15 februari 2008

Frusen, men varm i hjärtat

Två dagar i veckan jobbar jag på annan ort så det brukar bli lite bloggstopp i slutet av veckan. Nu känner jag en förkylning komma krypande och att orken sakta rinner ur mig. Nu får jag trösta mig med den söta lykta jag fick av min man häromdagen och med den söta kopparbytta med medföljande blomma som jag fick av min faster förra helgen. Såna små saker glädjer en så man glömmer värken i kroppen.Jag hann med ett litet loppisbesök i stan faktiskt, och visst är det ju så, att en inredningsgalning aldrig kan ha för många lyktor? Visst håller ni med? För den här kostade nästan gratis ;) så jag måste ju bara ha den...
Nu borde jag dricka lite varmt te och en dra filt omkring mig, sjunka ner i fotöljen och bara vila. Men vilken kopp ska jag ta? Nån av de här som jag fått av mamma?
Eller den här som jag också fått av henne?

Jag har så många snälla givmilda människor omkring mig så jag blir alldeles varm inombords! Jag fick några stolar av väninnan också men de får komma med senare, när jag kan fotografera i dagsljus.

Ha en skön helg därute i bloggvärlden. Njut. Ta hand om varann, vi lever bara en gång! Glöm inte det.

Kamomilla

16 kommentarer:

  1. Åh så mycket fint du har fått!
    Hoppas att du inte blir sjuk nu då...
    Ha en bra kväll!
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Så många nya fina saker du har fått.. Underbart med snälla och omtänksamma människor omkring..
    Ditt fat e så himla vackert alltså.. Jag vill ha..

    Ha en skön kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Krya på dig nu! Visst är det härligt med snälla människor som kommer ihåg en! Och teet smakar extra gott om det avnjuts i en kopp man fått av någon när och kär...

    SvaraRadera
  4. herlige bilder du eler med oss!
    ønsker deg god helg. her er det nå vinterferie:)
    klem

    SvaraRadera
  5. Er innom for å øsnke deg en flott lørdag og ei fantastisk helg.
    ♥ fra Elin:O)

    SvaraRadera
  6. Nej, man kan inte ha för många lyktor!! De är så underbara och passar överallt!

    Javisst är det spännande när förlossningen närmar sej man vill att NÅT ska börja hända!

    Krya på dej, kram!

    SvaraRadera
  7. vilka underbara lyktor o söta koppar! du omger dig med en massa trevliga människor, du :)
    ha en skön helg o krya på dig, vännen!

    SvaraRadera
  8. Men vad trevligt det är väl underbart med snälla människor...
    Och gåvor är väl inte så dumt.

    Vi får hoppas du inte blir sjuk nu.....Krya på sig!

    HA´nu en skön lördag!
    Miamaria

    SvaraRadera
  9. Ja vilken kopp blev det månne tro!
    Ha en underbar helg och krya på dig! Alltid lika trevligt att komma in hit hos dig på besök. Du både ger och tar med din blogg!
    Din blogg har jag varmt rekommenderat till många människor.
    Må gott!
    Och tack för värmande ord!

    SvaraRadera
  10. Så mycket fint du har fått. Visst är det härligt med omtänksamma människor, man kan nog inte få för mycket av den varan. Inte med lycktor heller ha ha.

    Ha det gott
    Kram Carina

    SvaraRadera
  11. Stämningsfulla saker! Nu ska du krypa ner under en filt och bara gosa. Ett tips: Nya numret av Lantliv finns i butikerna. Kanske du kan skicka ut nån och skaffa den åt dig...?

    SvaraRadera
  12. Ja, jag håller med, lyktor KAN man inte få för många av!
    De turkosa kopparna längst ner på ditt fina fat ser fina ut, den tror jag att jag skulle välja...
    Igår införskaffade jag också nyaste lantliv, hade en lång dag med kurs o jobb, o vad passar bättre då än att få koppla av med lantliv efteråt?
    Hoppas du kryar på dig!

    SvaraRadera
  13. Hoppas att din förkylning bara är lindring och att du snart blir pigg och kry....
    Vilka fina saker du visar..
    lycktan är ju ljuvlig..
    kram Anna

    SvaraRadera
  14. Vad fint med så många härliga människor omkring dig!! Jaa du, lyktor kan man aldrig ha för många av, om bara maken kunde förstå det också...!*tihi*

    Hoppas förkylningen inte blivit värre, utan snarare tvärtom sen igår. Krya på dig!!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  15. Lyktor behövs verkligen! Hoppas du skall klara dig från någon värre förkylning! Tapeten bakom koppen och din presentationsbild är så fin, varifrån kommer den?

    SvaraRadera
  16. Ååhh så gullig du är! Visst är det viktigt att komma ihåg, att vi bara lever én gång...tänk så ofta vi glömmer bort det! Ta hand om dig du oxå vännen!

    Kram
    Dorthe

    SvaraRadera