9 februari 2012

I fotografens kontor

Besökte några loppisar i Åbo igår (allt för sällan jag hinner nuförtiden, men nu tog jag bussigt med tid när jag ändå skulle vara i Åbo på kvällen)

Hittade en gammal kamera som jag inte kunde motstå. Minolta HI MATIC.  Kul att ha på hyllan i kontoret, och så passar den ihop med mannens gamla skatt (hans pappas gamla Fujica compact.) Såna här kunde man ju samla mer av, de är ju ganska kul.

Dags mysdress i velour gör det ju inte mindre nostalgiskt heller!  


Kävin Turussa eilen, kirppareita kiertelemässä. ( tosi harvoin ehdin nykyään käydä kirppareilla mutta nyt varasin aikaa juuri tähän kun illalla kuitenkin oli koulua) Löysin vanhan minolta-kameran jota en voinut vastustaa. Se sopii toimistonhyllylle erinomisesti, miehen vanhan aarteen viereen (hänen isän vanha Fujica compact) Näitähän voisi ihan huvikseen keräillä!
 Päivän asu sopii tähän retromeininkiin loistavasti.

10 kommentarer:

  1. Vilket fynd! Grattis! Önskar dig en fin vinterdag!

    Mona

    SvaraRadera
  2. Hej!! Jag vill börja med att säag att du har 2 st JÄTTE fina bloggar och idag har din "bild-blogg" blivit dagens blogg oss lilla mig! Jag vill att mina läsare oxå ska se hur duktig och bra du är =)
    Jag vill önska dig en trevlig torsdag!
    Kramkram

    SvaraRadera
  3. Hallå där..undran...vilket program använder du till dina bilder, blir så fina....har för mig att du skrivit om detta förut men minnet är kort...ha en skön dag, kram

    SvaraRadera
  4. Oi, pakko kommentoida... lapsena muistan kun meillä oli tuollainen minolta, siihen oli erillinen salamakin. Pitääpä kysyä äiidiltä, jos se on vielä tallessa... on kyllä tosiaan kaunis ja sopis tämänkin valokuvauksen harrastajan hyllyyn:)

    SvaraRadera
  5. Nytt samlarobjekt alltså. Så kul. Och de är ju så vackra...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  6. Grattis till fyndet! Jag har haft turen att få svärfars gamla (nu talar vi riktigt gammal!) Nikon, från en tid långt före digitaliseringen! Den är urtjusig, ligger på mitt arbetsbord och bara är vacker...
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  7. Jo onkin kiva löytö!
    Kirpeitä pakkaspäiviä ja mukavaa loppuviikkoa.

    SvaraRadera
  8. Åh, gamla kameror... vad häftigt...

    SvaraRadera
  9. Härligt fynd som matchar den andra skatten! :) jag borde oxå ta mig tid för en loppisrunda lite oftare...

    SvaraRadera
  10. Har du testat om kameran fortfarande fungerar?

    SvaraRadera