10 oktober 2012

Ibland får man offra sig

Vår nyaste "möbel" är den här. mattan! Svårplacerad, skrikig i färg, men ändå så viktig (önskar ändå att den hade varit svartvit och mindre iögonfallande)
Här står den, bredvid datorhörnan i vardagsrummet, och så får det väl bli. Börjar vi gömma undan den i något hörn, så blir det ju inte tränat. Nu står den där och kommenderar- använd mig- varje dag!! Idag tränade jag redan före åtta, för ikväll har jag skola.
En månad har jag tränat, och vikten har börjat dala, konditionen ökat och välmåendet börjat infinna sig. Att den förfular omgivningen gör därför ingenting!!

 Har du en konditionsapparat? Hur gör du med den?



Tässä meidän uusin "mööpeli"! Kävelymatto! vaikeasti sijoitettava hirveänvärinen kökäle, mutta ah niin tärkeä! (olisi kuitenkin saanut olla vaikka mustavalkoinen eikä niin huomiota herättävä, mutta minkäs teet kun tämä oli ainoa väri? 
Tässä se seisoo, tietokonelipaston vieressä, ja siinä se saa nyt olla. Nurkkaanpiilottaminen ei  kannata, sitten se jää käyttämättä. Nyt se komentaa minua tuolta joka päivä: treenaa, nyt heti!! Ja tänkin aamuna vedin treenit ju ennen kahdeksaa sillä illalla on koulua!
Kuukauden verran on tässä jo kävelty lähes joka päivä, paino on alkanut laskea, kunto noussut ja sen myötä on tullut myös hyvä olo! Siitä syystä ei todellakaan haittaa ettei tämä härveli sovi sisustukseen. 

Onko sinulla kuntoilaite- ja miten olet ratkaissut sen paikan ja säilytyksen?

14 kommentarer:

  1. Visst är det knepigt när bra saker är fula och svåra att passa in! Nej, jag har ingen sån, men däremot en ful motionscykel - som jag inte har plats för alls - den står i uthuset! Få se om jag tar in den i vinter....! Den är i alla fall helt svart!

    Grattis till viktminskningen och det goda måendet!:)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Eilen hain Ikeasta Ekne -sermin kuntopyörän piilottamiseen. ;)

    SvaraRadera
  3. Eilen hain Ikeasta Ekne -sermin kuntopyörän piilottamiseen. ;)

    SvaraRadera
  4. Hei Camilla Ompele tuolle kapistukselle huppu, jostakin vähemmän räikeästä kankaasta. Kyllä kait se kapistus sieltä hupun altakin huutaa käytä mua.:)

    SvaraRadera
  5. Duktiga du som är så uthärdig!
    Jopp, jag har en crosstrainer, men den samlar nog bara damm... fortfarande. Inbillar mig att jag ska börja använda den en vacker dag ;)
    Och jopp, den både förfular och tar en massa plats...

    SvaraRadera
  6. Gillar kommentaren här ovan om en vikskärm att dölja med!

    SvaraRadera
  7. Kävelymatto! Miksi et kävele ulkona? :-)

    Meidän perheessä ostellaan kaiken maailman kuntovekottimia koko ajan. Viimeisimmäksi ostin painavan hulavanteen. On kahvakuulia, jumppapalloja, kuminauhoja, käsipainoja, lentopallo, koripallo, frisbeegolfkiekkoja, sulkapallovehkeitä, luistimia ja ties mitä. Kaikki jäävät aina käyttämättömiksi! Personal trainer olisi ihan pakollinen hankinta.

    SvaraRadera
  8. Vi har en motionscykel - och den skräller omkring i vardagsrummet och är SÅÅÅ FUUULLL!! Har inte kommit på något sätt att gömma den och den kan inte sättas undan för då är den svår att använda. Men som du sade; om det hjälper en att komma i bättre kondition, får man stå ut bara..:)

    SvaraRadera
  9. Hei!!
    Juoksu/kävelymatto on ihan hyvä kapistus ...minä ainakin olen huono lähtemään vesisateella ulos lenkille,mutta tuossa kapistuksessa voi harrastaa säästä riippumatta:))
    Ja piilottaa sitä ei kannata,sinne sekä jää piiloon ja sillon siitä ei oo mit hyötyä.
    Tsemppiä kuntoiluun!!!! Terkuin Ulla

    SvaraRadera
  10. Ryms den under sängen? :)).
    Nej en sån mojäng ska nog stå lättillgängligt om man inte ska glömma att den finns...Inte så dum idé detta med att sy ett överdrag, som du fått i en tidigare kommentar.
    Och nej, här finns inga gymredskap. Men jag går faktiskt på jumppa en gång i veckan och inbillar mig att det räcker med det :).

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  11. hejsan!

    visst är det bra med träningsapparater hemma:) vi har en crosstrainer hemma, den står i källaren. då jag använder den brukar jag lyssna på internetradio från hela världen- mycket kul musik*ler ibland går den varm och ibland blir den dammig hihi-det går lite i perioder hur mycket vi använder den. bra ide du har om att den ska synas och mana på att nu måste du träna!!

    ha en skön dag
    kramar ELLINOR

    SvaraRadera
  12. Som du kanske minns står vårt gåband i sovrummet. Dit går ingen annan in, så den stör inte så förfärligt mycket. ;-)

    SvaraRadera
  13. Som du kanske minns står vårt gåband i sovrummet. Dit går ingen annan in, så den stör inte så förfärligt mycket. ;-)

    SvaraRadera
  14. Hmm...nu fick jag dåligt samvete. Om INTE ENS du skyller på dålig estetik...;)

    SvaraRadera