28 november 2014

Guld, vinrött och vintervitt!!

Igår hade jag överlopps tid mellan jobb och möte och det var inte lönt att ta färjan hem emellan, så det blev ett besök på Adalmiinan Helmi för att hämta en ljusslinga från Watt & Veke som snälla Annarina hade sett till att jag skulle få.
Jag hade också tänkt handla lite turkosa Happylights bollar (de säljer lösvikt och det känns som i karamellbutiken!) men jag möttes av något jag inte kunde motstå: Guld och vinrött! Såhär i juletid känns det ju helt rätt!
För att guldet ska synas, och för att de vita inte ska lysa gult, ska man kolla extra noga med vad man väljer för en slinga. Min lyset rätt så svagt och med vitt sken, just så som jag vill ha det. Var dock tvungen att byta slinga för den förra hade en lampa sönder och var redan svart i vissa lampor.(farligtfarligt så checka gärna en gång extra!)

Ljus åt folket!
Och mer om Watt & Vekeslingan i nästa inlägg.


KULTAA, VIININPUNAISTA JA LUMENVALKOISTA
Minulla jäi eilen aikaa töiden ja iltakokouksen väliin eikä kotiin kannattanut lähteä, joten kävinpä paimiossa, Adalmiinan Helmessä hakemassa tilaamani valoköynnöksen Watt & Vekeltä.
Olin myös ajatellut ostaa turkooseja Happy Lights palloja mutta kun astuin ovesta sisään kohtasin nämä kultaiset ja viininpunaiset ja nehän iskivät sydämeen heti. (myyvät irtopalloja ja olo on kuin karkkikaupassa) Näin jouluaikaan täydelliset!

Jotta kulta näkyisi, eikä valkoisista palloista tulisis keltaisia, kannattaa huolella valita oikeanlainen valoköynnös. (niitäkin myydään siellä) Minun köynnöksen valo on aika himmeää ja valkoista juuri kuten haluan. Piti ensin kyllä vaihtaa sillä edellisestä oli yksi valo kärähtänyt ja muut jo mustuneet. (pitää olla tarkkana- palovaara!!)

Let there be light!
Ja siitä Watt & Veken jutusta ensi postauksessa.





6 kommentarer:

  1. Jag köpte en slinga med vita bollar i Sverige i höstas, och in den var också en lampa sönder. Den fixade fixar-Hasse förstås, efter att han köpte en reservdel från en elektronikaffär. Hade blivit kostsammare att åka tillbaka och byta...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra men en så händig man, Ingela !

      Radera
    2. Det här var en sån med inbyggda små lampor som inte går att byta, om jag förstått rätt.

      Radera
  2. Jag hittade en liknande slinga på Clas Ohlssons så nu är jag Happy i hallen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra nette! Happy for You, på alla sätt o vis då! :)

      Radera
  3. danke für die tollen bilder!!! einen schönen abend wünscht angie

    SvaraRadera