11 november 2014

Mellanrapport

Stolen är målad, men den blev inte alls lika svart som skänken, även om färgen borde vara den samma. Hm, lite konstigt, men det gör i och för sig inget, jag gillar den såhär, faktiskt!
Provade först med ett silverblått sidentyg men nehej, det blev inte så som jag ville ha det, så det fick bli ett linnetyg. Nu funderar jag vidare på dekorationsbandet, om det ska vara med färg eller i linne eller...
Här ute i skogen finns det inget heller, men jag får väl vänta tills jag har bil till förfogande igen (just nu är den utlånad och jag sitter fast i skogen) Jag provade färga ett spetsband från en gammal blus med rödvin (haha alla knep är bra utom de dåliga) men jag är inte riktigt säker ändå.
Får ta en tur till syaffären i något skede.
Jag funderar också om jag riktigt pikilite borde sandpappra ytan så färgen inte ska vara så kompakt. Ytan känns lätt lite stum såhär.



VÄLIAIKARAPORTTI
Tuoli on maalattu, mutta ei siitä tullut läheskään samanvärinen kuin senkki, vaikka maali on samaa. Hmm, kummalista..
Ei kuitenkaan haittaa, pidän siitä tällaisenakin.
Testasin silkkikangasta, sellaista hopeanharmaata mutta ei se oikein istunutkaan niin kuin olin ajatellut, joten päädyin lopulta pellavaan. Seuraavaksi mietin koristenauhaa, pitäsikö olla värillinen vai pellavaa sekin. Testasin pitsinauhan värjäämistä punaviinillä ja se toimi, mutta enpä ole ihan vakuuttunut värin sopivuudesta kuitenkaan (ja kyllä- kaikki keinot ovat sallittuja kun asuu maaalla kilometrien päässä kangaskaupasta!!) Ehkä tässä pitää tehdä reissu lähimpään ompelukauppaan kunhan saan auton taas käyttööni. ( se on tällä hetkellä lainassa ja minä jumissa täällä metsässä)
Mietin myös pitäisikö minun ihan hitusen verran käsitellä tuota maalipintaa hiekkapaperilla, ettei se olisi noin tönkkö? Tuntuu jotenkin vähän kuolleelta tuo pinta.





3 kommentarer:

  1. danke für die bilder und inspirationen!!! iebe grüße von angie aus deutschland und einen schönen dienstag

    SvaraRadera
    Svar
    1. To you too, Angie! Tank You for taking time to give me some feeback!

      Radera
  2. Jättefin form på stol du hittat! Gillar färgen också, den blir nog superfin när den är klar.

    SvaraRadera