5 februari 2008

Lite klurighet behövs ju ibland

Nå nu måste jag väl ändå avslöja vad det blev av den målade ammunitionslådan... Jag hade först tänkt mig ett medicinskåp av den, men det är så trångt på toa dit jag skulle ha placerat den, så man skulle slå huvudet ideligen. Istället fick den bli en
Och vad är nu det då? Jo, egentligen ett barskåp! Tycker bara att det är ett så tråkigt ord. Snapsgömma låter hemtrevligare tycker jag. Vi har ju ändå testat det där med att duka upp till ett brännvinsbord a´la 1700-tal när det kommer gäster. Eftersom vi tänker fortsätta med den seden så kan vi ju lika gärna ha en gömma för den kryddade snapsen.

Här inne kan man ju ha andra drycker också, och kanske man som föräldrar till tonåringar borde hänga på ett massivt hänglås... Ni vet, ett sånt där vackert rostigt stort, med en enorm nyckel. Måste försöka hitta ett sånt nånstans!

Nu i helgen är det dags för gäster igen, och brännvinsbordet dukas upp för det är ju så trevligt att blåsa liv i urgamla seder. Skål på er!

29 kommentarer:

  1. JA, tänk vad du hittar på, ett snapsskåp kunde ju inte bli bättre....Och ett vackert sådant.
    Och på ett sätt så är det ju en viss ammunition i drycken så detta blev ju så himla bra....

    HA´det så gott!
    Miamaria

    SvaraRadera
  2. Men du....vilken bra idé! Det blev ju underbart....och på sätt och vis är det ju ett "medicinskåp" ;o)

    Kram
    Dorthe

    SvaraRadera
  3. tjusigt!! o ordet snapsgömma är ju som gjort för låddan!

    SvaraRadera
  4. Snapsgömma var ett bra ord! Låter mycket mysigare än barskåp...men snaps...nej tack. Jag är ingen nykterist men snaps är inte riktigt min grej...!
    Det där med lås kan nog vara en bra ide, annars finns väl risk att snapsen blir något vattnig..*tihi* kommer ihåg min egen tonårs tid, iaf än så länge *fniss*. Tvi och blä...för Karlssons blandning som vi kallade det....*ryser*

    Fint blev det!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  5. Vilken underbar snapsgömma, blev ju superfin!!! Gu så kul att ta fram spriten därifrån : ) Jo mitt träd har jag köpt i inredningsbutiken "Gruvgatan 13" i Falun! Tjingeling denna feta tisdag! Mari.

    SvaraRadera
  6. Nämen du..ojj..ojj vad klurigt och fint..vilken rolig ide !!Det var då banne mig den finaste snaps gömman jag har sett...
    Till och med vacker inuti...vad du kan alltså !!
    Kram Anette
    p.s visst får du härma min dukning..jag blir bara hedrad..

    SvaraRadera
  7. Sicken rolig ide`!Det ser jättebra ut!

    Kramis

    SvaraRadera
  8. Men vilken smart ide, och jättefint är det!!!

    SvaraRadera
  9. Va läckert! Riktigt finurligt och roligt!

    SvaraRadera
  10. Vilken smart idé!!!!!
    Jättefint blev skåpet!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  11. Ha ha..Du e så himla lurig.. Jätte fint blev det.. Det ser riktigt rejält ut.. Tror inte någon tonåring kan bryta sig in i det.. eller?? =)

    Kram Linda!!

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig idé!
    Det blev jättefint!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Vilket himl fint snaps skåp....Jätte kil idee juu!!
    Kommer över på ett litet glas då:)

    vad bjuds det i flaskorna!;)

    SvaraRadera
  14. Å så sött...det blev ju super bra ju....snyggt så....

    SvaraRadera
  15. Ihana idea.....sinulla niitä riittää!!!
    Nautinnollisia hetkiä!!!
    Terkuin Jaana

    SvaraRadera
  16. Jättecharmigt! En bra ide´ helt enkelt!

    SvaraRadera
  17. Hej hej! Vad sött det blev. En annorlunda form av "ammunition" onekligen... *ler*

    /Kristin

    SvaraRadera
  18. Men vad bra det blev...klockren ide. blev ju väldans snyggt. Bra jobbat.
    Ha de så gott.
    kram

    SvaraRadera
  19. Men vad fiffigt! Det blev ju perfekt! Gillade ert 1700-talstema md snapsen och maten därtill.
    Ha det gott!
    Kram
    nina

    SvaraRadera
  20. Så flott det ble! Virkelig en god idé, det hadde jeg aldri kommet på tror jeg...! Var jo fint og fristende inni skapet også ;) Ha en trivelig helg! Synnøve :)

    SvaraRadera
  21. Åååh, så fint det lilla skåpet blev och vilken bra idé!!! Så kul att få se resultatet!
    Fina saker du har i det också!
    Himla mysigt med snapsbord och allt som hör till.
    "Snapsgömma" var ju också fyndigt och låter mycket bättre!
    Ett rostigt gammalt lås skulle ju också passa utmärkt!

    Tackar för titten hos mej också!!

    Ha en jättehärlig helg och ett lyckat gästabud!!

    Kram

    Lisa

    SvaraRadera
  22. Det blev ju jätteläckert! Visst är det bra att hålla liv i gamla seder!
    Lycka till med gästerna!

    Liisa

    SvaraRadera
  23. Bra ide´! Tack för tipset!

    SvaraRadera
  24. Helt underbart skåp! Och vilken smart ide´!
    Trevlig helg!
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  25. Gud vad fint!!! Villket typsnitt är det du har använt?

    SvaraRadera
  26. men det blev ju helt fantastiskt! jag måste erkänna att jag inte tyckte lådan såg så väldigt mycket ut för världen när du visade den i "före-Kamomilla-skick", men det är ju så det ska vara, "efter"-resultatet blev superbra! Otroligt snygg text på skåpet du fick till också.
    Jag blir så himla inspirerad av att kika in hos dig!
    Kram!
    S

    SvaraRadera
  27. Vilken rolig idé..."Snappsgömma"... Jätte fin är den. Ha en trevlig fredag. / Tina

    SvaraRadera
  28. Åh så fint skåp!
    Skulle vilja ha ett sånt som medicinskåp ^.^

    SvaraRadera