13 oktober 2012

Leka kurragömma

Att avstå från prylar har aldrig varit min starka sida, men jag försöker lära mig. Men sen finns det faktiskt sådana saker som man bara inte kan göra sig av med.
Jag försöker samla allt löst plåtter in i skåp, i grupper, så det åtminstone ska kännas lite redigare.
Den lilla ängeln i lyktan har en knasig story, men jag ska inte gå in på detaljer kring den. Hur som helst så härstammar den från sommarholmens utetupp, och dit kunde jag ju inte lämna den, nu när holmen ska säljas.
Jag kan liksom bara inte avstå. Så är det. oavsett om det finns någon logik i det eller inte.





P:S Kom ihåg att det fortfarande går att rösta på läsarnas favorit bland finska inredningsbloggar! (Länk i högra spalten)  Galan närmar sig, det känns lite pirrigt och kul!

Tavaroista luopuminen ei koskaan ole ollut mikään vahva piirre minussa mutta yritän kovasti oppia. Valitettavasti löytyy aina niitä esineitä joista ei vaan voi luopua, ei sitten millään. Saadakseni selkeyttä olohuoneeseen olen päättänyt kerätä näitä irtonaisia mutta tärkeitä pikkuesineitä ryhmiin ja laittaa ne kaappeihiin.
Lyhdyssä asuvan pienen enkelin stoory on hieman hassu mutta en aio kertoa ihan kaikkea. Joka tapauksessa se asui  kesämökin ulkohuussissa.  Kun mökki nyt meneekin myyntin, oli ihan pakko pelastaa se sieltä. Jotkut asiat ovat tärkeitä, vaikka siinä ei mitään järkeäkään olisi, näin se vain on.


P.S Muistakaa että vielä voitte äänestää Gloria Blogawardseissa lukijoiden suosikkia! Linkki löytyy tuolta blogin sivupalkista. Gaala lähestyy- hurja juttu! Jänskättää. 

8 kommentarer:

  1. Det svarta skåpet är helt i min smak! Det ska du åtminstone inte avstå ifrån. Jag känner igen mig med att vissa saker vill man bara behålla, och snyggt blir det ju att placera allt möjligt i ett fint skåp som detta!

    Ha n fin lördagkväll!
    Kram Sabina

    SvaraRadera
  2. Voi kun ossaiski olla järkevä kaiken töynän keskellä...Meilläkin esim vanahoja lasten leluja, pelejä ja kirijoja ihan älyttämät määrät :)

    SvaraRadera
  3. Har verkligen fått bekänna färg nu när alla grejor som man samlat kommer upp i ljuset. Ibland undrar man hur man tänkte... Jättefint att samla så i skåpet.
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  4. oj oj oj. jag har för tillfället alla skåp helt fulla av "skatter". jag älskar att fynda på loppisar o oftast blir det mer än jag räknat med... o min man tycker det mesta e skräp :D

    missa inte min tävling!

    SvaraRadera
  5. Vilket härligt skåp , säkert med många minnen. Dom små skorna är bara sååå urgulliga. Jo..det finns saker som man helst sparar..saker som har ett så stort värde för en själv. Helt naturligt..och ängeln är ju bara så söt :-)

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt skåp , säkert med många minnen. Dom små skorna är bara sååå urgulliga. Jo..det finns saker som man helst sparar..saker som har ett så stort värde för en själv. Helt naturligt..och ängeln är ju bara så söt :-)

    SvaraRadera
  7. Oj! Nu kan jag plötsligt kommentera här igen ,åtminstone från paddan!
    Fint skåp med mysigt innehåll. Minns inte att jag skulle ha sett det skåpet förr.

    SvaraRadera
  8. Oj! Nu kan jag plötsligt kommentera här igen ,åtminstone från paddan!
    Fint skåp med mysigt innehåll. Minns inte att jag skulle ha sett det skåpet förr.

    SvaraRadera