13 november 2014

Stolen talade, jag lyssnade

Nåja, här är det färdiga resultatet. Förutom vaxet då, förstås. Och jo, det fick bli liite liite sandpapper på kanterna för ett mer levande intryck. Jag antar att färgen blir lite svartare när man vaxar, men säker är jag inte. Någon som vet? Just nu skiftar den i blått!
Det lustiga är, att jag hade tänkt något riktigt tufft åt den här stolen, men den sade emot. Den ville inte bli färggrann och med nåt häftigt tyg, den ville bli såhär. Jag kan inte förklara det men jag måste ju lyssna på den. Stolen har talat- punkt slut.

En riktigt usel mobilbild visar hur stolen såg ut före.


VALMIS!!
No niin, tässä loppuun vedetty projekti (vahausta vain vailla siis)  Vedin varovasti hiekkapaperilla reunoista jotta lopputuloksena olisi hieman elävämpi pinta. Jotenkin minusta tuntuu että värikin muuttuu mustemmaksi kun se saa vahaa pintaansa. Tietääkö kukaan? Tällä hetkellähän se on lähes sininen!

Hassua tässä kaikessa on se, että halusin tehdä tästä tuolista tosi makean, värikkään ja trendikkään mutta tuoli väitti vastaan. Pakkohan minun oli sitä sitten kuunnella. Näin siinä sitten kävi. Tuoli on puhunut. Piste.
Huonosta kännykuvasta näette miltä tuoli näytti ostohetkellä.












16 kommentarer:

  1. Jag tycker den blev helt underbar! Precis så där ville den nog se ut! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja, lustigt va? Att en stol kan börja domdera sådär! :)

      Radera
  2. I'm absolutely adored by your fantastic blog!!! What wonderful dreamy pictures and posts! So I have to follow you!
    Have a happy happy time
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank You Elisabeth! I´m very grateful for Your kind words!

      Radera
  3. Den blev så himla vacker! Och fint har du stylat också. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingela, känns bra nu, när man tänker på vad den var..

      Radera
  4. Mielettömän ihana ja upea asetelma kuvissa. Kyllä tuoli tietää. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kiitos Sari, ja kyllä, se tietää mitä haluaa!

      Radera
  5. Sandpapprandet skapade en helt annan yta. Snyggt!
    Jag har en stor gammal skänk i mellanbrun ek som jag från början tänkte måla antikvit, men det är som om den säger att om jag nu måste ändra originalfärgen så vill den hellre bli mattsvart än vit. Jag är lite orolig för att det blir för mörkt med svart, men den skulle helt klart bli fin i mattsvart med slitningar av sandpapper. Jag funderar vidare på det :)
    Ha en fin dag!
    Kram
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. wow!!! danke für die schönen bilder und inspirationen!!! liebe grüße und einen schönen tag wünscht angie aus deutschland

    SvaraRadera
  7. Javisst , det hände grejor där- blev mera levande! ha en fin dag du också!

    SvaraRadera
  8. Great! I'm impressed :)
    This lace is one of my favourite and I love black furnitures.

    SvaraRadera
  9. Hei, mulla hyvin samantyyppinen tuoli jonka kesällä kirppisekltä ostin ja suhuuttelin mustalla spraymaalilla. Istuin kangas vielä vaihtamatta kun en ihan osaa päättää minkä tyylisen tuolista nyt tekisin :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. No vaikeetahan se on, mullakin oli vaikka minkälaisia visioita mutta en vaan millään saanut niiitä toteutettua ja nyt tässä kävikin sitten näin. :)

      Radera
  10. Wonderful decoration!

    http://beautyfollower.blogspot.gr

    SvaraRadera