10 november 2014

Svarta korpen

En korp har flyttat in hos oss. Honom hittade jag i Pargas, hos Flowers & Fantasy, och kunde inte låta bli att adoptera honom. För sin egen säkerhets skull bor han i bur, för våra två katter skulle inte tveka en minut om de fick chansen att leka lite med fjädrar.


MUSTA LINTU
Korppi on muuttanut meille. Hän asui kukkaliike Flowers & Fantasyssä Paraisilla mutta minä en voinut vastustaa häntä, joten hän sai muuttaa meille. Oman turvallisuutensa vuoksi hän asuu häkissä, sillä meidän kahden kissan mielestä tämä olisi varmastikin varsin loistava tilaisuus maistella höyheniä.





3 kommentarer:

  1. Vad smart att sätta den i en fin bur. Jag har själv en uppstoppad skata, tycker fjädrarna skiftar i så fina nyanser av blått och grönt på den, men jag kan tyvärr inte ha den framme för katterna är helt tokiga i den och de skulle väl försöka riva sönder den. Så jag tackar för tipset - nu måste jag bara hitta en prydnadsbur så får skatan åka fram igen. :)

    SvaraRadera
  2. wow, tolle inspirationen!!! eine schöne woche wünscht angie aus deutschland

    SvaraRadera