3 april 2013

Ner som en pannkaka och upp som en sol?

Vad det än var som fick mig att vara så trött och huvudvärkig igår, så är det borta nu. För ovanlighetens skull lade jag nattugglevanan åt sidan och lade mig redan kl tio (i det skedet hade jag väl pilkat en timme redan)
På morgonen var det en helt annan Kamomilla som steg upp, och efter att jag skjutsat ungdomarna till sjuans morgonbuss drog jag ett träningspass på gåmattan. Efter duschen och den fräscha frukostsmootien och kaffet blev det solskenspromenad med Svante. Vilken morgon! Jag ville egentligen inte alls till kontoret för att jobba sen utan slääpade fötterna efter mig..
                                          bild tagen med EOS M och Canon EF 50mm 1.4 USM

Jag vet att Svante också njöt- det ser man ju. Mycket vårdofter och spännande på gång i naturen...



Mikä se sitten olikaan mikä sai minut voimaan niin huonosti ja potemaan päänsärkyä eilen, niin nyt se on poissa! Menin jo kymmeneltä nukkumaan ja silloin olin pilkkinyt tv-tuolissa jo tunnin verran. Aaamulla sängystä nousi ihan eri Kamomilla ja kun nuoret oli viety seiskan aamubussille vedin kävelymatolla puolen tunnin treenit. Virkistävän suihkun, aamusmootien ja kahvin jälkeen mentiin Svanten kanssa aurinkoiselle kävelylle, ja vitsi kyllähän se näkyy että koirakin nauttii keväästä!! Mikä aamu!!! Kyllä vedin jalkoja perässäni kun suuntasin kotitoimistolle töihin..

5 kommentarer:

  1. Ja du , sånn er det noen ganger . Så fint bilde ! God dag til deg !

    SvaraRadera
  2. skrev precis en kommentar på det inlägget... jag tror som sagt att det är den där tidsomställningen som strular med oss...
    Så skönt att du har fått energin åter, och att det är full fart.
    Har också varit uppe tidigt, iväg med färjan till sjukgymnast, handlat mat och hem igen. Nu bloggkommenterar jag lite, o sen ska vi ta en tur på byn, Lilleman o jag, för att se vad påskinvasionen gjort med den... nu är här lugnt igen...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Sötis-Svante <3
    Ganska bra det där att måsta skjutsa ungarna till bussen, bra sätt att ta sig upp på morgnarna :)

    SvaraRadera
  4. Vad bra att du har haft en bra dag.
    Fin ny header du har pysslat till igen.

    SvaraRadera