), niin annoin periksi kiusaukselle. Oi että oli hyvää! Kirpeää kylläkin, kun kyseessä oli sitruunakakku, mutta minä pidin mausta!


17 kommentarer:

  1. Ooooh vad det ser gott ut. Speciellt med "glansstjärnorna"... mums. Ser smarrigt ut!

    SvaraRadera
  2. Å vad gott det ser ut. Kram

    SvaraRadera
  3. Åå den ser jättegod ut. Du kan väl be henne om receptet och lägga ut här? :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken fin Bild! Och gott ser det ut också...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Ser gott ut! Försöker själv också undvika kolhydrater, men på helgerna ger jag efter ibland. Och då mår man ju sen därefter också..

    SvaraRadera
  6. tack för din kommentar hos mig. Så fin blogg du har.. jag blev helt matt då jag besökte den. SÅ många fina foton och inredningsdetaljer osv.. så kul att du har fått användning av mina mallar. =) Jag har från och med idag blivit nu bloggläsare hos dig. För den delen.. du vet skorna du nämnde.. de gula.. de hittade jag på DinSko i Uddevalla...kostade bara 99 KR. =)
    KRAM

    SvaraRadera
  7. Hei !

    Det ser så Gott ut.
    Visst måste man ändå unna sig på helgerna ;)
    Itsekkin yritän viikoilla mut en onnistu niin hyvin ;)

    Hauskaa päivän jatkoa !:)

    SvaraRadera
  8. ha ha ha,,jag visste väl det.. jag hade redan addat mig hos dig sedan tidigare.. .. men tydligen med ett annat konto.. så nu finns jag med två profiler på din följar lista. Så kan det va... Fick för mig att jag inte addade mig sist men måste ha gjort det i allafall. kram

    SvaraRadera
  9. Nam nam! Näyttää hyvältä! :)

    SvaraRadera
  10. Ja tack, jag tar gärna en bit av den kakan! :)
    Så söööt Svante är på bilden i förrförra inlägget. Känner igen blicken, våra hundar tycker också det är lite tråkigt nu då vi inte kan vara ute så mycket...

    Hördu, nu har jag gjort en egen kamomilla-krona :) Kolla här: http://liljascorner.blogspot.com/2012/02/den-lilla-lila-ljuskronan.html

    SvaraRadera
  11. MUMS!!! Den sku jag gärna ha huggit tänderna i.. :-)

    SvaraRadera
  12. Vilken underbar bild, jag blir verkligen sugen.

    Kram.

    SvaraRadera
  13. Mums, så gott det ser ut! Är det maräng ovanpå också?

    Fin blogg! Återkommer görna!

    SvaraRadera
  14. Oj vad gott det ser ut! Vem sku kunna motstå nåt sånt smarrigt :)

    SvaraRadera