8 april 2013

Reportageresan

Under resan till Borgå igår hann vi med en hel del. Fotade ett vackert hem.  (svårt jobb det här, man vill hem genast och ändra om)

                                                          vi mötte en hottentott...
                                                                 

                                         ...såg en del av gamla stan sådär i en hast...

                                                                         

                                                                    ..och åt på restaurang.
                                                           

Hemresan bjöd på minst sagt om växlande väder. om det inte snöade så sken solen mellan hagelskurarna.                  Håhå.


Porvoonreissulla ehdimme tehdä kaikenlaista. Kuvasin kaunista kotia (hui vaikeeta tää minun työ kun tekee mieli laittaa ihan koko oma kotikin uusiksi!  ) Tapasimme koiran jolla oli hauska kampaus... Kävimme Porvoon vanhassa kaupungissa pikavisiitillä ja kävimme myös ravintolassa syömässä. 
Kotimatkalla olikin sitten vaihtelevaa säätä lumikuuroista auringonpaisteeseen raekuurojen välillä.


15 kommentarer:

  1. Vilken restaurang besökte ni?

    SvaraRadera
  2. Rosso, vi hade liksom inte planerat att äta för vi trodde inte vi skulle hinna. Men sen visste vi inte alls vart vi skulle gå så vi ramlade in där. det var riktigt ok.

    SvaraRadera
  3. Jag har flera såna därna glasljusstakar (i skåpet) och flera vill jag ha. Dom e så härliga!

    SvaraRadera
  4. Ihana blogi, jään seuraamaan kauniita kuviasi :)

    SvaraRadera
  5. Ser ut som ni hade en fin resa!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  6. Typiskt aprilväder :-)
    Det är så mysigt i de gamla delarna av Borgå! Det är ganska många år sedan jag var där senast, men jag har mina rötter i Finland (är född i Helsingfors) och har stora delar av min släkt i Lovisa så det händer att vi åker runt i trakterna.
    Önskar dig en härlig vecka!
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  7. Ser fram emot att se mera av det hemmet och vilken söt hottentott. Fina ljustakar har dom som bor i huset..kanske ändå vita ljus är dom vackraste ljusena i just dom ljusstakarna.

    SvaraRadera
  8. Fint! Jag har också likadana ljusstakar, men tyvärr ligger de nog i något förråd just nu ...

    SvaraRadera
  9. Ser ut att ha varit en fin resa (förutom vädret då...) men du åt väl inte all den potatisen??? Så himla gott det ser ut!
    Ser fram emot fler bilder
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  10. Ja du EM, jag gav nog en del potatisar åt mannen men ändå blev jag dålig i magen.. :(

    SvaraRadera
  11. Kaunista ja onpa hassun suloinen koirakin :)

    SvaraRadera
  12. När vi var i Borgå var vi hos Er
    stora fina Författare som gjort er
    Nationalösång.
    Ett underbart besök, på väg till
    Leningrad hette det då.
    kram

    SvaraRadera
  13. ojdå det var nästan så vi sprang på varandra :) jag var också i gamla stan.
    Hoppas vi snart får se bilderna från hemmet.

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera