18 april 2013

Bullig Blomvas

Fyndade en blomvas på IKEA (i fyndhörnan alltså) och då fick den ju följa med hem. Är inte säker på att den stannar, den kanske får flytta till ett viktigt ställe lite senare, men det får vi väl se. Såna här slukar bordsyta rejält och det har vi ju inte överdrivet mycket av...Speciellt inte då vi fått svärmors stora platt-tv som också ska placeras i vardagsrummet. Förändringar på gång, med andra ord.





Löysin IKEAN löytönurkasta tämän muhkean kukkamaljakon ja tietysti nappasin sen kainaaloon ja toin kotiin. En tiedä jääkö pysyväksi, minulla on sille jo tavallaan toinen koti katsottuna mutta se jää vielä nähtäväksi. Tuollaiset tuppaavat syömään pöytätilaa melko runsaastikin, ja sitähän meillä ei olekaan ylimääräistä- ei ollenkaan. Meillä on nimittäin muitakin muutoksia olkkariin tulossa kun anoppilasta saatu taulutelevisio pitäisi saada sijoitettua.

8 kommentarer:

  1. Ompas jotenkin kevään odotusta tänyyä oleva asetelma :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker nog den där sku få stanna. :)

    SvaraRadera
  3. Hej,
    är vasen av plast? I så fall är det samma som jag skulle köpa. Fick höra att det är alldeles onödigt och tänkte att jag kan väl för en gångs skull ge mig. Nu harmas jag när jag ser hur fin den är.
    Linnéa

    SvaraRadera
  4. Den vasen är ju helt klart ett fynd! ursnygg!
    Förändringarnas vindar blåser nog snart överallt. Alla är så less på att det inte blir bättre väder. Då fixar man inomhus istället. Idag har vi jättetrist väder. En stund sol mitt på dagen, men då var jag inne, annars regn...ha en fin helg
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  5. Vad vackert. Fyndhörnan på IKEA kan man aldrig missa...där brukar kunna vara riktiga fynd..som din blomkruka.

    SvaraRadera
  6. Hej! Snygg vas framförallt med den fina vårbuketten. Vasens härliga form mot spretiga grenar och spröda blommor. Då gör det inget att det tar plats på bordet.
    Fortsätt att fynda, du verkar ha öga för det, grattis!
    Anna

    SvaraRadera
  7. Vilken söt vas! Den ska absolut stanna hos dig, annars får den plats hos mig *hihi*
    Trevlig helg!
    Kram junhe

    SvaraRadera
  8. Ihana, söpö vaasi ja kukkien kauneus! Innokkaana blogikuvauskurssia sunnuntaille odottaen!

    SvaraRadera