12 februari 2013

Nygammalt på skänken

Hojhoj på er! Här är det bråda tider och jag riktigt undrar när jag ska hinna fotografera (galet va?) Mitt yrke går väldigt mycket ut på att redigera bilder och skriva texter så egentligen blir det ganska lite fotograferat. Hur jag än försöker vara effektiv känns det ändå alltid som att en hel del blir ogjort...

Nå, lägger upp här en bild på ett loppisfynd från förra veckan. En trevlig ljusstake som jag hoppas hitta några kompisar till senare. I olika höjd helst.




Täällä on kiireistä taas ja mietinkin milloin oikeastaan ehtisin kuvaamaan (hassua eikö vain?) Totuus on kuitenkin se, että teen työni suurimmaksi osaksi koneella. Teen kuvia ja tekstejä ja aina tuntuu että jokin jäi tekemättä vaikka kuinka olisin ahkera...
No, laitan tähän kuvan viime viikon kirppislöydöstä. Nyt haluan löytää tälle kavereita, mielellään eri korkuisia.

10 kommentarer:

  1. Helt plötsligt ploppade det upp en dum fråga i mitt huvud...

    Vad är skillnaden på skänk och byrå? Finns det nån skillnad eller är det samma sak..?

    Någon som vet? ;o))

    SvaraRadera
  2. Är skänk kanske en sån med skrivbordsdel som man fyller ut. Men då borde skänk och sekretär vara samma...

    SvaraRadera
  3. Kylläpä tullee mieleen teini-iän poikaystävän lahja...Hieman samanmoinen sorvattu mutta vissiin hontelo ja puoli metriä korkia :)

    SvaraRadera
  4. Det där var verkligen en ståtlig pjäs!
    Äter ni semlor i Finland? I så fall hoppas jag att du har njutit av en sådan idag, på Fettisdagen.
    Kram från Skåne!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fröken grön- ja det gör vi men här heter de fastlagsbulle. Jag har fock inte ätit någon, försöker undvika godsaker o sött.

      Radera
  5. Vilken jättfin ljusstake, och tavlan i bakgrunden är också jättefin!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  6. Snygg ljusstake!
    Har själv loppat två liknande... dom hade nog passat bättre hemma hos dig än hos mig :/

    Hmmm... jag skulle säga att en skänk är ett lågt skåp med dörrar nedtills och en byrå har bara lådor.

    Ha det så bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är det en sekretär månne då, som jag har, då man kan fälla ut en skiva att skriva på. Men jag har för mig att sekretärer är lägre och har snett lock

      Radera